| | |

تاکتیک متقابل پیولی برابر گاسپرینی : آنالیز اختصصای بازی آث میلان و آتلانتا

به گزارش فوتبال۷۲۴ میلان یکشنبه شب در ورزشگاه گیویس به مصاف حریف خود آتالانتا رفت و دوباره پیروز شد ، درست مانند آخرین بازی فصل گذشته.

پس از پایان تصمیمات داوری ضعیف در لیگ قهرمانان ، میلان به دنبال افزایش شکست ناپذیری خود با رویارویی با یک دشمن آشنا در تیم گاسپرینی بود

رهبری با قصد

بازی با صدای بلند شروع شد زیرا کالابریا پس از 28 ثانیه از شروع بازی به تور دروازه رسید. توپ برگشتی موسو باعث شد تا مدافع کناری بعد از اینکه تئو هرناندز او را با پاس از پشت دید ، توپ را وارد دروازه کرد.

چیزی که جالب توجه بود ، به ثمر رساندن گل بود و چگونه میلان توانست به سرعت حمله را ایجاد کند. میلان در شکل گیری خود در حال چرخش موقعیتی بود ، در حالی که آتالانتا از یک سیستم پرس قوی استفاده می کرد.

 


برای مقابله با این موضوع ، پیولی به بازیکنان خود دستور داد تا موقعیت ها را تغییر دهند تا محوطه عمل خود را گسترده کنند.این صحنه یکی از این اتفاقات درست قبل از گل بود.

 

هنگامی که توپ از یک سوم عبور کرد ، متوجه می‌شوید که میلان در یک سوم پایانی خود چقدر فشرده شده است ، در حالی که ربیک به داخل می دوید و کالابریا در نیمه راست منتظر می ماند تا تئو پاس را ارسال کند.

 

فشار و پرس
همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ، آتلانتا از سیستم فشار بالا با قطع خطوط عبور برای میلان استفاده کرد.

 

آتالانتا تحت هدایت گاسپرینی به دلیل بازی گسترده ای که با استفاده از عرض کامل زمین به نفع جناح چپ انجام می دهد ، مشهور است ، اما با از دست رفتن گوسنس و خروج پاپو گومز از باشگاه ، لا دیا به شدت به مالینوفسکی و زاپاکوستا متکی بود تا انگیزه خلاقانه ای داشته باشند.
چرخش موضعی دیگری که میلان به کار گرفت این است که تونالی را به عنوان بازیکن جلو استفادع کرد ، در حالی که سائلمیکرز دور ماند و ربیک وارد شد.
آتالانتا با این حال مانورهای پاس مانند آنچه در زیر مشاهده می کنید را برای بیرون کشیدن بازیکنان از موقعیت و ایجاد فضا ایجاد کرد. آنها همچنین استارت بازی را از یک فولبک به وینگر تغییر می دهند تا با ایجاد یک لحظه بی نظمی ، حریف را سردرگم کنند

میلان در عین حال روی کنارهای باریک ماند و برتری عددی روی وینگرها ایجاد کرد تا مانع از حرکت آزاد آتالانتا شود.

با برتری 1 بر 0 در دقیقه اول ، میلان به ضربات سریع روی آورد، مانند ضربه مایگنان برای ربیک.

 

قطع ارسالها

 

مالینوفسکی خالق اصلی آتالانتا بوده است. او بین خطوط می رفت ، توپ را جمع می کند و سعی می کند بازی را تغییر دهد یا زاپاتا را پیدا کند. یک بار که پسینا مجروح شد آتالانتا با مهله به عنوان یک مهاجم داخلی به 3-4-1-2 تغییر موقعیت داد و مالینوفسکی به عنوان بازیکن سوم در حمله وارد زمین میلان شد

محور دوگانه میلان در بازی 10/10 با تونالی قوی تر و قوی تر شد در حالی که کسیه عملکرد فوق العاده ای داشت. کسیه به عنوان حضور دفاعی عمل می کرد و فضاهای باقی مانده از مدافع میانی یا مدافع کناری را پوشش می داد در حالی که تونالی از سوی پیولی مجوز حرکت به جلو را دریافت کرده بود.
درحالی که میلان نفر به نفر پرس نزدیک را انجان میداد اما بدون توپ نیز آنها نزدیک به بازیکنان بودند ، به طوری که هیچ فضایی برای میلینوفسکی ،یواکیم مایهل ، ایلیچیچ یا موریل در هیچ موقعیتی وجود نداشت.
میلان ،آتالانتا را با استفاده از پرس‌های بالاتر از یک سوم پایانی از زمین خودش بیرون آورد اما گهگاه از پرس فرد حمل توپ برای جلوگیری از برتری عددی آتالانتا استفاده می کرد.
در نیمه دوم ، گاسپرینی تغییراتی انجام داد و دی‌روون به عنوان مدافع میانی کاذب بازی کرد ، در حالی که کوپ‌ماینرز به عنوان نگهدارنده توپ وارد میدان شد
در حالی که موریل بجای مهله به میدان می آمد ، پتزلا در پست دفاع مدافع عقب می ماند در حالی که زاپاکوستا استارت می زد و آتالانتا سعی می کرد در سمت چپ میلان کار کند.
کل برنامه بازی میلان بر اساس محدودیت آنها بود. در مقابل اسپنزیا ، پیولی تیمش را برای بازی گسترده آماده کرد تا بازی با جناح خود را متوقف کند اما در مقابل آتالانتا – که به دلیل حمل زیاد توپ مشهور است – میلان تصمیم گرفت فشرده بماند.
فاصله عرض متوسط بازیکنان میلان بیش از 40 متر نیست و این مورد برای استفاده از شکاف های مرکز بازی آتالانتا بسیار مفید بود ، به ویژه زمانی که بازیکنان اصلی تیم بازیکنانی مانند لئو و براهیم دیاز را در اختیار داشته باشند.
در حالی که میلان با استفاده از پرس لایه به لایه فشار می آورد ، همیشه یک بازیکن ازاد وجود داشت که میلان مجبور بود در صورت از دست دادن لحظه ای آتالانتا او را صاحب توپ کند.
برای بازی در این نوع پرس، نیاز به سطح بالایی از آمادگی جسمانی است و فاصله مسافت پوشش داده شده از سوابق رسمی نشان دهنده همان است

 

 

این عملکرد نشان دهنده رشد تیمی میلان از طریق مربیگری خوب افراد با استعداد و دستورالعمل های تاکتیکی است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید