اسون گوران اریکسون
| | | |

اسون گوران اریکسون : بهتر بود در لاتزیو می ماندم و به انگلیس نمی رفتم

فوتبال724– اسون گوران اریکسون تصدیق می کند “شاید بهتر بود در لاتزیو بماند تا اینکه مربیگری انگلیس را قبول کند.”و گفت “بدون شک شادترین تجربه من بود.”

امروز سالگرد قهرمانی 20 سال پیش بود که تیم وی در استادیو المپیکو در رم عنوان قهرمانی سری آ را بدست آورد.

اسون گوران اریکسون به رادیو ایتالیا گفت:

من یک هوادار لاتزیو مانده ام و آن قوی ترین تیمی بود که تاکنون مربیگری کرده ام.

وی گفت:

شاید در آن لحظه یکی از بهترین تیم های جهان بود. ما در سه و نیم سال خیلی پیروز شدیم، احتمالاً می توانستیم حتی بیشتر پیروز شویم، اما بدون شک خوشحال ترین تجربه حرفه ای من بود.

سرمربی 72 ساله، سوئدی در ژانویه 2000 لاتزیو را برای قبول سرمربی انگلستان، که تا تابستان 2006 ادامه داشت، ترک کرد.

چند بار با خودم فکر کردم شاید بهتر بود در لاتزیو و ایتالیا بمانم. اما وقتی پیشنهادی از تیم انگلیس به دست می آید، یک بار در طول زندگی است. من فکر کردم که نمی توانم نه بگویم و اگر آن را رد می کردم، تا آخر عمر پشیمان می شدم.

شاید من اشتباه کردم، شاید نه، کسی چه می داند … این اتفاقی است که افتاد و ما اکنون نمی توانیم آن را تغییر دهیم.

سری آ در دهه های 1980 و 90 بهترین لیگ در جهان، سخت ترین، جذاب ترین، و همه چیز بود. من همزمان با اولین بار که به ایتالیا آمدم، پیشنهادی از بارسلونا داشتم، اما گفتم نه، زیرا می خواستم در سری آ کار کنم.

بسیاری از بازیکنانی که اریکسون در لاتزیو با آنها کار کرده، اکنون مربی هستند، از جمله روبرتو مانچینی سرمربی فعلی ایتالیا، دیگو سیمئونه مربی اتلتیکو مادرید و سیمونه اینزاگی در لاتزیو.

اسون گوران اریکسون گفت:

من انتظار داشتم که برخی از آنها مربی شوند، اما نه خیلی های دیگر مانند سرجیو کونسسائو و سیمئونه، اما من احساس افتخار می کنم که می بینم که آنها چنین عالی کار می کنند. امیدوارم که آنها چیز کوچکی هم از من یاد گرفته باشند.

وی گفت:

درخواست خاص من از لاتزیو این بود که مانچینی، سینیشا میهایلوویچ و خوان سباستین ورون را جذب کنیم. مانچینی آن زمان بالای 30 سال داشت اما ذهنیت برنده داشت.

وی گفت:

ما همچنین بازیکنانی مانند الساندرو نستا، پاول ندود، سیمئونه، کریستین ویری، مارچلو سالاس، هرنان کرسپو، پائولو نگرو و جوزپه فاوالی را داشتیم. به په سینیوری بعضی وقتی ها مجبور می شد گاهی روی نیمکت برود و این توهین آمیز است و من این را کاملا خوب می فهمم.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید