|

ابراز علاقه سرمربی پیشن آلمان برای بازگشت به مستطیل سبز

یوآخیم لوو سرمربی پیشین تیم ملی آلمان پس از یک‌ سال دوری از فوتبال از آمادگی و علاقه‌اش برای بازگشت به مربیگری خبر داده است. اما در عین حال گفته است که می‌خواهد در جام جهانی تنها یک تماشاگر باشد. یوآخیم لوو از سال 2006 تا 2021 هدایت تیم ملی فوتبال آلمان را برعهده داشت؛ او در طی 15 سال حضورش در این تیم توانست قهرمانی در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل و همچنین مسابقات جام کنفدراسیون‌ها 2017 را تجربه کند.

لوو علیرغم ناکامی تاریخی ملی‌پوشان آلمان در جام جهانی 2018 روسیه همچنان به فعالیت خود در این مقام ادامه داد و سرانجام در پی عملکرد نسبتا ضعیف تیم ملی آلمان در آخرین دوره از مسابقات جام ملت‌های اروپا ( یورو ) که در سال 2021 برگزار شد، از سمت خود کناره گرفت. او البته پیشتر اعلام کرده بود که مسابقات جام ملت‌های اروپا آخرین تورنمت او به عنوان سرمربی آلمان خواهد بود.

 

یوآخیم لوو که اکنون بیش از یکسال است که از صحنه دور است، اکنون از آمادگی و علاقه‌اش به بازگشت به مستعطیل سبز خبر داده است.

این مربی 62 ساله در گفتگو با نشریه ورزشی آلمانی “کیکر” ضمن ابراز علاقه به بازگشت گفت: «وقتی فوتبال تماشا می‌کنم دوباره انگیزه مربیگری دارم و این چیزی است که برای چندین ماه از خودم دور می‌دیدم.»

او در آستانه مسابقات جام جهانی 2022 قطر، با بیان اینکه پس از 15 سال متوالی در عرصه مربیگری به چنین فاصله‌ای نیاز داشته است، از علاقه‌اش برای بازگشت سخن گفته و افزوده است: «قصد دارم دوباره در فوتبال وظیفه‌ای داشته باشم و مسئولیت بپذیرم. اگر احساس کنم کاری برایم جذاب است آماده‌ام که برگردم و دست به تهاجم بزنم. حضور در این ورزش بسیار سرگرم‌کننده است.»

لوو علیرغم این آمادگی ترجیح می‌دهد که مسابقات جام جهانی را به عنوان یک “تماشاگر” دنبال کند: «دوست دارم در این مسابقات یک تماشاگر باشم، برای همین است که هنوز در جایی مسئولیت قبول نکرده‌ام.»

پس از پایان دوران حضور لوو روی نیمکت مربیگری تیم ملی آلمان هانسی فلیک جایگزین او در این تیم شد و حالا این تیم در گروه E مسابقات با تیم‌های اسپانیا ژاپن و کاستاریکا همگروه است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید