|

بازیکنان گواردیولا نقل و انتقالات، پول تأثیرات ممنوعیت 2 ساله یوفا در منچسترسیتی

دنیای فوتبال جمعه شب در شوک فرورفت. یوفا اعلام کرد منچسترسیتی برای مدت دو سال از حضور لیگ قهرمانان منع خواهد شد.

مجازات بی سابقه ای برای آنچه که هیئت مدیره فوتبال اروپا می گوید “نقض جدی” از قوانین فیرپلی مالی (FFP) است، صادر شده است. این بدان معنی است که اگر درخواست بازبینی سیتی ناموفق باشد، آنها تا دو فصل آینده در فوتبال اروپا بازی نخواهند کرد.

سیتی در دادگاه عای حکمیت ورزشی، CAS، در خواست تجدید نظر خواهد کرد و طبق گفته تایمز، نتیجه قبل از شروع فصل 2020-2021 اعلام خواهد شد.

با این حال ، این ممنوعیت تعدادی از موضوعات مهم را برای این باشگاه مطرح می کند که ما در اینجا به آنها می پردازیم.

1- تأثیربراین فصل

این اطلاعیع شوک شدیدی را بر کل باشگاه وارد کرده است. رقابت برای قهرمانی در لیگ برتر در حال حاضر عملا به پایان رسیده است، اما سیتی در سه رقابت دیگر باقی مانده و هنوز امیدوار به یک فصل خوب است. اما غیر‌ممکن است که این مشکل بزرگ ناخواسته تأثیر ملموس بر بقیه این فصل نگذارد.

احتمالاً درخواست تجدیدنظر از طرف باشگاه ارسال خواهد شد، اما گواردیولا به جای آنچه که در زمین اتفاق می افتد، مجبور خواهد شد که به سؤالات مربوط به ین مورد پاسخ دهد.

البته آبیها هنوز هم در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارند و دو بازی رفت و برگشت با رئال مادرید دارند که بازی رفت آن دو‌ هفته دیگر در برنابئو برگذار می‌شود. ممکن است گواردیولا و بازیکنان با توجه به اینکه آخرین فرصت شان تا سال 2022 خواهد بود، برای پیروزی در آن انگیزه بیشتری داشته باشند.

2- آینده گواردیولا

گمانه زنی ها درباره آینده گواردیولا بسیار زیاد است. برخی از رسانه ها مدعی هستند که مقصد فصل بعد پپ یوونتوس و یا پی‌اس‌جی است. البته گواردیولا رسما اعلام کرده به قرارداد خود با سیتی پایبند است، ولی این حرف مربوط به قبل رای یوفا می‌باشد! از زمانی‌که خبز منتشر شده است گمانه زنیها برای جانشین گواردیولا شروع شده، از پوچتینو و پس از آن راجرز و ناگلزمان از نامهایی هستند که بیشتر عنوان می‌شوند.

گزارش ها می گویند گواردیولا در صورت ترک منچسترسیتی می تواند به یوونتوس یا پی‌اس‌جس بپیوندد، یا به بارسلونا بازگردد. اما او پیش از این ممنوعیت بارها تأكید كرده است كه به قرارداد خود احترام می گذارد. این منبع گفت گواردیولا می دانست که این باشگاه صبح جمعه از این ممنوعیت مطلع می شود و با آگاهی کامل این مصاحبه را انجام داده است تا جو باشگاه آرام بماند. در حالی که سیتی می گوید او به هیچ کجا نمی رود، و می گوید که آنها می خواهند او را ترغیب کنند که مدت طولانی تری بماند.

اما این اکنون می تواند بسیار پیچیده تر شود. اگر این ممنوعیت از بین نرود، چشم اندازی که پپ هنگام پیوستن به سیتی با آن روبرو شد به طرز چشمگیری تغییر کرده است. و می توان او را توجیه کرد که دو سال آینده به دنبال یک چالش جدید در جای دیگر باشد، چیزی که سیتی برای جلوگیری از آن دچار دردسر می شود.

3- از دست دادن ستارگان فعلی

سیتی یکی بهترین تیمهای اروپا را در اختیار دارد. با این حال، اگر آنها در لیگ قهرمانان اروپا بازی نکنند، ممکن است تعدادی از ستارهای خود را ازدست بدهند.

منچسترسیتی چندین سال است که باثبات شده است، آبیها از سال 2011 یک پای ثابت در رقابتهای اروپا بوده اند، و همه کسانی که به این تیم آمده‌اند  انتظار دارند که این کار ادامه یابد. سیتی در رابطه با قراردادها بسیار محتاط بوده و اخیراً تعدادی از ستاره ها را با قراردادهای بلند مدت تمدید کرده است، که می تواند در ماه های آینده کمک حال باشگاه باشد.

لروی سانه، یکی از محتمل‌ترین گزینه ها در تابستان برای تیمهایی که حتی قبلاً او را نمی‌خواستند، به نظر می رسد. مطمئننا مونیخی ها از این‌ موقعیت کمال استفاده زا خواهند کرد

کوین دی بروین و رحیم استرلینگ دو ستاره دیگر سیتی هستند که تیمهای بزرگ اروپایی برای آنها دندان تیز کرده اند.

سیتی همیشه در گفتن اینکه نیازی به فروش بازیکنان خود ندارد، قاطع بوده و نمی خواهد ستاره های بزرگ خود را بفروشد، اما احتمال این مورد در موقعیت جدید وجود دارد و دور از ذهن نیست.

4- عدم جذب بازیکنان مستعد

توسط بیشتر افراد پذیرفته شده است که تیم سیتی در تابستان امسال به تغییری بزرگ نیاز دارد. با رفتن دیوید سیلوا و لروی سانه باید انتظار داشت که این تغییر انجام شود و تعدادی دیگر از اعضای تیم نیز ممکن است همچین درخواستی داشته باشند، چندین پست وجود دارد که نیاز به تقویت دارد.

گفته می شود یک یا دو دفاع میانی، یک دفاع چپ، وینگر، حتی یک مهاجم، در لیست پیشنهادی پپ قرار داشته است.  البته اگر قرار باشد سال آینده سیتی برای قهزمانی مجدد در لیگ گام بردارد، البته این موارد برای قبل از محرومیت یوفا بوده است. با این حال، جذب اهداف مورد نظر آنها اکنون بسیار دشوار خواهد بود.

سیتی این قدرت را دارد که پول بازیکنان را بدهد، اما آیا یک بازیکن بزرگ با توجه عدم‌ حضور سیتی در لیگ قهرمانان اروپا حاضر است قرارداد چهار ساله امضا کند؟ این باشگاه مجبور می‌شود برای ترغیب آنها دستمزدها را افزایش دهد، یا برای تیم ب خود خرید انجام دهد ، که هر دوعواقب خاص خود را دارند.

5- ضرر مالی

فوتبال لیگ قهرمانان اروپا از نظر مالی بسیار سودآور است. نه تنها از نظر مشارکت و جایزه، بلکه از نظر حمایت مالی و معاملات تجاری نیز به طور مستقیم در روند مالی باشگاه ها تاثیر دارد.

در حالیکه 25 میلیون پوند جریمه سنگینی برای منچستر سیتی نیست، ولی بدون شک تأثیرات حذف آنها شدید خواهد بود. آنها برای مقابله با این تصمیم حقوقی با هزینه ای به مراتب بیشتر از جریمه مالی یوفا روبرو هستند. به گفته متخخصین مالی ورزشی آنها ممکن است تا 150 میلیون پوند در سال از دست بدهد.

کیران مگوایر، کارشناس امور مالی فوتبال ، به اسکای گفت:


“درآمد از یوفا بسیار مهم است و می توان آن را تا 100 میلیون پوند در سال تخمین زد. بازی های خانگی در لیگ قهرمانان اروپا می تواند 30 میلیون یا 40 میلیون پوند دیگر ارزش مالی مستقیم داشته باشد.
از نظر فرپلی مالی، با توجه به اینکه آنها ممکن است حدود 150 میلیون پوند در سال از دست دهند پروسه خرید بازیکن و استعدادها به شدت سختتر خواهد شد.”

مطمئناً حساب های این باشگاه زیر ذره بین بیشتری خواهد بود، زیرا آنها می خواهند تابستان امسال تیم را تقویت کنند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید