بررسی دقیق تاثیر برگزیت بر فوتبال انگلیس و قوانین جدید جذب بازیکنان

به گزارش فوتبال۷۲۴ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در فوتبال نیز تأثیر دارد. از اول ژانویه 2021 ، قوانین جدیدی برای جذب بازیکنان اروپایی در مورد لیورپول ، چلسی ، منچستر یونایتد و تیمهای لیگ برتر اعمال خواهد شد.
برای باشگاه های فوتبال انگلیس ، پس از برگزیت جذب بازیکن حرفه ای از سایر کشورهای اروپایی بسیار دشوارتر خواهد بود. اتحادیه فوتبال انگلیس (FA) ، لیگ برتر و EFL ، که مسئول لیگ 2 تا 4 است ، با هماهنگی وزارت امور داخله انگلیس ، مجموعه قوانین جدیدی را برای جذب بازیکنان فوتبال اروپا تدوین کرده اند.

این برای فوتبالیست های اتحادیه اروپا به چه معناست؟

پس از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا ، دیگر باشگاه های فوتبال انگلیس مجاز به جذب حرفه ای های فوتبال اروپا به راحتی نیستند. برای جابجایی به لیگ برتر ، بازیکنان اکنون به مجوز کار احتیاج دارند که قبلاً فقط مجبور بودند آن را به تازه واردان کشورهای غیر اتحادیه اروپا ارائه دهند.
یعنی دولت انگلیس در نقل و انتقالات بازیکنان حرفی برای گفتن دارد.

چه شرایطی برای مجوز کار باید رعایت شود؟🔻

برای صدور مجوز کار ، چندین فاکتور نقش دارد که با امتیاز ارزیابی می شود ، از جمله حضور حرفه ای در تیم ملی ، سطح باشگاه قبلی او ، موفقیت در مسابقات قاره ای و تعداد حضور در باشگاه . اگر بازیکنی حداقل امتیازات را کسب کند ، به طور خودکار اجازه کار را دریافت می کند.
اما اگر بازیکن تعدادی از امتیازات را از دست بدهد ، کمیسیون درباره او تصمیم می گیرد.

این برای فوتبالیست هایی که قبلاً در انگلیس بازی می کنند چه معنایی دارد؟

برای بازیکنانی که قبل از پایان سال به خدمت گرفته شده اند ، در ابتدا چیزی تغییر نمی کند. هر کسی که قبل از پایان دوره انتقال در بریتانیا زندگی می کرده یا قبلاً در آنجا اقامت داشته است ، می تواند تا 31 دسامبر حق اقامت خود را درخواست کند و پس از آن معمولاً می تواند در انگلیس اقامت و کار کند.

یک چیز واضح است به عنوان مثال تیمو ورنر (24) و کای هاورتز (21) بازیکنان چلسی به هر حال امتیازات لازم را برای جواز کار به دست می آورد.

در تابستان تیمو ورنر به چلسی نقل مکان کرد. در 16 بازی خود در لیگ برتر تا به امروز ، این ملی پوش چهار گل به ثمر رسانده است

قوانین بازیکنان جوان چیست؟

باشگاه های لیگ برتر می توانند در آینده برخی از استعدادها را از دست بدهند.
بازیکنان خارجی زیر 18 سال ممکن است دیگر پس از برگزیت جذب نشوند. و در هر پنجره نقل و انتقالات ، باشگاه ها مجاز به جذب حداکثر سه بازیکن خارجی زیر ۲۱ هستند.

طبق قوانین جدید ، ستاره ای مانند پل پوگبا فرانسوی (27 ساله) که برای اولین بار در سن 16 سالگی به منچستر یونایتد نقل مکان کرد ،در این دوره نمی توانست فوتبال حرفه ای خود را در لیگ برتر آغاز کند.

دست اندرکاران چگونه قوانین جدید را ارزیابی می کنند؟

لیگ برتر ، EFL و انجمن ملی در بیانیه مشترکی اتفاق نظر و رضایت خود را اعلام کردند. فقط FA باید از قانون جدید تبعیت کند. به بیان ساده ، انجمن امیدوار است که بازیکنان متوسط ​​کمتری در آینده به انگلستان نقل مکان کنند. این بدان معنی است که باشگاه ها به طور فزاینده ای باید به جوانان کشور خود اعتماد کنند. این می تواند در طولانی مدت به نفع تیم ملی انگلیس باشد.
یورگن کلوپ ، مخالف برگزیت چه می گوید؟

یورگن کلوپ ، مربی لیورپول همه چیز را متفاوت از FA می داند. وی به گاردین گفت🔻

“ما با محدود كردن ورود استعدادهای خارجی استعدادهای بیشتری ایجاد نمی كنیم”

او به آنها یادآوری كرد كه تیم های نوجوانان انگلیس در حال حاضر بسیار موفق است. کلوپ با قاطعیت گفت🔻

” قبلا هم بازیکنان خوبی در تیم ملی حضور داشتند که فوتبال را نیز به خوبی بازی می کنند.” این به تیم ملی کمک نمی کند. “

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید