ونگر فوتبال
| | | | |

آرسن ونگر سرمربی افسانه ای توپچی ها: قدرت در فوتبال به مسئله تسلط مالی تبدیل شده است

فوتبال724– آرسن ونگر معتقد است “قدرت در فوتبال به مسئله تسلط مالی تبدیل شده است” و “فاصله از هواداران” هزینه ای است که برای رشد پرداخت می شود.

ونگر در مورد شرایط امروز فوتبال به روزنامه ریپابلیکا گفت:

من فوتبال ایتالیا را دوست دارم و به آن احترام می گذارم. آریگو ساکی و فابیو کاپلو فوتبال ایتالیا را هجومی تر، اروپایی تر کردند و ما می توانیم نتایج را در نحوه بازی آتزوری ها تحت هدایت روبرتو مانچینی ببینیم.

کم و بیش همه لیگ های برتر امروزه به یک شکل بازی می کنند. قدرت در فوتبال بیشتر به مسئله سلطه مالی تبدیل شده است و از این نظر، سری آ به اندازه گذشته غنی نیست.

نفوذ حق پخش تلویزیون در لیگ برتر افزایش یافته است، بسیاری از سرمایه گذاران خارجی این باشگاه ها را خریداری کرده اند و فاصله بین هواداران و تیم ها بسیار زیاد شده است. فوتبال محبوب، اما دور است، که قیمت رشد است.

وقتی من آمدم، ارزش سهام آرسنال 800 پوند بود، وقتی من ترک کردم 17000 پوند ارزش داشت. 70 کارمند بودند و در پایان 700 کارمند.

فیرپلی مالی نیز برای کمک به تساوی شرایط بازی معرفی شد، اما ونگر قانع نیست.

باشگاه هایی که در اروپا تسلط دارند اکنون این کار را به لطف پولی که قبل از اعمال محدودیت صرف کردند انجام می دهند. حدس زدن چه کسی برنده خواهد شد آسان می شود، در حالی که چیز زیبا در مورد فوتبال باید این باشد که قابل پیش بینی نباشد.

همچنین برای سرمایه گذاران جدید کسب سود دشوار می شود. ما باید درها را باز کنیم، البته با بررسی دقیق تر. دولت ها همچنین باید به جای کمک به باشگاه های فوتبال اولویت های دیگری داشته باشند. آنها می توانند به آنها تاخیر پرداخت مالیات یا برخی تخفیف های مالیاتی را بدهند، اما پرداخت نمی کنند. این یک دنیای ممتاز است، حتی اگر اعتراف به آن مد نباشد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید