| |

بازی دورتموند و‌ پی‌اس‌جی از نگاه آمار و ارقام

امشب ساعت۲۳.۳۰به وقت ایران دیداری از مرحله حذفی ۱/۸نهائی لیگ قهرمانان اروپا، دورتموند میزبان تیم پی‌اس‌جی فرانسه در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک شهر دورتموند است.

هر‌دو تیم در شرایط خوبی به مصاف یکدیگر می‌روند. تیم میزبان، با تکیه بر خرید جدید خود ارلینگ براوت هالاند اتریشی بازیهای داخلی پرگلی را پشت سر گذاشته است. آنها در ۵ دیدار‌ گذشته در تمام رقابتها ۱۹ گل به ثمر رسانده اند، ۳برد و ۲ شکست عملکرد این تیم در ۵ دیدار گذشته است. ارلینگ براوت هالاند در ۵ب ازی بوندسلیگا برای این تیم آمار‌خیره کننده ۸ گل را ثبت کرده است.دورتموند در‌جدول بوندسلیگا با ۴ امتیاز اختلاف از صدر جدول در رتبه سوم قرار دارد.

در آن سوی میدان، پی‌اس‌جی ستاره پرحاشیه خود نیمار را برای این دیدار در دسترس می‌بیند. او به تازگی از مصدومیت برگشته است. پی‌اس‌جی در ۵ دیدار گذشته خود ۱ مساوی و ۴ برد را بدست آورده است. آنها در تمام رقابتها ۲۱ گل به ثمر رسانده‌اند. خط حمله پر ستاره تیم این قدرت را به توخل مربی آلمانی می‌دهد تا بهترین ترکیب هجومی را استفاده کند. کیلیان امباپه، نیمار و ایکارذی روی هم ۳۹ گل برای این تیم در ابن فصل به ثمر رسانده اند.

تنها دیدار قبلی دورتموند و پی اس جی در مرحله گروهی لیگ اروپا در یورو 2010/11 بود. هر دو بازی با تساوی (1-1 در دورتموند ، 0-0 در پاریس) به پایان رسید.

دورتموند در ۶ بازی خانگی خود در لیگ قهرمانان اروپا برابر تیم‌های فرانسوی همیشه حداقل دو گل به ثمر رسانده است. با این حال، در بین 16 تیم واجد شرایط برای مرحله حذفی این فصل، از تمام تیمها در مراحل گروهی کمتر گل زده است (۸گل).

دورتموند در پنج فصل گذشته تنها یک بار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا از ۱/۸ گذشته است.  در سال 2016/17 تحت مربیگری فعلی پاریس، توماس توخل بود. البته آنها در نهایت توسط موناکو در مرحله یک چهارم نهایی حذف شدند.

دورتموند در ۶ بازی اخیر خود در مرحله حذفی (۲پیروزی) چهار بازی خانگی خود در لیگ قهرمانان اروپا را باخته داده است، از جمله دو بازی آخر (2-3 – موناکو 2016/17 ، 0-1 مقابل تاتنهام در 2018/19)

22 گل آخر دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا همه در جریان بازی به ثمر رسیده است، طولانی ترین روند فعلی بین تیم‌های باقی مانده در این رقابت ها.

پی اس جی برای ۸ فصل متوالی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا رسیده است – فقط رئال مادرید (23) ، بارسلونا (16) و بایرن مونیخ (12) در این مرحله بالاتر از تیم توخل قرار دارند. با این حال، در این مدت، طرف فرانسوی هرگز از مرحله یک چهارم نهایی عبور نکرده و در هر سه فصل گذشته حذف شده اند.

پی اس جی در ۶ بازی گروهی لیگ قهرمانان اروپا در این فصل تنها دو گل به ثمر رسانده، کمتر از سایر تیم ها.

بیشتر بازیهای  پاریس در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در وقت قانونی بدون گل به پایان رسیده است،  نتیجه 0-0  پی‌اس‌جی بیشتر از هر تیم دیگری در این مرحله از رقابتها است.

دو بازیکن از سه بازیکن جوان که در 3 فصل گذشته 3 گل به ثمر رسانده اند و آمار 3+ پاس گل نیز در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورده اند، در این دو تیم هستند. حکیمی (4 گل ، 3 پاس گل) و  کیلیان امباپه (9 گل ، 8 پاس گل).

کیلیان امباپه، مهاجم پاریس، در 30 بازی لیگ قهرمانان اروپا آمار 30 گل و 11 پاس گل به ثبث رسانده است. او سه گل مقابل دورتموند به ثمر رسانده، بهترین رکورد خود در لیگ قهرمانان اروپا مقابل یک تیم .

توماس توخل، سرمربی پی‌اس‌جی در هیچ یک از 5 بازی خارج از خانه خود مقابل دورتموند (۲مساوی ۳باخت) پیروز نشده است، تمام این ۵ بازی در زمان مربیگری ماینتس (2009-2014) بوده است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید