بیانیه سوپرلیگ
| | | | | | | | | | | |

بیانیه رسمی سوپرلیگ اروپا منتشر شد به همراه صحبتهای فلورنتینو پرز، آندره آنیلی و جوئل گلیزر

فوتبال724– بیانیه توسط 12 باشگاه موسس سوپرلیگ ، از جمله یوونتوس، اینتر و میلان، با آندره آنیلی به عنوان نایب رئیس و فلورنتینو پرز به عنوان رئیس اول ارسال شده است.

دوازده باشگاه معتبر فوتبال اروپا امروز گرد هم آمده اند تا اعلام كنند كه با تأسيس يك رقابت در ميانه هفته جديد، سوپر ليگ  كه تحت نظارت باشگاه هاي موسس آن است، توافق كرده اند.

آث میلان، آرسنال، آتلتیکو مادرید، چلسی، بارسلونا، اینترمیلان، یوونتوس، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد، رئال مادرید و تاتنهام هاتسپور همه به عنوان باشگاه های موسس هستند.

بیانیه می افزاید:

پیش بینی می شود كه سه باشگاه دیگر نیز در آستانه فصل تحلیلی كه قرار است در اسرع وقت آغاز شود، به این تیم بپیوندند.

باشگاه های موسس مشتاقانه منتظر بحث و گفتگو با یوفا و فیفا هستند تا با هم همکاری کنند تا بهترین نتایج را برای لیگ جدید و کل فوتبال به دست آورند.

شکل گیری سوپرلیگ در زمانی اتفاق می افتد که همه گیری جهانی بی ثباتی در مدل اقتصادی موجود فوتبال اروپا را تسریع کرده است.

بعلاوه، برای چندین سال، باشگاه های موسس هدف خود را بهبود کیفیت و شدت رقابت های موجود اروپا در طول هر فصل، و ایجاد یک قالب برای باشگاه ها و بازیکنان برتر به طور منظم داشته اند.

همه گیری نشان داده است که برای افزایش ارزش و حمایت از منافع کل هرم فوتبال اروپا، به یک چشم انداز استراتژیک و یک رویکرد تجاری پایدار نیاز است.

در ماه های اخیر گفتگوهای گسترده ای با ذینفعان فوتبال در مورد قالب آینده مسابقات اروپا انجام شده است.

باشگاه های موسس معتقدند که راه حل های ارائه شده پس از این گفتگوها مسائل اساسی را حل نمی کند، از جمله نیاز به تهیه مسابقات با کیفیت بالاتر و منابع مالی اضافی برای هرم کلی فوتبال.

در ادامه این بیانیه فرم رقابت ذکر شده است:

20 باشگاه شرکت کننده با 15 باشگاه بنیانگذار و یک مکانیزم انتخابی برای پنج تیم دیگر که سالانه بر اساس دستاوردهای فصل قبل صعود می کنند.

دیدارهای میانه هفته با تمام باشگاه های شرکت کننده در ادامه رقابت در لیگ های داخلی (ملی) مربوطه خود، با حفظ تقویم مسابقات سنتی داخلی که در قلب بازی باشگاهی باقی می ماند.

از اوایل ماه اوت مسابقات با حضور باشگاه هایی در دو گروه ده تیمی، بازی های خانگی و خارج از خانه آغاز می شود و سه تیم برتر هر گروه به طور خودکار راهی مرحله یک چهارم نهایی می شوند.

تیم هایی که چهارم و پنجم شده اند، در مرحله پلی آف دو مرحله ای برای موقعیت های یک چهارم نهایی رقابت می کنند.

برای رسیدن به فینال در اواخر ماه مه، یک قالب حذفی رفت و برگشت استفاده می شود و فینال یک مسابقه تکی در یک مکان بی طرف برگزار می شود.

به زودی پس از شروع مسابقات مردان  لیگ زنان مربوطه نیز راه اندازی می شود، که به پیشرفت و توسعه بازی زنان کمک می کند.

این تورنمنت سالانه جدید رشد اقتصادی و حمایت قابل توجهی از فوتبال اروپا از طریق تعهد طولانی مدت به پرداخت های همبستگی بدون محدودیت خواهد داشت که متناسب با درآمد لیگ رشد خواهد کرد.

این پرداخت های همبستگی به طور قابل ملاحظه ای بالاتر از هزینه های تولید شده در رقابت های فعلی اروپا خواهد بود و انتظار می رود در طول دوره تعهد اولیه باشگاه ها بیش از 10 میلیارد یورو باشد.

علاوه بر این، این رقابت بر اساس یک بنیاد مالی پایدار ساخته خواهد شد و کلیه باشگاه های موسس در یک چارچوب هزینه ثبت نام می کنند.

در ازای تعهد خود، باشگاه های موسس مبلغ 3.5 میلیارد یورو صرفاً برای حمایت از برنامه های سرمایه گذاری زیرساختی خود و جبران تأثیر همه گیر COVID دریافت می كنند.

بیانیه منتشر شده شامل نقل قول رئیس رئال مادرید و اولین رئیس سوپرلیگ فلورنتینو پرز نیز بود.

ما به فوتبال در هر سطح کمک خواهیم کرد و آن را به جایگاه واقعی خود در جهان خواهیم رساند. فوتبال تنها ورزش جهانی در جهان است که بیش از چهار میلیارد هوادار دارد و مسئولیت ما به عنوان باشگاه های بزرگ پاسخگویی به خواسته های آنها است.

نایب رئیس سوپرلیگ آندره آنیلی از یوونتوس است که تا به امروز همچنین رئیس ECA (انجمن باشگاه های اروپا) بود.

12 باشگاه بنیانگذار ما نشان دهنده میلیاردها طرفدار در سراسر جهان و 99 جام اروپایی است. ما در این لحظه حساس گرد هم آمده ایم و می توانیم رقابت اروپا را متحول كنیم، بازی موردعلاقه مان را برای آینده بلند مدت در یك فرم پایدار قرار دهیم، همبستگی قابل ملاحظه ای را افزایش دهیم و به هواداران و بازیکنان آماتور جریان منظمی از عناوین اصلی را بدهیم كه اشتیاق آنها به بازی را تغذیه كند در حالی كه الگوی های جذاب برای آنها فراهم می كند.

رئیس مشترک منچستر یونایتد و نایب رئیس سوپرلیگ جوئل گلیزر است.

با گردهم آوردن بزرگترین باشگاه ها و بازیکنان جهان برای بازی در طول فصل، سوپرلیگ فصل جدیدی را برای فوتبال اروپا باز می کند، اطمینان از رقابت و امکانات کلاس جهانی، و افزایش حمایت مالی از هرم گسترده فوتبال.بیانیه سوپر لیگ منتشر شد

نوشته‌های مشابه