|

بهترین پست برای الفونسو دیویس کجاست؟

وارث دیوید آلبا؟ وارث چپ میانه؟ یا جانشین بلند مدت وینگر ارجینال ارین روبن؟

این‌ها تعدادی از سؤالاتی است که بایرن مونیخ با آن روبرو است و مسیر آینده آلفونسو دیویس را مشخص میکند .تنها با۱۹‌سال سن ، دیویس ۱۲ ماه است برای بایرن‌مونیخ بازی میکند و تا تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ خود را در لباس بایرن‌مونیخ در نظر گرفته است.با احساسی که وی در ۲۰ بازی برای تیم اول با پیراهن بایرن ایجاد کرده است، محتمل است که فرض کنیم باشگاه قرارداد او را هرچه زودتر تمدید خواهد کرد. بایرن مونیخ از مدتها قبل شرایط اورا در تیم ملی کانادا جویا شده بود.

صالیحمیدزیچ ، مدیر ورزشی بایرن ، در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ به آندانهیتونگ مونیخ گفت:

ما یک سال پیش آلفونسو دیویس را به خدمت گرفتیم و قرارداد امضا کردیم زیرا او را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان نسل خود می دیدیم .” هواداران با چنین سرعت ، تکنیک و قدرت بدنی در انتظار بازیکن جوانی مثل او بودند. او می تواند بازیکنی مهم برای بایرن شود.

برخی ممکن است بگویند دیویس شاید فقط در این مقطع خوب است. در فضای یک هفته اکتبر ۲۰۱۹ ، مصدومیت جدی هر دو دفاع مرکزی بایرن، لوکاس هرناندز و نیکلاس سوله بایرن را درگیر مشکلات جدی کرد. مشکلات همسترینگ و دنده نیز باعث شد که آلبا در همان زمان چند بازی را از دست بدهد و دیویس از وینگر جابجا شد تا جای خالی را در سمت چپ دفاعی را پر کند.

دیویس با برخی از بهترین وینگرهای بوندسلیگا از جمله جادون سانچو به نبرد تن به تن پرداخت و برنده شد. – 2019 DFL

دیویس پنج بار توسط جان هردمن ، مربی کانادا انتخاب شده بود و ۳۰ دقیقه برای تیم منتخب لیگ آمریکا مقابل یوونتوس در فصل قبل از آمدن به بایرن بازی کرده بود. او حتی در بوندسلیگا یکی از عوامل مهم در بازی پر گل برابر ماینز در مارس ۲۰۱۹بود. و حتی در باخت بایرن با مربی نیکو کوواچ در مقابل اینتراخت فرانکفورت در هفته ۱۰، دیویس یکی از بهترینهای تیم خود بود.

اواخر ماه اکتبر ۲۰۱۹ ، دیویس در تمام رقابت ها در پست دفاع چپ برای بایرن بازی کرد و در ۱۳ بازی در ترکیب ابتدایی حضور داشت.اوچهار پاس گل به ثبت رساند از جمله یک پاس ۵۰ متری زیبا برای رابرت لواندوفسکی در بازی برابر فرایبورگ داده است.

این در حالی است که میانگین ​​او برای نبردهای رودر روی برنده و پاس صحیح به طور منظم ۶۰ و ۹۰ درصد است.

هانسی فلیک ، مربی بایرن در تعطیلات زمستانی ، گفت:

من همیشه اطمینان داشتم که دیویس می تواند نقش دفاع چپ را بازی کند.” “او برگ برنده ما از پرس شدید با سرعت و قدرت بازگشت به جایگاهش است. او یک پاسور عالی است. ما امیدواریم که لحظه های بیشتری مانند کمک او به‌لوا را ببینید و می خواهیم او را به یک بازیکن بهتر تبدیل کنیم. این مربوط به ساختار ترکیب است ، اما مطمئناً ما در دفاع چپ با او و دیوید [آلبا] به خوبی مجهز شده ایم.

همانطور که فلیک گفت ، دیویس در بهترین فرم ممکن خود است و همچنین گفته است که او چطور از آلبا ، که فولبک چب بود و همیشه خودش را به سمت چپ می کشد ، در قلب دفاع و شماره ۴ استفاده کند. با این وجود ، در ماه های اینده پست بازی این دو دستخوش تغییر میشود

هرناندز ، برای یک عمل جراحی مچ پا دوباره زیر تیغ جراحی رفت و در آغاز فصل بنیامین پاوارد یا جوشوا کیمیچ در سمت راست و آلبا در سمت چپ قرار داشتند ، محکم ترین خط کناری بایرن قلمداد می شدند.

هرناندز همچنین می تواند مثل گذشته در رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ فرانسه ، دفاع چپ بازی کند و در ابتدای فصل آینده تنها ۲۴ سال خواهد داشت. الابا در حال نزدیک شدن به ۲۸ سالگی است ، اما هیچگونه مشکل جسمی جدی ندارد. فیلیپ لام ، اسطوره باشگاه وقتی در سال ۲۰۱۷ بازنشسته شد ، ۳۳ ساله بود ، هرچند که هیچ نشانه ای از ضعف فیزیکی نداشت،ممکن است دیویس نتواند جایگاه مشخصی در سمت چپ فولبک بایرن داشته باشد مگر اینکه پست خود را درک کند.

دیویس کمی پیش از آنکه روبن خبر بازنشستگی خود را از فوتبال اعلام کند ، به بایرن پیوست.

دیویس از زمان بر عهده گرفتن تیم بایرن توسط هانسی فلیک از نیکو کوواچ به بازیکن اصلی تیم بایرن تبدیل شده است.

این اصلا دور از ذهن نیست که دیویس بتواند از این‌موارد عبور کند و فیکس بماند ، اما در عین حال ، بایرن باید تصمیم بگیرد. حتی اگر او از نظر انتخابی اول در منطقه چپ با همه مناسب نباشد ، مطمئناً تیم زیر 23 سال کانادا را پشت سر گذاشته است و فیکس تیم ملی بزرگسالان کانادا خواهد بود.

شاید ایده قرضی کوتاه مدت به یک باشگاه دیگر بوندس لیگا می تواند بخشی از این طرح باشد. آلابا ، لام و تونی کروس قبل از اینکه به ترتیب به هافنهایم ، اشتوتگارت و بایر لورکوزن فرستاده شوند ، خود را در تیم اول بایرن برای مدتی ثابت کردند و تمام انها با قدرت بیشتری برگشتند. از طرف دیگر ، دیویس میتواند بعد از بازگشت الابا به پستی برگردد که همه چیز آغاز شده است.دیویس در موقعیت وینگر برای بایرن ، ۹ بازی انجام داده است ، البته همه به عنوان یک جانشین (سه بار در سمت راست ، شش بارسمت چپ). آن را با ۱۱ بازی ۱۷بازی بین المللی و یا ۶۵ بازی لیگ کانادا در نقش حمله پیشرفته مقایسه کنید. او به عنوان دفاع چپ مقابل بوروسیا دورتموند در بازی ۲۰۱۹/۲۰ وارد بازی شد ، او پاس های بیشتری نسبت به سایر بازیکنان انجام داد (۴۴ از ۴۷) – دو شروع منجر به گل داشت و سه از چهار تلاش دریبل موفق داشت. شما می توانید او را از حمله خارج کنید ، اما واقعیت این است که حمله در خون فوتبالی الفونسو دیویس است

وی در دسامبر سال ۲۰۱۹ به ادمونتون سان گفت:

طرز فکر من در زمان رشد ، حمله ، حمله ، حمله بود ، اما اکنون این دفاع ، دفاع ، دفاع است. ” این متفاوت است زیرا اکنون که می خواهم به جلو بروم ، باید از آن آگاه باشم. بچه ها پشت سر من هستند. اگر من با یک پاس طولی بلند غافلگیر می شوم ، می توانم دچار دردسر بزرگی شوم. همین حالا هم به عنوان مدافع بازی می کنم و امیدوارم روزی در این پست متخصص شوم.

قبل از ورود به بایرن،اسطوره های او روبری بودند که در فصل قبل بازنشست شدند.

وقتی برای اولین بار وارد اتاق رختکن بایرن شدم ، اولین کسی که دیدم روبن بود – نمی توانستم باور کنم. آیا واقعی است؟ من به او خیره شدم. من نباید چنین کاری می کردم اما به او خیره شدم.

او به عنوان یک کودک، بازیکن مورد علاقه من بود و الگوی مطلق من. پای چپ او باورنکردنی بود. من همیشه در‌حال دیدن بازیهای او بودم. آن لحظات عالی بود دلم برایش تنگ شده است.

دیویس کمتر از شش ماه را در کنار روبن و‌ ریبری ، عمدتا در زمین های تمرینی در Säbener Straße گذراند. مصدومیت های مکرر ، روبن را در ۹ بازی لیگ در نیمه اول ۲۰۱۸/۱۹ محدود کرده بود و تنها سه بازی از نیمکت نشینی پس از ورود دیویس بود. وی اظهار داشت:

من دیگر جوان ۱۶ ساله ای نیستم که نمیداند بازی بد چه ضررهایی می تواند به شما وارد کند” ، وی پس از اعلام ۲۰۱۸/۱۹ که آخرین حضور وی در فوتبال است، دیگر نتوانست در نقش شاگرد و استاد در زمین بازی با یکدیگر همبازی شوند

شاید گنابری و دیویس در اینده دو‌ وینگر اصلی بایرن باشند

بدن ریبری از مقاومت بسیار کمتری برخوردار بود. این فرانسوی در بازیهای بوندس لیگا در سال ۲۰۱۸/۱۹ ، ۲۵ بار حضور داشت و در نهایت در ۳۶ سالگی، اوایل سال راهی فیورنتینا شد. دیویس در جریان پیروزی ۶-۰ برابر ماینتس در ۱۷ مارس ۲۰۱۹ ، اولین گلزن بایرن متولد دهه ۲۰۰۰ و جوانترین آنها در ۲۰ سال گذشته شد. گل را در محوطه جریمه با پای راست غیرتخصصی خود به ثمر رساند.این تخصص روبن بود وقتی که نمی خواست خط طولی را طی کند از سمت راست میچرخید و یک توپ قوس دار را به گوشه مخالف دروازه میفرستاد. البته دیویس هنوز حرکت خاص خود را ثبت نکرده است ، اما سرعت ، اَتش ، تیزهوشی و پای چپ کلاسیکی را دارد که به پرنده هلندی بایرن قدرت پرواز میداد. همه اینها ، به علاوه قدرت خوب در طی کردن مسیرهای طولانی باعث شد که یک مدال طلای المپیک را به خود اختصاص می دهد.

صالیحمیدزیچ در مورد گلزنی تاریخی گلزن کانادایی مقابل ماینز اظهار داشت:

دیویس دارای خصوصیاتی است که شما به ندرت در بوندس لیگا می بینید – او مطمئناً یکی از سریعترین بازیکنانی است که من تاکنون دیده ام ، حتی شاید سریعترین آنها.” “او می تواند در هر مکانی که مربی بخواهد بازی کند. او نه تنها برای آینده بلکه برای اینجا و اکنون یک بازیکن کلیدی است. او یک الماس واقعی است.

در مورد سایر بازیکنان بایرن نیز که با قالبی مشابه بازی می کنند صحبت شده است. سرگ گنابری نقش روبن را در جناح راست برای اکثریت رقابت های ۲۰۱۸/۱۹ بر عهده داشت ، با ۱۰ گل و ۵ پاس گل در بوندس لیگا به تنهایی و بازیکن رکورددار فصل این وینگر انتخاب اول بایرن برای بازیهای بین المللی است و در بوندسلیگا در صدر قرار دارد .وی در سال ۲۰۱۹/۲۰ در صدر جدول قرار گرفته است و تنها دومین فصل حضورش در این باشگاه.

در طرف مقابل ، کینگزلی کومن مدتهاست که عنوان ریبری جدید قلمداد میشود.فرانسویها شاید بیشتر از گنابری تبحر ذاتی داشته باشند اما نمی توانند از آسیب دیدگی گذشته فرار کنند. او در پاری سن ژرمن و یوونتوس از زمان نقل و انتقال به بایرن در تابستان ۲۰۱۵ ، فقط ۹۶ بازی بوندس لیگا را تجربه کرده است و ۱۶ گل و ۱۸ پاس گل به دست آورده است. گنابری در حال حاضر نزدیک به ۶۰ بار در ترکیب قرار گرفته است ، و حتی نتوانسته است به ۱۰۰ بازی برتر آلمان برسد هرچند که وی نیز در برابر صدمات فیزیکی مصون نیست.

دیوید آلبا و دیویس درک جدی در زمین و خارج از زمین از هم داشته اند. – تصاویر گتی 2019

مصدومیت ها یک بخش طبیعی فوتبال است ، اما به نظر می رسد مصدومیت های برگشتی از انواع جدی تر فقط در وینگرها کمی بیشتر متداول و مکررتر از بازیکنان دیگر هستند. پاشنه آشیل روبن در واقع کشاله ران او بود. ریبری بعد از یکی از جراحات متعدد مچ پا ، ۲۶۳ روز در مصدومیت بود . کومن به تازگی در دسامبر سال ۲۰۱۸ گفت که درصورت مصدومیت چهارم مچ پا می تواند به حرفه خود پایان دهد. داشتن یک فوتبال با سرعت در منطقه ۲۱mph و فرار از مدافعان مخالف و تغییر جهت در بالاترین سرعت می تواند یک شمشیر دو لبه باشد.

دیویس از زمانی که به عنوان دومین بازیکن جوان تاریخ که در ۱۵ سال ، هشت ماه و ۱۵ روز در لیگ حرفه ای فوتبال بازی کرده است ، از تیغ تیز جراحان پرهیز کرده است. طولانی ترین غیبت وی تا به امروز سه بازی به دلیل زانوی پیچ خورده بوده است. در مقابل ، کمان تنها ۳۶ درصد از مصدومیت خود فاصله گرفته است.

منطق نشان می دهد که دیویس فرصت دارد تا تمرکز خود را روی موقعیت وینگر بایرن بچرخاند و احتمال قوی آن وجود دارد که در مقابل آلابا – نه در کنار او – در سمت چپ باشد.

فولبک بازی کردن دیویس یاد اورد تغییر جایگاه الابا است

شاید بایرن بخواهد خط سیر جدیدی را برای این استایل بازیکنهای خود ایجاد کند

آلابا ۱۶ ساله بود که در یک بازی پایدار با ریبری که نه سال از او بزرگتر بود ،گل را به ثمر رساند و گزارش زودهنگام این زوج نوید یک زوج قدرتمند را میداد ، با این اوصاف الابا از درک ذاتی برخوردار بود و حرکات و اهداف دیگری را سمت چپ دفاعی بایرن به وجود اورد

اشتیاق و تعهد دیویس به طور یکسان توسط بازیکنان و هواداران بایرن مورد توجه بوده است

این اتریشی که جوان ترین بازیکن بایرن شد و در سال ۲۰۱۰ در ۱۷ سالگی اولین بازی خود را انجام داد ، اکنون در حال گوش دادن به همبازی خود است و رویکرد دیگران در گذشته را که نسبت به خودش انجام شده را با دیویس اعمال می کند.

او پسری است که می خواهد پیشرفت کند ، او می شنود و می تواند در جلسات آموزشی راهنمایی شود. او بازیکنی است که بسیار شجاع است و به خوبی در کمترین زمان بهترین تصمیم ها را میگیرد. شما این روزها به سطح بالایی احتیاج دارید. او واقعاً این کار را خیلی خوب انجام می دهد.

دیویس

الفونسو دیویس با هم تیمی های خود رابطه بسیار نزدیکی‌دارد ، و برای تیم و رشد آن تمرین زیادی میکند

با توجه به سن کم و‌مدت کوتاه حضور در بایرن مونیخ ،او تعصب زیادی روی تیم دارد.

او هر گل تیمی را جشن می گیرد که گویا در یک فینال جام جهانی پنالتی برنده را به ثمر رسانده است و قبلاً نشانه هایی از گرفتن برخی از جدیدترین اعضای تیم اصلی بایرن را زیر بال خود نشان داده است. هنگامی که جوشوا زیرکزی ، مهاجم ۱۸ ساله هلندی با اولین لمس خود برای دومین بار در همان تعداد بازی مقابل ولفسبورگ در دسامبر ۲۰۱۹ گل به ثمر رسید ، اِس ادمونتون برای اولین بار در صحنه حاضر شد تا به او تبریک بگوید.

دیویس به وب سایت بایرن گفت:

ما دیدیم که چطور جوشوا زیرکزی رفت ، او شانس خود را بدست اورد و در دو مسابقه دو گل به ثمر رساند. من انتظار نداشتم که بتوانم دفاع چپ بازی کنم ، اما تیم بایرن به بازیکنان جوان فرصتی می دهد تا بازی کنند. من از این خوشحالم.

وینگرهای نوجوان اولیور باتیستا مایر و لئون داجاکو می توانند در رده های بعدی قرار بگیرند ، پس از آنکه اواخر سال ۲۰۱۹ از تیم ب راهی تمریات تیم اول شدند. آنها قبلاً دیویس را از رده های B نسبتاً خوب می شناسند ،انها میدانند که فقط از تمرینات روزانه با تیم اول می توانند سود ببرند.

قرار گرفتن دقیق دیویس در پازل تاکتیکی بایرن اهمیت زیادی دارد ، اگرچه تا زمانی که گنابری اماده باسد پست بازی‌او وینگر چپ یا فولبک چپ خواهد بود

با اعتراف خود دیویس ، او انتظار نداشت که بعد از یک سال در باشگاه بازی کند. شماره ۱۹ بایرن معتقد است میتواند همچنان‌پیشرفت کند و در اینده نیز فیکس تیم باشد.

دیویس اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را در مرحله گروهی 2019/20 انجام داد. 

دونیل هنری ، مربی کانادا – هم تیم سابق وایتکاپس دیویس – به استان گفت:

او می تواند مانند هر حمله کننده دیگری باشد. شما می توانید آن را در مارسل د جونگ ببینید ، می توانید آن را در دنی آلوز مشاهده کنید – این افراد قبلاً وینگر بودند. این طور نیست که این بازیکن را از بین ببرد ، زیرا هنوز می بینید که آنها در حال بازی موثر و‌گل زدن در زمین هستند.

وی گفت:

اما شما اساساً یک وینگر حمله کننده هستید. آیا این بازی فانتزی را می کشد؟ به هیچ وجه. او در حال یادگیری یک موقعیت است. او در حال درک حرکات پشت سر هم است ، به طوری که وقتی وینگر بازی می کند ، او می فهمد چه کاری باید انجام دهد.

شما باید آن را از هر دو طرف ببینید و باید درک کنید ، با یک مهارت دریبل فانتزی ، هر کجا که باشد ، او خطری محسوب می شود. نکته مهم در مورد آن است که الفونسو دیویس قادر به بازی در موقعیت هایی است که به طور بالقوه می تواند بهترین موقعیت بازی برای او باشد ، او هنوز این را نمیداند و درک نکرده است

این یک معمای خوشایند برای بازیکن و باشگاه است. خبر خوب این است که در دفاع چپ نباید نفوذ دیویس زیاد باشد ، به همان روشی که بازی کردن در منطقه بالاتر باعث نمی شود که بایرن بخواهد او به طور دفاعی حرکت کند.

چشم اندازها و ایندهای تیم اول در کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت به هر صورت تقویت می شود ، با اطمینان از این واقعیت که استعداد یکی از با ارزش ترین صادرات فوتبال آمریکای شمالی به هدر نمی رود.

فولبک چپ یا وینگر چپ ،فرقی نمیکند اسم او در آینده خواهد درخشید

کریس مایر-الج

نوشته‌های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید