|

مصاحبه بالاک درمورد هافرتس و گورتزکا

به گزارش فوتبال ٧٢۴، میشائیل بالاک همچنان بایرن مونیخ را دنبال می‌کند و در مصاحبه ای اختصاصی با اشپورت اینس نظر خود را درباره گورتزکا، کوتینیو، هافرتس و فلیک اعلام کرده است.بالاک، گورتزکا را با خودش مقایسه می‌کند و وی را ستون خط هافبک تیم می‌داند؛ او معتقد است که گورتزکا نقش حیاتی را در تیم دارد.بالاک درمورد رقابت بازیکنان در خط هافبک بایرن و انتقال هافرتس به بایرن:

«انتقال هافرتس به بایرن، به آینده کوتینیو بستگی دارد.

من قصد ندارم توصیه ای بکنم اما میخواهم بگوییم که اگر بایرن به فکر آینده است و می‌خواهد یکی از بهترین بازیکنان آلمانی را داشته باشند، باید هافرتس را به خدمت بگیرند؛ او بازیکن استثنائی است و استعداد خاصی دارد.»

بالاک در ادامه افزود:

«هافرتس هنوز به زمان و آمادگی ذهنی نیاز دارد تا بتواند در بایرن موفق شد. من هم در دورانی که در بایرلورکوزن بودم به آنها نیاز داشتم. هافرتس باید دقیق تر پیشرفت خود را نگاه نکند.

نیازی نیست که راجع به کیفیت هافرتس صحبت کنیم زیرا او بازیکن عالی است. بایرن باید مشخص کند که به او نیاز دارد و هافرتس چه ارزشی برای آنها دارد.

مطمئنا هافرتس تمام چیز هایی که بایرن به آن نیاز دارد را برآورده می‌کند اما انتقال وی باید در چارچوب قانون مالی باشد.»

بالاک درمورد ارزش هافرتس:

«او هنوز در مرحله پیشرفت است و اشکالاتی در بازی خود دارد اما این طبیعی است. او قدرت و جایگاه خوبی در بایرلورکوزن دارد و در این تیم می‌تواند شخصیت خود را در آرامش پرورش دهد اما در بایرن برای اثبات خود نیاز به ویژگی های دیگری نیز دارید و صرفا خوب بودن کافی نیست.»

بالاک درمورد عملکرد گورتزکا در دیدار مقابل ماینتس:

«گورتزکا به عنوان هافبک یک امتیاز بزرگ دارد و آن این است که او خطرناک است، او می‌تواند تفاوت ها را ایجاد کند؛ امروزه اغلب مدافعان در محوطه جریمه دفاع می‌کنند، بازیکنی مانند گورتزکا وقتی وارد محوطه می‌شود شناخت وظایف دفاعی مدافع برای مهار گورتزکا سخت می‌شود؛ این امتیاز عالی برای گورتزکا است.

گورتزکا تیم را با خودش همراه می‌کند همچنین مهم است که مربی به او آزادی عمل دهد بنظر میرسد فلیک این آزادی را به لئون داده است.»

بالاک درمورد نیمکت نشینی تولیسو:

«گورتزکا چیزی را به ارمغان می‌آورد که تولیسو نمی‌تواند با آن هماهنگ شود‌‌؛ گورتزکا کمی خطرناک تر از تولیسو است و این باعث می‌شود که گورتزکا در حمله نقش بیشتری داشته باشد، همین امر موجب شده است که تولیسو مدت زمان کمی را بازی کند.»

بالاک درمورد نقش گورتزکا در تیم ملی آلمان:

«نمی‌شود دقیق نظر داد این کار سخت است زیرا تیم ملی خیلی قوی است. در زمانی که من بازی می‌کردم از گورتزکا هجومی تر بودم این موضوع به من بستگی داشت یا تیم ملی؟»

بالاک درمورد کوتینیو:

«کوتینیو مجبور است که بیشتر در بایرن تلاش کند؛ او هنوز با تیم آشنایی پیدا نکرده است. بسیاری از بازیکنان درجه یک مشکلات شروع تازه را تجربه می‌کنند و همیشه نمی‌توانند خواسته ها را برآورده کنند؛ در بایرن نیز این مسئله وجود دارد و آن بیشتر به خاطر غرور است.

کوتینیو بازیکن خوبی است و استعداد بزرگی دارد اما او نیاز به ارتباط خوب با مربی دارد تا بتواند مهارت خود را به کار بگیرد.»

نظر بالاک درمورد فلیک:

«او مردی باهوش و محبوب است اینها خصوصیاتی هستد که به واسطه آواها می‌توانید تیم را تحت کنترل خود در آورید. تیم باید روحیه تیمی خود را حفظ کند و بازیکنان تک رو باید به صورت گروهی عمل کنند؛ این هنر باشگاه بایرن مونیخ است و تحقق این موضوعات با هیتسفلد و هاینکس بود.»

بالاک درمورد مقایسه شدن فلیک با هیتسفلد و هاینکس:

«درست است شما از مربی راضی هستید همیشه درباره مربی بحث هایی وجود دارد و فلیک مجبور است که با آنها کنار بیایید.

بنظر میرسد بایرن به فلیک اعتماد دارد اما او نیز مانند دیگران در هر بازی مورد قضاوت قرار می‌گیرد.»

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید