|

بررسی گزینه های آرسنال مقابل نیوکاسل‌ یونایتد

میکل آرتتا به عنوان سرمربی آرسنال کار فوق العاده ای انجام داده است. اما اگر یک چیز از دست رفته باشد، آن تمرکز و قدرت خط حمله است. بعد از یک استراحت دو هفته ای، آیا می توانیم سرانجام بعد از ظهر یکشنبه در مقابل نیوکاسل یونایتد بازی هجومی از ببینیم؟

وقتی او به عنوان سرمربی دوم آرسنال در یک سال و نیم اخیر، به دنبال استعفای اجباری آرسن ونگر، وارد باشگاه شد، هیچ کس واقعاً نمی دانست از مایکل آرتتا چه انتظاری دارد. از این گذشته، او قبلاً هرگز در تیمی سرمربیگری نکرده بود. چگونه چنین مربی ای می تواند تحلیل واقعی و دقیق راجع به اوضاع ارائه دهد؟

با این حال، در اولین ماه شروع کار خود، آرتتا نشان داده که او یک مربی توانا در فوتبال است، این همان چیزی است که در‌منچسترسیتی بدست آورده بود.

اما در حالی که آرتتا تاکنون پیشرفتهای زیادی در تیم آرسنال انجام داده است، هنوز هم تیم از عدم خلق موقعیت کافی رنج می برد، که خیلی ها امیدوار بودند و حتی انتظار داشتند با آمدن آرتتا این بهبود یابد. در سه بازی ابتدایی آرتتا، تساوی 1-1 با بورنموث، باخت 2-1 مقابل چلسی و پیروزی 2-0 مقابل منچستریونایتد، یکی از ویژگی های بارز عملکرد تیم به ویژه در نیمه های اول آن بازی ها این بود که آنها چگونه با سرعت توپ را به حرکت درآورده و چقدر قادر به ایجاد فرصت های گلزنی بودند.

از آن زمان، با این حال، موقعیت های گل زیادی خلق نشده است. در حقیقت، تعادل بین دو‌سوی زمین یعنی دفاع و حمله کاهش یافته است، به حدی که در تساوی 0-0 با برنلی قبل از استراحت زمستانی، آرسنال فقط دو شوت در چهارچوب داشت.

با یک استراحت دو هفته ای، از جمله اردوی تمرینی در دبی، امید موجهی وجود دارد که آرتتا بتواند تغییراتی در بازی هجومی تیمش اعمال کند. در حقیقت، از آرتتا در مورد این سوال پرسیده شد كه آیا پیشرفت دفاعی تیمش تحت مربیگری وی قدرت هجومی خط حمله تیم را قربانی كرده است یا خیر؟!
آرتتا در پاسخ به این سوال که گل زدن مهمتر است یا گل نخوردن، گفت :

“مهم‌ پیروزی است. این طبیعی است که ما علاقه ای به گل خوردن نداریم، اما من عاشق گل زدن هستم. من عاشق حمله در فوتبال هستم، اما من دوست دارم زمانی هجومی بازی کنیم که بتوانیم برنامه هجومی حریف را کنترل کنیم.”

در اصل، آرتتا اهمیتی نمی دهد که آرسنال چگونه در بازی ها پیروز می شود، مادامی که برنده شود چیز دیگری اهمیت ندارد، اما بدیهی است که برای داشتن یک خط حمله مولد تلاش کند. شما باید برای پیروزی در بازی ها به اندازه کافی گل بزنید. تیم های شدیدا هجومی در بیشتر موارد برنده خواهند بود. بنابراین، باز کردن قفل خط حمله آرسنال هنوز هم یک عنصر اساسی است که در صورت بازی با یک تیم چالش برانگیز، آرتتا باید به آن دست یابد.

هنگامی که نیوکاسل یونایتد به امارات می رسد، بعد از دو هفته ‌برنامه ریزی آرتتا شاید، شاید، توپچی ها یاد گرفته باشند که چگونه با حرکت توپ، سرعت، دقت، خلاقیت و از همه مهمتر استفاده از پتانسیل استعدادهای خود حمله کنند.

برای آرتتا، بدون شک دو هفته در اردوی دوبی با بازیکنان آرسنال به او فرصت داده تا روی چند مورد کار کند و ایده های خود را کمی واضح تر مطرح کند.

با وجود اینکه هنوز هم چند نفرغایب هستند اما به نظر می رسد سرمربی آرسنال بتواند تیم خوبی برای بازی امشب انتخاب کند.

در زیر نگاهی به ترکیب احتمالی آرسنال داریم.

در دروازه انتخاب اول بی‌شک برند لنو استو در‌خط دفاعی داوید لوئیز و اسكودران مصطفی باید این شانس را داشته باشند كه به عنوان یك زوج دفاعی بازی کنند.

این بدان معناست که پابلو ماری که قرضی به توپچی ها اضافه شده باید کمی صبر کند تا اولین بازی خود برای این باشگاه بازی کند، در لیگ اروپا مقابل المپیاکوس احتمالا اولین بازی او‌ خواهد بود.

هكتور بلرین نیز احتمالا در سمت راست بازی خواهد کرد.

آرتتا احتمالا لوکاس توریره را بجای ماتئو گووندوزی در میانه مرکزی استفاده میکند و بدین ترتیب زوج گرانیت ژاکا خواهد شد.
با توجه به افت قابل توجه مسوت اوزیل آرتتا ممکن است از دانی سبایوس در نقش شماره ده استفاده کند.

الكساندر لاكازت این روزها بازی خوبی ارائه نمی‌دهد او در 8 بازی اخیر لیگ برتر گلزنی نکرده است. سرمربی توپچی ها سرانجام او را از ترکیب خارج کرده است. در این صورت پیرامریك آوبامیانگ در نقش اصلی حمله قرار دارد و گابریل مارتینلی و نیكلاس پپه در‌کنار او خواهند بود.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید