| |

انتقادات شدید فیلیپ لام قهرمان سابق جهان از اینفانتینو

فیلیپ لام کاپیتان قهرمان جام جهانی برزیل از جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فیفا به شدت انتقاد کرد:

لام در ستون خود برای شبکه تحریریه آلمان (RND) نوشت:

«فیفا همچنان اعتبار خود را با عضو برترش [اینفانتینو] از دست داد. بطور فزاینده ای این تصور ایجاد می شود که جیانی اینفانتینو به دنبال بهترین راه حل در بستر فوتبال نیست و به سادگی وحدت رویه ندارد.»

دوازده سال پیش در زمان اهدای میزبانی جام جهانی به قطر، کار از کار گذشت.

لام:

« اینفانتینو این احساس را ایجاد نمی کند که می خواهد چیزی را در مورد فوتبال تغییر دهد. او از وضعیت بازیها بنفع خودش استفاده می کند. این مشکل فیفا است، یک فدراسیون اساسا اروپایی، نه فوتبالی. نهایتا این موضوع تنها با تکیه بر رویه ای معقول و شفاف در آینده میتواند تغییر کند. اروپا باید در موضع انتقادی باقی بماند.»

به گفته لام، اروپایی‌ها اکنون باید کنار هم بایستند و از تکرار رسوایی مانند آنچه در جام جهانی 2010 رخ داد، جلوگیری کنند. ستاره 39 ساله بایرن گفت:

«باید انسجام نشان دهید. اروپا باید در حالت انتقادی باقی بماند، زیرا جام جهانی بدون اروپا کارساز نیست. بسیاری از آرژانتینی ها در اروپا بازی می کنند، فرانسوی ها بهر حال، مراکشی ها نیز به سمت اروپا گرایش دارند.

در یورو 2024، مدیر مسابقات می‌خواهد ارزش‌ها و مهم‌تر از همه بازی را به منصه ظهور برساند: «در یک کشور دموکراتیک – و من فکر می کنم مردم این را می خواهند.»

لام، یکی از اعضای یک کارگروه داخلی فدراسیون فوتبال آلمان (DFB)، همچنین می‌خواهد کمک کند تا بزرگترین انجمن ورزشی انفرادی جهان دوباره روی پای خود بازگردد.

بازیکن سابقا طراز اول جهانی تاکید کرد: «اولین تصمیمات در داخل فدراسیون فوتبال گرفته شده است. اکنون در گروه های خود شروع به کار خواهیم کرد و هر کاری از دستمان بر می آید انجام می دهیم تا دوباره با تیم ملی و فدراسیون با نگاهی به تورنمنت خانگی قهرمانی اروپا، همراهی کنیم.» که پس از ناامیدی های اخیر، مطمئنا کار آسانی نخواهد بود.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید