| | |

بررسی کامل آرسنال و اهداف مد نظر آرتتا بعد از تعطیلات زمستانی

زوجی برای لوئیز پیدا کنید؛ دوباره لاکازت را احیا کنید و قبل از یورو 2020 خرید های خود رابه پایان برسانید …
در اینجا درباره اینکه چگونه میکل آرتتا می تواند به ارسنال کمک کند صحبت خواهیم کرد

آرسنال پس از تلاش برای تبدیل تساوی های مکرر به پیروزی، از حضور در میانه جدول رنج می برد. میکل آرتتا دفاع آرسنال را بهبود بخشیده، اما آنها فاقد انگیزه لازم هستند الكساندر لاكازت هم باید احیا شود. دیوید لوئیز رهبری خوبی در زمین دارد؛ اما آرتتا باید برای او زوج دفاعی پیدا کند. آرتتا برای احیای گرانیت ژاکا و لوکاس توریرا در خط میانی خوب عمل کرده است اما سرمربی اسپانیایی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی به خریدهای مهمی نیاز دارد.

همه هواداران آرسنال امیدوار بودند که آرتتا بتواند باعث افزایش کارائی خط آتش توپچی ها بشود، بسیار ناامید شده اند. این مربی اسپانیایی از زمان گرفتن مسئولیت، فقط یکی از هفت بازی لیگ برتر را برده است اما برعکس او تنها یک بازی را باخته است. توپچی ها در این 25 بازی، رکورد جدیدی در لیگ برتر به خود اختصاص دادند.

بازی های پیش روی آرسنال

  • در لیگ برتر یکشنبه با نیوکاسل یونایتد
  • روز 20 فوریه المپیاکوس لیگ اروپا
  • 23 فوریه اورتون
  • 27 فوریه المپیاکوس لیگ اروپا
  • 2 مارس دور پنجم جام حذفی پورتسموث
  • 7 مارس وستهم‌یونایتد

این کمترین امتیاز باشگاه بعد از 25 بازی دریک فصل از زمانی است که آنها به لیگ دسته اول سقوط کردند. آمار آرسنال با آرتتا بهبود نیافته است، اما به کمک قسمت هجومی آنها آمده است. بدون شک آرتتا در طول زمستان از این کاستی ها دلخور خواهد شد و سعی می کند راه هایی برای موثرتر شدن تیمش در هر دو سمت زمین پیدا کند. آرسنال اختلاف 10 امتیازی با تیم چهارم دارد و امیدهای بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا را باید با فراموش کند مگر با قهرمانی در لیگ اروپا.

بنابراین برای بازگشت مجدد آرسنال به صد، چه کاری باید انجام شود؟
نگاهی به چند چالش کوتاه مدت و بلند مدت می اندازیم.

فشار بر‌روی اوبامیانگ را کاهش دهید.

نصف شدن گل های آرسنال در این فصل نشان می دهد که پیرامریک اوبامیانگ 16 گل در 59 بازی در همه رقابت ها زده است و تنها 14 گل در 32 بازی لیگ برتر. بنابراین نمی توان شکایتی در مورد سهم وی داشت، اما دیگران به وضوح باید پا به پای او عمل کنند. الكساندر لاكازت، كه ظاهراً مهاجمی در حد آرسنال است، از زمان ورود آرتتا موفق به گلزنی نشده و از 12 دسامبر مقابل استاندارد لیژ به هیچ وجه گلزنی نکرده است. او تنها شش گل در این فصل زده که نشان می دهد این بازیکن در فرم بدنی و اعتماد به نفس مشکلاتی دارد و شاید آرتتا در تمرینات آرسنال نیاز به ارتباط نزدیکتر و صمیمی با این فرانسوی داشته باشد.

16 پیر امریك اوبامیانگ
10 گابریل مارتینلی
6 الكساندر لاكازت
5 نیکلاس په په
4 جو ویلوک
3 بوکایو ساکا
2 دیوید لوئیز ، ریس نلسون ، سوکراتیس ، لوکاس توریره
1 هکتور بلرین ، دانی سبالوس ، کالوم چمبرز ، روب هولدینگ ، آینسلی میت لند نیلز ، اسكودران مصطفی ، ادی نكتیا
گلزنان آرسنال در همه مسابقات این فصل


لاکازت از زمانی که آرتتا روی کار آمده، فقط در یکی از مسابقات آرسنال در لیست شورع بازی بوده است. آمارها نشان می دهد كه لاكازت همچون فصول گذشته شانسهای زیادی را بدست می آورد، اما درصد شوت های در چهارچوب وی كاهش یافته است. عامل دیگر این است که لاکازت به طور فزاینده ای در میانه زمین فعالیت میکند تا توپ را لمس کند و سعی کند آرسنال را به سمت دروازه حریف پیش ببرد، بنابراین باعث می شود زمان حضور در محوطه جریمه برای او کم شود. آرتتا باید به او بگوید که روی ماندن در محدوده دفاع حریف تمرکز کند و به اصل شماره 9 بودن اشاره کند و در موقعیت های گلزنی قرار داده شود. بسیار مهم است که آنها بار روی اوبامیانگ را کاهش دهند، گابریل مارتینلی 18 ساله، با وجود نشان دادن نمایشی قابل توجه نمی‌تواند انتظارات را به صورت کامل برآورده کند، ونمیتوان از ادی نکتیا 20 ساله انتظار داشت همین کار را انجام دهد.

ذهنیت برنده در تیم وجود ندارد. شاید آرسنال عملکرد خوبی در جام حذفی داشته باشد ولی جایی در 6 تیم برتر جدول ندارد، جایی که آنها در طی دو دهه گذشته به آن عادت کرده اند.

آرتتا از شرایط بازی با برنلی شدیدا شکایت داشت. او به زمینی غیراستاندارد و چمن بلند اعتراض داشت. برنلی با تغییر عکس هدر حساب توییتر خود، به تصویری از چمنهای زمین در کنار چمن مزارع ، آنها را مسخره کرد. این واقعاً نمونه‌ای از ذهنیت شکننده است که در سالهای اخیر آرسن ونگر وارد آرسنال کرد و مطمئناً تحت نظر اونای امری ادامه یافت.

آرسنال آرتتا با تاکتیکهای ساده در بازی ها، چلسی ، کریستال پالاس و شفیلد یونایتد را با تساوی پشت سر‌گذاشت. این چیزی نیست که بتوان یک شبه تغییر داد اما آرتتا باید راهی برای بازگرداندن آمادگی ذهنی آرسنال پیدا کند و بهانه گیری های خود را متوقف سازد.


یک خط دفاعی مستحکم پیدا کنید.

یکی از اصلاحات فوری که آرتتا بعد از جانشینی امری باید به آن ورود کند دفاع آرسنال است. در حقیقت، مدتی است که این بحث به وجود آمده و احتمالاً هنوز هم نیاز به یک نقل انتقالات تابستانی و حداقل جذب دو بازیکن با کیفیت در مرکز خط دفاعی وجود دارد. اما با حضور دیوید لوئیز در نقش اصلی، از زمان ورود آرتتا نشانه هایی از پیشرفت دفاعی دیده می‌شود.

اگرچه آنها گاها به پیروزی می‌رسند، ولی آرسنال به اندازه قبل فشاری وارد نمی کند. البته آنها هنوز هم لحظه‌های خاص خود را دارند، مانند کارت قرمز لوئیز در دیدار با چلسی که باعث شد ژاکا در کنار مصطفی در مرکز دفاع برای بیش از یک ساعت بازی کند. خبر خوب این است که بحران آسیب های دفاعی آرسنال در حال کم شدن است و با ورود پابلو ماری به صورت قرضی، آرتتا اکنون چالش انتخاب نفرات اصلی را دارد. او لوئیز، ماری و مصطفی، سوکراتیس و هولدینگ را نیز در دسترس خواهد داشت و اکنون زمان آن است که دریابیم کدام ترکیب موثرترین است.

با بازیکنانی که در اختیار وی قرار گرفته، آرتتا حتی میتواند یک ترکیب برای لیگ برتر و یکی را برای جام های دیگر در نظر بگیرد. آنها قرار است در ابتدای ماه مارس در مرحله پنجم جام حذفی به پورتسموث سفر کنند و در مراحل آخر لیگ اروپا مقابل المپیاکوس به میدان بروند. رهبری خط میانی را باید در این نیم فصل مشخص کند و استعداد ژاکا ، لوکاس توریره و اوزیل را مجدد شکوفا کند. به نظر می رسید که ژاکا احتمالا از تیم برود زیرا او در جواب هواداران پس از تعویض که از او انتقاد كردند به آنها گفت “f *** off” ، و مقابل كریستال پالاس در ماه اکتبر در بازگشت از کاپیتانی محروم شد. به نظر نمی رسد که راه برگشتی داشته باشد اما آرتتا مشکلی برای بازگشت بازیکن تیم ملی سوئیس به ترکیب اصلی ندارد و با یک سری عملکردهای خوب او میتواند حضور خود را تضمین کند.

اکنون کاملاً مشهود است که ژاکا، تورئیرا را در خط میانی کامل می کند. نحوه بازی ملی پوش اروگوئه ای به نحوی است که از محدوده جلوی خط دفاعی محافظت می کند و ژاکا را آزاد می کند تا کمی بیشتر در بازیسازی شرکت کند. آرتتا یک زوج خط میانی موثر برای ادامه راه آرسنال دارد.

اوزیل در ابتدای فصل به سختی با امری درگیر بود و در ژوئیه گذشته دچار آسیب دیدگی شد. او در پاییز به آرسنال برگشته اما امسال آرتتا از اوزیل بیشتر استفاده میکند، ولی آمار‌ او همچنان جالب نیست زیرا از بعد بازگشت تنها یک پاس گل در لیگ دارد. حرکات صحیحی را در پنجره نقل و انتقال تابستان باید انجام شود تا باعث بهبود ترکیب موجود آرسنال شود. بدیهی است که آرتتا تا باز شدن پنجره نقل و انتقالات در تابستان، باید منتظر بماند. اسپورت فاش کرد که آرتتا قصد دارد تمام نقل‌و‌انتقالات را قبل از یورو 2020 انجام دهد، او جذب یک هافبک دفاعی، مدافع مرکزی و یک هافبک مرکزی خلاق را در اولویت قرار داده است. دلیل این امر این است که اگر یک بازیکن در طی یک تورنمنت بزرگ عملکرد خوبی داشته باشد، باشگاه ها اغلب قیمت ها را بالا میبرند، مخصوصا در مسابقات جام ملتهای اروپا.

اورکون کوکچو از تیم فاینورد در پست هافبک متولدهلند و 21 سال دارد، او یکی از بازیکنان مورد نظر است، در حالی که امثال بوباکاری سوماره در لیل فرانسه، حسام عوار در لیون و پدروینیو در کورینتیانس برزیل می توانند گزینه های مد نظر باشند. در دفاع، نامهای احتمالی شامل لایوین کورزاوا از پی‌اس‌جی، گابریل از لیل و دایوت اوپامکانو از لایپزیگ مطرح است. به نظر می رسد آرسنال تابستان امسال با یک برنامه نقل و انتقالاتی مناسب برای آرتتا موافقت خواهد کرد و به وضوح سرمربی می داند چه می خواهد. تقویت درست تیم در تابستان مشخص خواهد کرد که آرسنال در فصل آینده به شش تیم برتر بازگردد یا همچنان در میانه جدول ادامه می‌دهد.

نوشته‌های مشابه