| | | |

بازیکنانی که در دوران مسی/رونالدو بی‌رحمانه از بردن توپ طلا محروم شدند

به  گزارش‌فوتبال۷۲۴ لیونل مسی دوشنبه شب برای هفتمین بار برنده توپ طلا شد و روبرت لواندوفسکی جدیدترین فوق ستاره ای شد که بخاطر سلطه ستاره آرژانتینی و کریستیانو رونالدو این جایزه را از دست داد.

دوشنبه شب، لیونل مسی برنده توپ طلای سال 2021 شد – هفتمین توپ طلا او رکورد جدیدی را ثبت کرد.

بازیکن پاری سن ژرمن جایزه 2021 را به دست آورد تا به مجموعه جوایز انفرادی خود بیافزاید – دو جایزه بیشتر از رقیب دیرینه خود کریستیانو رونالدو داشته باشد

این دو بازیکن 12 جایزه از 13 جایزه انفرادی اخیر را برده اند – با استثناء توپ طلا لوکا مودریچ در سال 2018 – به ناچار به این معنی است که چندین بازیکن فوق ستاره دیگر در آن زمان از دریافت این جوایز محروم شده اند.

این غیرمعمول نیست که برنده این جایزه یک برنده مناقشه برانگیز باشد و امسال نیز با انتقاد اسطوره های متعدد فوتبال از تصمیم اهدای توپ طلا به مسی تفاوتی نداشت.

رابرت لواندوفسکی، مهاجم بایرن مونیخ، علیرغم شکستن چندین رکورد گلزنی در دو فصل و نیم گذشته، جایی که به طور میانگین بیش از یک گل در هر بازی به ثمر رسانده، برای دریافت این جایزه نادیده گرفته شد.

لواندوفسکی آخرین بازیکنی است که موفقیت مستمر مسی و رونالدو بر او ترجیه داده شده است – در اینجا شش ستاره دیگر که سزاوار برنده شدن توپ طلا بوندن را بررسی میکنیم.

ویسلی اسنایدر

 

اسنایدر، بازیساز هلندی،بهترین فصل زندگی خود را در فصل 2009/10 سپری کرد. گل ها و پاس گل هایش باعث شد اینترمیلان قهرمان لیگ قهرمانان شود و هلند به مقام سوم جام جهانی برسد.

علیرغم کسب 14.5 درصد آرا برای برنده شدن در سال 2010، او حتی پشت سر مسی، ژاوی و آندرس اینیستا، مثلث بارسا، به سکو هم نرسید.

دوران حرفه ای اسنایدر به زودی به دلیل مشکلات مصدومیت تمام شد، اما او در سال 2010 بسیار عالی بود و چندین جام با اینترمیلان کسب کرد ولی قهرمانی او برای فرانس فوتبال بی ارزش بود.

ویرجیل فندایک

 

فن‌دایک در سال 2019 به سختی این موفقیت فردی را از دست داد

یکی دیگر از ستاره های هلندی که این جایزه را از دست داد، فندایک در سال 2019 بود .در آن سال او به اوج خود رسیده و با لیورپول، لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

او 679 امتیاز در سیستم رای گیری به دست آورد – هفت امتیاز دردناک کمتر از برنده نهایی مسی .این نزدیک ترین مسابقه در رقابت های توپ طلا بود

ورجیل فندایک در ادامه با قرمزها قهرمان لیگ برتر شد، اما نتوانست اولین مدافعی باشد که این جایزه را پس از فابیو کاناوارو در سال 2006 به دست آورده است.

مانوئل نویر

 

دروازبانی که برنده توپ طلا می شود خیلی نادرتر است – لو یاشین بزرگ آخرین برنده بود که در سال 1963 برنده این جایزه شد.

الیور کان و جانلوئیجی بوفون هر دو در این قرن به سکو رسیدند اما نویر مسلما بدشانس ترین دروازه بانی است که آن را از دست داده است.

نویر کمک کرد تا نقش دروازه‌بان به نقشی کلیدی در دفاع تبدیل شود و به آلمان کمک کرد تا در جام جهانی 2014 قهرمان شود، اما این کافی نبود که برای کسب توپ طلا از رونالدو یا مسی عبور کند.

آندریاس اینیستا

استاد خط میانی اندریاس اینیستا دو بار به سکو سه نفر آخر رسید.او رتبه دوم را در سال 2010 و سومین رتبه را دو سال بعد کسب‌کرد، اما هرگز جایزه اصلی را نبرد.

در هر دو سال، مسی، هم تیمی آن زمان لو در بارسا، با وجود نقشی که در تسلط بر بارسلونا و اسپانیا داشت، او را ناکام گذاشت.

اینیستا در جام جهانی جایی که گل پیروزی را به ثمر رساند و در قهرمان یورو برای لاروخا نقش کلیدی داشت، هم نتوانست بر مسی غلبه کند

 

فرانک ریبری

مهاجم فرانسوی سال 2013 فوق العاده ای را پشت سر گذاشت – با گلی که در ومبلی به ثمر رساند سه گانه معروف را برای بایرن مونیخ مقابل بوروسیا دورتموند به ارمغان آورد.

بایرن هم در داخل و هم در اروپا کاملاً مسلط بود، در حالی که در آن سال هیچ تورنمنت بین المللی وجود نداشت.

با وجود این، رونالدو با شکست مسی بر ریبری در رده دوم، این جایزه را به دست آورد و بازیکن بایرن خوشحال نشد.

او به روزنامه آلمانی بیلد گفت:🔻

“در مراسم جشن توپ طلای سال گذشته چیزهای زیادی یاد گرفتم. به محض اینکه به آنجا رسیدم، به همسرم گفتم که بازنده خواهم شد. دیدم که سپ بلاتر چگونه رونالدو را در آغوش می گیرد و همه خانواده او چگونه هستند.
“من احمق نیستم. واضح بود که او باید آن را می برد. در غیر این صورت او تمام خانواده اش را با خود نمی آورد.”

 

نیمار

ستاره برزیلی در هر دو سال 2015 و 2017 روی سکو سه نفر نهایی رفت، اما با فاصله بسیار کمی از این بازیکنان عقب بود… بله، درست است – رونالدو و مسی.

مدت‌ها تصور می‌شد که برزیلی جانشین بلندمدتی بر سلطه این دو نفر است، اما او امسال 30 ساله می‌شود و به کسب این جایزه حتی نزدیک‌تر نشده است.

این در حالی است که در سال 2017 برای فرار از زیر سایه مسی به پاری سن ژرمن رفت، اما اکنون فوق ستاره آرژانتینی در پایتخت فرانسه به او پیوسته و بلافاصله دوباره این جایزه را از آن خود کرد.

نوشته‌های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید