|

آیا لیگ برتر انگلیس توان افشای وضعیت تخلفات مالی منچسترسیتی را دارد؟

به گزارش فوتبال۷۲۴ تحقیقات حقوقی فوق محرمانه سه ساله با دو کارشناس حقوقی درباره بازی جوانمردانه مالی و تخلفات مالی منچسترسیتی ( که با انتشار ایمیل های افشا شده توسط اشپیگل آغاز شد) به مرحله نهایی رسیده است.

لیگ برتر “کارشناسان موضوع” را برای تحقیقات حقوقی فوق محرمانه سه ساله در مورد امور مالی منچسترسیتی منصوب کرده است که نشان می دهد در دادگاه فیرپلی مالی بین قهرمان لیگ برتر و مقامات در حال رسیدن به مرحله نهایی طولانی خود است.
“کارشناسان موضوع” شاهد کارشناسی هستند که زمینه جزئیات یک پرونده را توضیح می دهند و به گفته یکی از کارشناسان حقوقی لیگ برتر، آنها معمولاً با پیش بینی و تشخیص یک اتهام مشغول به کار می شوند، اما هیچ تاییدی از سیتی یا لیگ برتر وجود ندارد که نشان دهد آنها به جرمی متهم شده اند.

در واقع، هر دو طرف برای مخفی نگه داشتن این رویداد قضایی تلاش های فوق العاده ای انجام داده اند. این امر با انتشار ایمیل‌های افشا شده توسط اشپیگل آغاز شد که نشان می‌داد ارقام تجاری سیتی توسط گروه یونایتد ابوظبی شیخ منصور برای دور زدن قوانین بازی جوانمردانه مالی افزایش یافته است.

این امر منجر به متهم شدن سیتی توسط یوفا و تحقیقات لیگ برتر در مارس 2019 شد. سیتی در ابتدا توسط هیئت کنترل مالی یوفا در فوریه 2020 از حضور در لیگ قهرمانان محروم شد اما این تصمیم توسط دادگاه داوری ورزش در جولای 2020 لغو شد، زیرا بسیاری از شواهد خارج از یک محدودیت زمانی قرار گرفتند. CAS تصمیم گرفت که پرونده علیه سیتی با ایمیل‌هایی که در محدوده پنج ساله بودند ایجاد نشود.
پس از اینکه سرمربی کاتالان از سلسله مراتب منچسترسیتی در مورد رفتار مالی باشگاه اطمینان پیدا کرد، این حکم CAS بود که به کاهش ترس سرمربی تیم پپ گواردیولا کمک کرد.

گواردیولا در مورد اتهاماتی که سیتی قوانین بازی جوانمردانه مالی را نقض کرده بود، خواستار پاسخ بود.🔻

من به تیم خود گفتم: در مورد شبهات به من بگویید. من از روز اول به آنها نگاه کردم و 100 درصد آنها را باور کردم و به همین دلیل از باشگاه دفاع کردم.”
من گفتم، اگر به من دروغ بگویی، فردای آن روز من اینجا نیستم. من بیرون خواهم بود و تو دیگر دوست من نخواهی بود.دوست دارم نماینده باشگاهی باشم که کارها را به درستی انجام می دهد. در نهایت مهم قهرمانی در لیگ قهرمانان یا لیگ برتر نیست، مهم این است که همیشه آن را خوب انجام دهیم، مخصوصا برای مردم و هوادارانمان.
آنچه CAS گفت معنی زیادی داشت. تمام شبهات را از بین برد. من نمی توانم فراموش کنم که 9 تیم در لیگ برتر برای اخراج منچسترسیتی از رقابت های اروپایی تلاش کردند، من می دانم که آنها چه کسانی هستند.

با این حال، قوانین لیگ برتر لزوماً محدود به محدودیت های پنج ساله ذکر شده توسط CAS نیستند و سیتی با حکم دادگاه تجاری موظف به ارائه اسناد شده است.

در یک پرونده حقوقی پیچیده، سیتی حق لیگ برتر برای تحقیق در مورد آنها و وظیفه آنها برای انتشار اسناد را به چالش کشیده است. چالش های حقوقی دسترسی به اسناد برای لیگ برتر به دادگاه های مدنی ختم شد که معمولاً علنی هستند.

این پرونده در ژوئیه 2021 به دادگاه عالی ختم شد زیرا هم سیتی و هم لیگ برتر می خواستند تمام جزئیات خصوصی باقی بماند و The Mail on Sunday استدلال کرد که باید عمومی باشد.

لرد جاستیس مالز، یکی از ارشدترین قضات در بریتانیا، روز یکشنبه از میل حمایت کرد و گفت: 🔻

“این تحقیقی است که در دسامبر 2018 آغاز شد. شگفت آور است و نگرانی مشروع عمومی است که پیشرفت اندکی حاصل شده است. پس از دو سال و نیم، که در طی آن، ممکن است اشاره شود، این باشگاه دو بار به عنوان قهرمان لیگ برتر رسیده است.

ایمیل‌های فاش شده قبلاً نشان داده بودند که استراتژی سیتی در مواردی از این قبیل، دور زدن بدنه‌های ورزشی در ساختارهای قانونی است.

یکی از ارتباطات داخلی سیمون کلیف، وکیل داخلی سیتی، گفت که خلدون المبارک، رئیس سیتی به جیانی اینفانتینو، دبیرکل وقت یوفا و رئیس فعلی فیفا هشدار داده است که سیتی تحریمی برای قوانین بازی جوانمردانه مالی نخواهد پذیرفت. . به گفته کلیف، خالدون به اینفانتینو گفت: 🔻

“او ترجیح می دهد 30 میلیون را برای 50 وکیل برتر جهان خرج کند تا از یوفا برای 10 سال آینده شکایت کند.”

لیگ برتر همیشه گفته است که فقط پس از پایان پرونده اظهار نظر خواهد کرد و مانند سیتی از اظهار نظر خودداری کرد. باشگاه همیشه اصرار داشت که ایمیل‌های فاش شده «خارج از متن» و «به ظاهر هک یا دزدیده شده‌اند» و افزود که «تلاش برای آسیب رساندن به اعتبار باشگاه سازمان‌یافته و واضح است».

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید