| |

بررسی زوایای یک انتقال در دنیای فوتبال ،چه کسانی دخیل هستند؟

فوتبال۷۲۴ – پنجره نقل و انتقالات مکان عجیب و شگفت انگیزی است. یک دقیقه به شما اسکرین شات هایی از ایمیل های بین باشگاه ها یا قرارداد یک بازیکن فوروارد می شود و لحظه بعد یک هشدار واتس اپ به شما می گویند: 🔻

«به عامل گابشیتی( این یک اصطلاح عامیانه مبتذل برای افراد پست و حقیر است، به خصوص کسی که زیاد لاف می زند. می تواند به معنای یک فرد احمق یا نالایق نیز باشد) که این مطالب را فاش می کند بگو مردشورش را ببرند(عبارت بهتری برای ترجمه نبود).»

خیلی چیزهایی که در طول پنجره رخ می دهد، که به طور رسمی به مدت 83 روز بین 10 ژوئن و 1 سپتامبر در انگلستان باز بود، اما در واقع یک مکالمه مداوم در طول سال است، همیشه نمی توان روی کاغذ نوشت.

اکثر فعالیت‌های مربوط به عوامل، بازیکنان، مدیران، مدیران ورزشی، کارکنان استخدام و مالکان در حاشیه وجود دارد.

نه رسمی است و نه غیر رسمی، اما جایی در این بین. وظیفه روزنامه نگاران این است که سعی کنند اطلاعات را از این مناطق خاکستری بیرون بکشند، به طور همه جانبه آنها را روشن کنند و “برپا کنند” تا به نقطه ای برسند که بتوانند مطبوعات را منتشر کنند.

بسیاری از چنین تکه‌هایی در طول پنجره نقل و انتقالات هرگز گزارش نمی‌شوند، زیرا یا دیگر مربوط نیستند و نمی‌توان آن‌ها را خبر دانست زیرا ممکن است منبعی را به خطر بیندازد، یا به سادگی آنقدر مضحک یا بی‌ادب است (به بالا مراجعه کنید) باور نمی شود

با بررسی ذهن ها و گزارش های تلفن تیم خبرنگاران The Athletic، اکنون برخی از داستان هایی را برای شما آورده ایم که تصویر پشت صحنه پنجره نقل و انتقالات را به تصویر می کشد.

اغلب اوقات، به دلایل واضح، ما مجبور بوده ایم نام باشگاه ها، بازیکنان، عوامل و غیره را حذف کنیم.

ما با یک عنصر کلیدی تجارت شروع می کنیم:

باشگاه هایی که از اشخاص ثالث برای انجام کار نقل و انتقالات خود استفاده می کنند.

آنها ممکن است نمایندگان کاملاً معتبر باشند، ممکن است نباشند. گاهی اوقات از آنها به عنوان ثابت کننده یا دلال یاد می شود. اما یک چیز مسلم است، آنها به یک باشگاه اجازه می دهند پیشنهاد بدهند، با باشگاه ها، بازیکنان و سهامداران دیگر بحث کنند و به طور کلی چرخ دنده های یک حرکت را چرب کنند.

این امر باعث می‌شود که مذاکرات در سمت بالابردن (کلوپ‌ها به‌طور غیرقانونی به بازیکنان باشگاه‌های دیگر نزدیک شوند) و اغلب تضمین می‌کند که همه طرف‌ها قبل از اینکه هر چیزی رسمی اعلام شود، روی یک معامله توافق کرده‌اند.

همه کارهای نقل و انتقالات به این شکل انجام نمی شود. بسیاری از باشگاه ها و نمایندگان در نحوه عملکرد خود شفاف هستند. اما به طور کلی، اگر بتوان جنبه‌های حرکت را در سایه توافق کرد و مسائل روابط عمومی – مانند صحبت در مورد پیشنهادهای تمسخر آمیز یا انتخاب بازیکنان یک باشگاه علاقه‌مند بر سایر باشگاه‌ها – اجتناب شود تا آنها وارد رسانه‌ها نشوند. بهترین اقدام
یک مثال خوب از این موضوع در ماه گذشته آشکار شد.خوب به مثال واقعی زیر دقت کنید 🔻

یک باشگاه لیگ برتری از شخص «ثالثی» برای ارائه برخی از پیشنهادات خود برای بازیکنان استفاده می کرد. این شخص ثالث همچنین با «باشگاهی در اروپا» ارتباط داشت. مالک یک تیم انگلیسی «دیگر» به آنها اطلاع داده بود که اگر می‌خواهند برای انتقال بازیکنی مذاکره کنند، باید آن علاقه را به شخص «ثالث» دیگری که برای آنها کار می‌کند هدایت کنند. بنابراین، به طور خلاصه، دو باشگاه، هر دو از اشخاص ثالث استفاده می کنند که به طور غیررسمی یک انتقال را درست می کنند.

 

 

«شخص ثالث باشگاه خریدار» پیشنهادی را به «شخص ثالث فروشنده» برای بازیکن ارائه کرد و این موضوع به مالک باشگاه فروشنده منتقل شد.

وقتی از طرف «ثالث خریدار» توسط The Athletic پرسیده شد که آیا اکنون می توان گزارش داد که پیشنهادی ارائه شده است – که برای باشگاه فروشنده پول کافی برای پذیرش نیست – آنها تاکید کردند که اگر به عنوان یک خبر منتشر شود که این پیشنهاد است. به احتمال زیاد یک نماینده رسمی از باشگاه خریدار ممکن است پیشنهاد ارائه شده را در انظار عمومی انکار کند.

برای تأیید اینکه پیشنهادی انجام شده است، «شخص ثالث باشگاه خریدار» یک اسکرین شات از مکالمه طرف های مذاکره کننده از طریق واتس اپ ارسال کرد.

در همان زمان، اگرچه واضح بود که پیشنهادی ارائه شده و ارسال شده است، یک منبع ارشد در «باشگاه فروشنده» هرگونه تماس از سوی خریداران احتمالی را رد کرد.

چالش در این سناریو این است که باشگاه ها می توانند از کلمه “رسمی” به نفع خود استفاده کنند. اگر چنین ارتباطی بین اشخاص ثالث در جریان باشد و به نتیجه نرسد، آن‌ها می‌توانند پشت غیررسمی بودن همه چیز پنهان شوند و به این واقعیت اشاره کنند که تماس واقعی باشگاه با باشگاه وجود نداشت.

اغلب، باشگاه‌ها تمایلی به ارسال پیشنهاد کتبی ندارند، در عوض پیشنهادات را به صورت شفاهی ارائه می‌کنند، زیرا نمی‌خواهند این پیشنهاد سیاه و سفید با سایر علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته شود. نگرانی این است که ممکن است به یک مورد تبدیل شود، “این چیزی است که آنها ارائه می دهند. آن را بزن و او مال توست.»

 

مورد بعدی در فروش یا خرید بازیکن این است که معمولاً به نمایندگان «مجاز» اجازه داده می‌شود که یک بازیکن را بفروشند یا در جستجوی بازیکن توسط یک باشگاه، چه در داخل کشور یا در بازارهای دیگر در سراسر جهان باشند. اما زمانی که چندین نماینده سعی در تضمین این فروش در کشورهای مختلف دارند، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.
برای مثال، در طول پنجره تابستان امسال، یک بازیکن بین‌المللی متوجه شد که یک ایجنت در تلاش است تا او را به یک باشگاه ایتالیایی بفروشد، قبل از اینکه حتی به او گفته شود که در باشگاه انگلیسی‌اش مازاد نیاز دارد

با این حال، باشگاه ها موارد خود را انتخاب می کنند.
اغلب، آنها مایل به افشای اطلاعاتی هستند که ممکن است فقط در بحث بین «اشخاص ثالث» وجود داشته باشد تا سعی کنند قیمت یک بازیکن را بالا ببرند. مزایده های عمومی به وضوح می توانند سودمند باشند و گاهی اوقات باشگاه ها ممکن است ارقام را به نفع خود افزایش دهند. به همین دلیل است که دریافت حداقل دو منبع در مورد هر داستان انتقال، حتی اگر به معنای تاخیر جزئی باشد، بهترین اقدام است.
زمانی که باشگاه‌ها می‌خواهند بازیکنی را حفظ کنند، یا به دلیل کیفیتش یا به دلیل اینکه جایگزینی برای او پیدا نکرده‌اند، می‌توان شخص واسط اطلاعات را دوباره بالا برد.

وقتی صحبت از دستورات شد، یکی از بزرگ‌ترین نام‌های فوتبال، کریستیانو رونالدو، تنها یک مرد دارد که مسیر حرفه‌ای او را هدایت می‌کند و آن سوپرایجنت خورخه مندس است. در طول پنجره ای که به تازگی به پایان رسیده بود، واضح بود که بحث هایی با چندین باشگاه – از جمله چلسی – در جریان بود تا ببینیم آیا امکان جدایی از منچستریونایتد وجود دارد یا خیر. با این حال، هویت همه آن تیم ها گزارش نشد.
چرا؟ به دلیل ماهیت شخصی تماس‌های که اغلب فقط مندز به اضافه یک مدیر ورزشی یا مالک آن را دریافت می‌کنند. اتلتیک از بیش از یک منبع مطلع شد که آنها با مندز در مورد قرارداد با این فوق ستاره چنین تماسی داشته اند، اما اگر این خبر گزارش شود، منبع فاش می شود و روابط آنها را در بازی تهدید می کند. این اطلاعات ممکن است در مرحله ای از کار تولید شود.

همچنین این موضوع وجود دارد که بازیکنان به بالاترین قیمت پیشنهادی برای فروش گذاشته می شوند.

در طول پنجره، یک باشگاه بازیکنی را به تیم های دیگر پیشنهاد داد تا او را از لیست دستمزد خارج کنند. در حالی که ساعت به سمت پایان پنجره در پنجشنبه شب گذشته نزدیک می‌شد، آنها با کاهش 50 درصدی دستمزد، او را از طریق نمایندگان اجباری در چندین کشور دوباره به باشگاه‌ها پیشنهاد دادند. همچنین، زمانی که آن بازیکن در نهایت نقل مکان کرد، باشگاه فروشنده در گفتگوهای خصوصی اعتراف کرد که آنها این کاهش را به دلیل مصدومیت او انجام دادند، بنابراین، با توجه به اینکه ممکن است تست پزشکی را پشت سر نگذارد، آنها آن را پیشنهاد مالی فریبنده‌تری کردند.

یک رئیس در یک گفتگوی خصوصی به شوخی ناعادلانه گفت که تنها افرادی که علاقه مند به قراردادن یک بازیکن در دفتر باشگاهش هستند، تیمی است که در رستوران فست فود محلی کار می کند.

گاهی اوقات بی رحمی فوتبال در پنجره نقل و انتقالات نیز به چشم می خورد.

معاملات ممکن است در آخرین لحظه فردی سقوط کنند و اغلب به شکلی دراماتیک.
یکی از عوامل به اتلتیک گفت که یک باشگاه لیگ برتری شناخته شده است که قرارداد خود را بر سر انتقال پیشنهادی در مراحل پایانی یک جلسه پاره کرده است تا ثابت کند در آینده دچار مشکل نخواهند شد.

زمانی که یکی از بازیکنان چمپیونشیپ با انتقال به یک باشگاه لیگ برتر مرتبط شد، از مدیر تیم دوم مستقیماً پرسیده شد که آیا این معامله امکان پذیر است یا خیر. او تایید کرد که در حالی که او علاقه خود را در جای دیگری گزارش کرده بود، و او بازیکن را تحسین می کرد، به او گفته شده بود که پول بیشتری برای خرج کردن وجود ندارد – که بسیار ناامید شد – و این معامله ای بود که اتفاق نمی افتاد.

یکی دیگر از عوامل فاش کرد که او دیده است که بازیکنی در حال مصاحبه با یک باشگاه جدید است، همه عکس‌های لازم گرفته شده و ویدیوهای اعلام رسانه‌های اجتماعی فیلم‌برداری شده است، اما در ساعت آخر از این حرکت کناره‌گیری کرده است.

همان نماینده نمونه دیگری را بیان کرد که در آن بازیکنی نیمی از طول انگلستان را طی کرد تا در معاینات پزشکی به او گفته شود که باشگاه خریدار اصلس دیگر علاقه ای ندارد.

برای اثبات اینکه قرارداد دیگری در حال انجام است، به The Athletic یک برنامه کامل، شامل مکان هایی که اسکن MRI پزشکی انجام می شود، برای انتقال بازیکن از یک باشگاه لیگ برتر به باشگاه دیگر ارسال شد. بدیهی است که به دلیل قوانین حفظ حریم خصوصی، این اطلاعاتی است که قابل گزارش نیست.

گاهی اوقات می توان جزئیات دقیق مذاکرات را در مقابل شما آشکار کرد.
در یک مثال، The Athletic یک دنباله ایمیل بین یک مدیر ورزشی یک باشگاه و مالک باشگاه دیگر، علاوه بر مکالمات جداگانه بین نماینده و دو طرف ارائه شد، که نشان داد رسیدن به توافق نهایی چقدر پیچیده است.

در یکی از پیام‌هایی که با این نماینده داشت، یکی از باشگاه‌ها تاکید کرد که معامله با دیگری برای آنها غیرممکن است، زیرا این کار مانند تلاش برای بستن دم الاغ برای اطمینان از قیمتی مناسب است.

در آن شرایط، مشخص است که مدیر باشگاه فروشنده که متوجه این واقعیت شده بود که بازیکن درگیر به قیمت مشخصی فروخته می‌شود، اصرار داشت که او نتواند جایگزینی را که می‌خواست به دست آورد، بنابراین به مالک باشگاهش گفت که نیاز به خرید بازیکن را تغییر دهد. شرایط معامله مورد بحث معروف است که آن سرمربی با مهاجمی از یک باشگاه دیگر ملاقات کرده و به این نتیجه رسیده است که او شخصیت مناسبی برای تیمش نیست. این خیلی بیشتر از آنچه اغلب گزارش می شود اتفاق می افتد.

یکی از معاملاتی که نزدیک بود تکمیل شود اما در مرحله نهایی فسخ شد و در یک پیچ غیرمنتظره فقط به طول تماس سرنجامید. مدیر یکی از باشگاه ها با ایجنتش همراه شد و با یک بازیکن جدید مهم تماس گرفت که مشاورش در کنار او بود. مشکل زمانی به وجود آمد که ایجنت سرمربی گفت که او می‌خواهد در صورت تکمیل شدن این انتقال، قرارداد با باشگاه را قطع کند. وقتی این امتیاز مطرح شد، نماینده بازیکن تصمیم گرفت که مذاکره نکند.

یکی دیگر از موقعیت های عجیب و غریب زمانی رخ داد که بازیکنی در حال بازدید از باشگاه های مختلف بود تا در مورد یک انتقال احتمالی بحث کند. او در زمین تمرین لیگ برتر ظاهر شد در حالی که هدف دیگری روی خط نقطه چین امضا می کرد. گفته می شود بازیکنی که قبلاً متعهد شده بود سعی کرد بازیکن دیگر و باشگاه را متقاعد کند که معامله آنها نیز انجام شود. در نهایت، این دو بازیکن در نهایت برای یک تیم بازی کردند، بنابراین دیدار شانسی پایان خوشی داشت.

با این حال، موقعیت ها اغلب می توانند کمتر هماهنگ باشند

 

 

 

یکی از بازیکنان به جلسه ای با باشگاه خود رفت و انتظار امضای قراردادی جدید را داشت که در فصل قبل به صورت قرضی به میدان رفته بود، اما صحبت ها به شکل غیرمنتظره ای شکل گرفت. باشگاه قبلاً با استفاده از گزینه یک ساله در قرارداد این بازیکن موافقت کرده بود، اما فراموش کرده بود که عملکرد او باعث افزایش دستمزد برای فصل جدید شده است. زمانی که باشگاه در مذاکرات نهایی توسط ایجنت این بازیکن از این موضوع مطلع شد، آنها از معامله انصراف دادند و گفتند که حاضر به پرداخت پول به او نیستند. جای تعجب نیست، بازیکن تصمیم به ترک تیم گرفت.

مشخص است که چندین کارگزار خود را در هتل رنسانس در ایستگاه راه‌آهن سنت پانکراس در مرکز لندن برای دوره‌هایی در طول پنجره نقل و انتقالات مستقر می‌کنند. یکی از خبرنگاران توصیف می‌کند که چندین نماینده از شرکت‌های متعدد در طول یک روز در آن مرکز مسافرتی با موقعیت مناسب، جلسات متعددی داشته‌اند.

از همان اوایل پنجره، چهره‌های برجسته باشگاه‌های لیگ برتر و نمایندگان درباره هزینه‌هایی صحبت می‌کردند که «مضحک» یا «احمقانه» بود و همین باعث شد برخی از باشگاه‌ها برنامه‌های نقل و انتقالات خود را متوقف کنند و به طور کامل آنها را ارزیابی کنند، زیرا بازار حتی بیشتر از آن چیزی بود که آنها انتظار داشتند.
سیاست داخلی درون باشگاه‌ها اغلب می‌تواند به دوره‌ای دیوانه‌کننده در تقویم فوتبال بُعدی اضافه کند.

وجود باشگاه های تازه ثروتمند در بازار نقل و انتقالات، مانند نیوکاسل، یک اثر موجی ایجاد می کند.

منابع آگاه در مورد فعالیت نقل و انتقالات خود احساس کردند که به نیوکاسل هزینه های بسیار متورم حتی بالاتر از تورم عمومی بازار در سراسر لیگ برتر نقل شده است. همچنین گفته شد که باشگاه‌ها تمایلی به انجام لطف در مذاکرات ندارند که بر وام‌ها و قراردادهای دائمی تأثیر می‌گذارد.

در آغاز تابستان، نیوکاسل همچنان به بازیکنانی مانند نیمار و جولیان دراکسلر مرتبط بود، همانطور که بارها در ارتباط با نام‌های فانتزی در ژانویه به آنها اشاره شده بود. با این حال، در پایان ماه ژوئن، این پیام مخابره شد که سنت جیمز پارک یک خانه بازنشستگان پرسود نخواهد بود، و یک نماینده برجسته اسپانیایی گفت که همه صحبت در مورد نیوکاسل را به عنوان گزینه ای برای بازیکنان ناخواسته در اوج بازی متوقف کرده اند.

انتقال مورگان گیبز وایت از وولوز به ناتینگهام فارست برای یک بسته کلی در حدود 40 میلیون پوند (46 میلیون دلار) مشخص است که عزم سایر باشگاه ها را در مذاکرات تقویت کرده است.

کارگزاران به صراحت گفتند که اگرچه مهاجمان همیشه مورد تقاضاترین بازیکنان هستند، اما تابستان امسال منحصر به فرد بود، زیرا باشگاه های زیادی به دنبال بازیکنی بودند که اگر فروخته شود، قیمت قرارداد بعدی در این پست حتی بیشتر می شد. از نظر برخی از مقامات استخدام، شاید به همین دلیل است که افرادی مانند دومینیک کالورت-لوین، ایوان تونی و اولی واتکینز حرکت نکردند.

زمانی که جام جهانی برداشته شود و در 18 دسامبر در قطر راه بیفتد، تنها 13 روز تا باز شدن پنجره زمستانی در 1 ژانویه باقی خواهد ماند.

10 سپتامبر 2022 معادل 20 شهریور 1401
برگرفته از سایت theathletic.com -نویسنده: آدام لونتال، The Athletic Uk

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید