گازیدیس به دنبال کاپلو
|

جنگ داخلی یا انقلاب در میلان ؟ کاپلو می آید؟ مالدینی، بوبان، زلاتان در برابر گازیدیس و شرکا

اوضاع در کازا میلان روزبه روز بغرنج تر می شود. بعد از مصاحبه گازیدیس، مدیرعامل میلان، که از صلح و صفا صحبت کرده بود و وضعیت داخلی میلان را آرام جلو می داد؛ زورو بوبان، مدیر ارشد باشگاه، در مصاحبه با گازتا دلا اسپورت پرده از حرکات مرموزانه گازیدیس برداشت و مشخص شد گازیدیس برعکس صحبتهایش با رسانه در صدد تغییرات عمیق در کادر مدیریتی و فنی میلان است.

مدل ونگر-آرسنال در میلان

قدم اول گازیدیس در تغییراتی که مدنظر دارد، پیاده سازی مدل مشابه آرسنال در میلان است. مدلی که یک مربی-مدیرفنی مسئولیت کلی تیم را بپذیرد. رالف رانگنیک آلمانی، مدیر فعلی ردبول، گزینه مدنظر گازیدیس است. صحبتهای نهائی با مرد آلمانی شده است و ظاهرا او از هم اکنون چمدانهایش را هم بسته است. حتی گزارش شده او دستیاران خود را برای کار در میلان چه در بخش فنی و چه در کادر مربیگری انتخاب کرده است.

آینده مالدینی و بوبان

با آمدن رانگنیک به میلان مشخص است که دیگر نمی توان آینده ای برای زوج مالدینی و بوبان در باشگاه متصور بود، به دو دلیل. اول اینکه همانطور که بوبان و مالدینی در مصاحبه های اخیر عنوان کردند با آمدن رانگنیک و روش انتخاب او موافق نیستند.

“گزینه خوبی برای باشگاهی مانند ما نیست”.

مالدینی در مصاحبه با اسکای

“حتی به ما هشدار هم داده نشد و این بی احترامی و غیر اخلاقی بود. این سبک میلان نبود. حداقل آنچه را که از سبک میلان من به خاطر می آورم اینگونه نیست. “

بوبان در مصاحبه با گازتا

ثانیا، اختیاراتی که گازیدیس به رانگنیک خواهد داد بیش از یک مربی و تمرین دهنده است و عملا گازیدیس و رانگنیک در حوزه تحت اختیار مدیران فنی، انتخاب سرمربی و خرید و فروش بازیکنان، دخالت می کنند که این از طرف مالدینی و بوبان مورد قبول نیست. غیر از این بوبان در مصاحبه اخیرش مرز مشخصی بین خودش و گازیدیس کشیده که عملا حضور همزمان هر دو را در آینده باشگاه غیر ممکن می کند.

فابیو کاپلو می آید؟

رسانه های ایتالیائی گزارش می دهند که گازیدیس در کنار رانگنیک در صدد جذب فابیو کاپلو به عنوان مدیر ارشد بجای بوبان و مالدینی است. هرچند نزدیکان دن فابیو مذاکره بین این دو را رد کرده اند ولی با توجه به رفتار گازیدیس در تابستان گذشته و پس از خروج لئوناردو از باشگاه این انتخاب دور از ذهن نیست.

گازیدیس به خوبی می داند که هواداران میلان به راحتی با جدائی اسطوره های باشگاه از کادر فنی تیم کنار نمی آیند. مثل جوی که تابستان گذشته در هنگام خروج گتوزو و لئوناردو از باشگاه رخ داد و گازیدیس را مجبور کرد نظر مالدینی را برای ماندن در باشگاه جلب کند. امروز هم از او همان رفتار انتظار می رود و سعی خواهد با آوردن مربی افسانه ای میلان، کاپلو، در راس هرم فنی تیم، هواداران خشمگین را آرام کند. باید دید آیا دن فابیو هم مثل مالدینی از گازیدیس بازی خواهد خورد یا نه؟

آینده زلاتان ایراهیموویچ و جیانلوئیجی دوناروما

زلاتان ابراهیموویچ با رفتن مالدینی و بوبان از میلان می رود. وی به صورت غیر مستقیم هم این موضوع را در روزهای اخیر علنی کرده است. زلاتان می رود چون رانگنیک و گازیدیس دنبال جوانگرائی بیشتر خواهند بود. همچنین گازیدیس از رفتن او استقبال می کند چون به دنبال کاهش سطح حقوق ها در باشگاه است. اصرار بوبان و مالدینی در روزهای اخیر برای تمدید زود هنگام قرارداد ابراهیموویچ هم به همین دلیل است. تمدید با ایبرا یعنی عقب نشینی گازیدیس.

دوناروما علی رغم جوان بودن به دلایل دیگری فروخته خواهد شد. اولا پروسه تمدید قراردادش به مشکل خورده چون مدیر برنامه هایش، مینو رایولا، رابطه خوبی با گازیدیس و خانواده سینگر ندارد. ثانیا حقوق بالای دوناروما مورد پسند گازیدیس نیست و ترجیح می دهد با فروش او بودجه ای برای تقویت تیم به دست بیاورد.

نقشه راه گازیدیس

گازیدیس به دنبال پیاده سازی مدل آرسنال در میلان است. رانگنیک را با اختیارات مشابه ونگر منصوب خواهد کرد و تمرکز باشگاه بر روی جوانان بی نام و نشان و ارزان قیمت خواهد بود. با پرداهت حقوق های پائین، خریدهای ارزان قیمت، و فروش بازیکنان رشد کرده، مثل دوناروما و رومانیولی، تراز مالی باشگاه مثبت خواهد شد.

از نظر گازیدیس رالف رانگنیک آلمانی بهترین گزینه برای این راه خواهد بود. مرد آلمانی تقریبا راه مشابهی را در لایپزیگ طی کرده و آنها را از بوندس لیگا 2 به لیگ قهرمانان اروپا رسانده است. هیچگاه خرید اسم و رسم دار نکرده و همیشه تمرکز بر روی جوانان داشته است.

ولی یک نکته مشترک دیگر هم بین آرسنال مدل ونگر-گازیدیس و لایپزیگ مدل رانگنیک وجود دارد. این دو تیم تقریبا هیچ جامی نبردند و همیشه فروشنده بودند. آیا هواداران روسونری می پذیرند که دومین باشگاه پرافتخار اروپا تبدیل به محل پرورش و فروش استعدادها شود؟!

الیوت چه می گوید؟

صندوق مالی الیوت که مالک فعلی میلان است در این بین سکوت کرده است. گزارش شده است که نشستی بین همه مدیران و الیوت در آینده نزدیک برنامه ریزی شده است. مطمئنا الیوت نمی تواند مدت زمان زیادی به این سکوت ادامه دهد و باید وضعیت درون باشگاه را شفاف کند، چون این عدم شفافیت تمرکز تیم را به هم می ریزد و قطعا روی نتایج تیم اثر منفی خواهد داشت. همچنین باید طبق چیزی که بوبان در مصاحبه عنوان کرده بود، بودجه و برنامه تابستان باشگاه را از هم اکنون روشن کند تا مدیران بتوانند نسبت به انتخاب و مذاکره با بازیکنان جدید اقدام کنند.

الیوت باید بین گروه مالدینی، بوبان، رایولا و زلاتان از یک سو و گازیدیس و رانگنیک از سوی دیگر یکی را انتخاب کند. انتخابی که دورنمای چند سال آینده باشگاه را روشن خواهد کرد.

با مالدینی و شرکا، باشگاه ترکیبی از جوانان و باتجربه ها خواهد شد و سعی می کند با رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا و افزایش درآمدهای مستقیم و غیر مستقیم به واسطه حضور در این رقابتها تراز مالی باشگاه را بالانس کند.

با گازیدیس و شرکا، باشگاه بر روی پرورش بازیکنان جوان و فروش ستاره ها متمرکز خواهد شد؛ و با کم کردن سطح دستمزدها و افزایش درآمدها به واسطه فروش بازیکنان حسابهای باشگاه را تراز خواهد کرد.

باید صبر کنیم و ببینیم در روزهای آتی الیوت چه تصمیمی می گیرد و میلان کدام راه را خواهد رفت.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید