| | | |

بیانیه مشترک فدراسیون فوتبال آلمان و سازمان لیگ آلمان درباره سوپر لیگ اروپا

تاسیس سوپر لیگ اروپا با شوک شدید جامعه فوتبال آلمان، فدراسیون فوتبال آلمان (DFB) و سازمان لیگ فوتبال آلمان (DFL) روبرو شده است. ما در کنار یوفا و الکساندر چفرین رئیس آن هستیم. ما همچنین از اقدامات متقابل اعلام شده توسط فیفا و یوفا و همچنین لیگ ها و فدراسیونهای ملی آسیب دیده پشتیبانی می کنیم. ما می دانیم که این اقدامات برای دعوت کردن ما از بازیکنان آلمانی که در باشگاه های حاضر درسوپر لیگ اروپا قرارداد دارند، تبعات دارد.

این مربوط به آینده فوتبال است – ورزش مردم – و تغییر مسیری که قبلا شاهد آن نبوده است. ما نمی توانیم اجازه دهیم که منافع اقتصادی چند باشگاه برتر از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا منجر به لغو ساختارهای پایدار شود. فوتبال در اروپا با این واقعیت زندگی می کند که از لحاظ تئوری برای هر باشگاهی این امکان وجود دراد به رقابتی برسد که بتواند خود را در برابر بهترین های قاره قرار دهد. این رویا را نمی توان با یک سازمان تقریبا جداشده از سایرین جایگزین کرد. لیگ های داخلی پایه و اساس فوتبال حرفه ای و محبوبیت و تاثیر آن در کل جامعه است و قمار با همبستگی بنیان نهاده شده دیرینه آن غیرمسئولانه و غیرقابل قبول است – آن همبستگی که در وهله اول باعث شده است باشگاه های برتر بتوانند در دهه های گذشته رشد کنند. ما در این موضع با اکثریت قریب به اتفاق باشگاه ها، لیگ ها و فدراسیونها در سراسر اروپا متحد هستیم، در حالیکه طرفداران سراسر قاره نیز صدای خود را به گوش [آنها] می رسانند.

با لحاظ کردن این نکته در ذهن، مهم بود که کمیته اجرایی یوفا امروز به اتفاق آرا اصلاحات برنامه ریزی شده برای مسابقات باشگاهی اروپا را تصویب کند. این اصلاحات پیشنهادی به باشگاه های برتر بود که در زیر یک سقف که یوفا است گرد هم بیایند و از بسیاری جهات با مصالحه های دردناک همراه بود. این پیشنهاد [ سوپر لیگ اروپا] بدلیل یک انگیزه مشخص رد شده است. فوتبال، مهم نیست که در کدام سطح باشد، وقتی که برای یافتن راه حل دور هم جمع شده است همیشه قدرتمند بوده است و فدراسیون فوتبال آلمان و سازمان لیگ آلمان از همه امکانات خود برای تحقق این امر بیش از هر زمان دیگری استفاده خواهند کرد. بحران ویروس کرونا باید تاکنون کاملا روشن کرده باشد که فوتبال و ارزشهای آن برای چه مفهومی است: همبستگی ، نه طمع.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید