|

تایید شد: یکی دیگر از حامیان مالی منچسترسیتی شرکتی سوری بدون کارمند، بدون محصول و تنها یک صندوق پستی در لندن است!

به گزارش فوتبال۷۲۴ بررسی‌ها نشان می‌دهد که یکی از شرکای منچسترسیتی شرکت Wega، که در قطر نیز فعال بوده‌اند، حضور حقیقی در تجارت ندارند.اگرچه جزئیات این مسابقات درباره efoorball هرگز منتشر نشده است و مقامات ادعا می‌کنند هیچ اطلاعی ندارند.

ماه گذشته منچسترسیتی پس از اینکه گزارش‌های رسانه‌ها فاش کردند که شرکت وگا هیچ تیم هیات‌مدیره‌ای ندارد، اسپانسر خود را با یک حامی ارز دیجیتال تعویض کرد.

در این مورد جدید نیز باید بگوییم شرکت عامل فین‌تک بریتانیا، مستقر در خانه‌ای در نزدیکی واتفورد، دارایی‌های 1229 پوندی با یک فرد پرسنل مستقر در امارات دارد.

چرا مهم است:❓🔻

اسپانسرهاس سیتی برای سال ها تحت نظارت بوده است و در سال 2020 به دلیل عدم همکاری سیتی با سازمان کنترل مالی باشگاه یوفا، 10 میلیون یورو جریمه شد.
با سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال، NFT، فین تک و سایر کسب و کارهای جدید در فوتبال، بازهم بررسی مناسب درباره این شرکتها برای باشگاه ها مهم نبوده است. این نیاز به بررسی کارشناسان حقوقی دارد که شراکت های تجاری در باشگاه های فوتبال را بررسی کنند.

تحقیقات Off The Pitch نشان داده است که شرکت دیگری، ظاهراً بدون کارمند، بدون محصولات فعال، تقریباً بدون دارایی خاص وجود دارد و این شرکت ادرسش در صندوق پستی در لندن ثبت شده است و شریک رسمی قدیمی منچسترسیتی است.

این به دنبال لغو شراکت ماه گذشته سیتی با شرکتی به نام 3Key، پس از مطرح شدن ادعاهایی مبنی بر عدم مشروعیت عملیات این شرکت ارزهای دیجیتال است.

معاملات تجاری سیتی مدت‌هاست که توسط ارگان‌های حاکمه مورد بررسی قرار گرفته است و سیتی در سال 2020 توسط یوفا 10 میلیون یورو به دلیل عدم همکاری با کنترل مالی باشگاه خود جریمه شد.

شرکت وگا، برای اولین بار به عنوان “شریک رسمی پرداخت آکوستیک بدون تماس با کارت ایمن باشگاه” در سال 2015 قرارداد امضا کرد و چهار سال بعد قرارداد را تمدید کرد.این شرکت در گذشته در فعالیت های بازاریابی با سیتی شرکت داشته است، اما در حال حاضر هیچ محصولی ارائه نمی دهد.

رئیس شرکت وگا، پاتریک موینیر، در یک بیانیه مطبوعاتی در سال 2019 گفت که وگا “یک شرکت فین‌تک است که یک پلتفرم مالی دیجیتال نوآورانه ارائه می‌کند.”🔻

“فناوری و خدمات ما کل تجربه هواداران را بهبود می بخشد و به طور مداوم با ویژگی ها و فرصت های جدید برای نزدیک شدن به قلب باشگاه ارائه می کند.”

 

با این حال، جستجو در خدمات این شرکت نشان می دهد که به جای اینکه به عنوان یک شرکت فین تک نوآور عمل کند، گستره محصولات این شرکت دو کارت اعتباری پیش پرداخت است که تحت مجوز مسترکارت ارائه شده و برای حامیان منچسترسیتی و شریک آن عرضه شده است. این حامی با باشگاه MLS، نیویورک سیتی هم کار میکند ولی اطلاعات هیچ کدام در حال حاضر در دسترس نیستند.

به عنوان بخشی از این مشارکت، در سال 2019 وگا “کارت حامی منچسترسیتی وگا” را راه اندازی کرد.

اگرچه تعدادی از فعال‌سازی‌های بازاریابی در سال‌های 2019 و 2020 وجود داشت، اما این کارت غیرقابل دسترسی است، زیرا برنامه‌های کارت باید از طریق برنامه‌های موجود در فروشگاه App Apple یا Google Play ساخته شوند. در حال حاضر هیچ کدام از بازارها برنامه وگا را ارائه نمی کنند.

از منچسترسیتی سوالاتی در مورد همکاری هفت ساله وگا و مزایایی که برای باشگاه به همراه داشت پرسیده شد، اما سیتی ترجیح داد به سوالات ما پاسخ ندهد.

شرکت وگا آدرس خود را در سوئیس ثبت کرده، اما یک شماره تلفن در منچستر غیرفعال برای مخاطبین ارائه می دهد. آدرس آن برای مکاتبات بریتانیا یک مرکز صندوق پستی در پدینگتون، لندن است، ولی شما نیز می توانید حداکثر دو شرکت را با 30 پوند در ماه ثبت کنید.

شرکت وگا به عنوان یکی از شرکت های تابعه Truxtun Capital فهرست شده است. Truxtun در یک بیانیه مطبوعاتی در سال 2019 ادعا کرد که “شریک جهانی منچسترسیتی” است، اگرچه سیتی هیچ اشاره ای به شرکت مادر در لیست حامیان مالی خود نکرده است. وب سایت خود Truxtun به دلیل تعمیر و نگهداری از کار افتاده است.

از منچسترسیتی دعوت شد تا به سوالاتی در مورد رابطه اش با تراکستون کپیتال پاسخ دهد، اما ترجیح داد این کار را انجام ندهد.

مشکلات کارمندان در شرکتهای اسپانسر منچسترسیتی 🔻

جستجوهای پرسنل وگا از طریق سایت تجاری لینکدین یا هر وب سایت دیگری نتیجه ای در بر نداشت. پاتریک موینیر، که به عنوان رئیس وگا در وب سایت منچسترسیتی معرفی شده است.او از خود به عنوان مدیر Truxtun Capital در لینکدین یاد می کند.

چهار کارمند مرتبط دیگر Truxtun در لینکدین وجود دارد که به نظر می رسد چند نفر از آنها چندین شغل همزمان دارند. هیچ یک از این پنج کارمند Truxtun در رزومه خود به شرکت شرکت وگا اشاره نمی کنند – اگرچه اقای موینیر پیوندی به وب سایت در نمایه خود ارسال کرده است.

گفته می شود که موینیر سمت خود را ترک کرده است و به درخواست های ما برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

از منچسترسیتی مجددا رسما دعوت شد تا به سوالات مربوط به نیروی کار وگا پاسخ دهد، اما سیتی تصمیم گرفت این کار را انجام ندهد.

 

بر اساس وب سایت وگا، نماینده بریتانیا Wega Gleevest Capital Limited است که در یک آدرس مسکونی در نزدیکی واتفورد ثبت شده است. این شرکت در آخرین حساب‌های خود گردش مالی 14752 پوندی را گردش اعلام و دارایی‌های 1229 پوندی را در اختیار داشت.

پیر-ایو ژان مارسل مونتاون، مقیم امارات متحده عربی، به‌عنوان فردی با کنترل قابل توجه در شرکت معرفی شده است. مونتاون وکیل 63 ساله و متخصص در امور مالیاتی و حقوق تجارت است. موینیر در سال 2015 به مدت سه ماه مسئول در شرکت Gleevest بود.

از منچسترسیتی دعوت شد تا به سؤالات مربوط به دارایی ها و راه اندازی کسب و کار گلیوست پاسخ دهد، اما تصمیم گرفت این کار را انجام ندهد.

جام جهانی ورزش های الکترونیکی قطر🔻

مشارکت منچسترسیتی تنها قرارداد فوتبال خلیج فارس نیست که تراکستون منعقد کرده است. در فوریه 2020، یک “مشارکت بلندمدت” با بنیاد Aspire Zone (AZF) در قطر برای توسعه جام جهانی ورزش های الکترونیکی مربوط به efootball امضا شد. چند بازی در دوحه برای اولین تورنمنت از این دست – اعلام شد. در آن زمان ادعا شد که این بازی‌ها «در سال 2022 به موازات جام جهانی فوتبال 2022 قطر» به اوج خود می رسد.

در آن زمان گزارش شد که شرکت وگا در حال بررسی امکان گسترش فعالیت های خود در خاورمیانه، به طور بالقوه با داشتن یک دفتر دائمی در منطقه تجاری و اسپایری ورزشی است.

محمد مبارک الکواری، مدیر بازاریابی Aspire Zones در فوریه 2020 گفت:🔻

“این رقابت به عنوان یکی از مهم ترین رقابت ها در جهان در نظر گرفته می شود.شرکت Aspire برگزارکنندگان اصلی رویداد هستند، اما صاحبان حقوق معنوی آن نیستند، این چیزی است که متعلق به TRUXTUN است که ما با آن قراردادی را در ماه مارس گذشته امضا کردیم.

ال کواری ،وگا را به عنوان “شرکت بین المللی پیشرو برای خدمات پرداخت آنلاین” توصیف کرد و گفت 🔻

“سرمایه گذاری آنها یکی از بزرگترین سرمایه گذاری هایی است که Aspire در چند وقت اخیر با آن درگیر بوده است.”

شرکت Truxtun LLC در 5 دسامبر 2019 در قطر با آدرس مکاتبه Aspire – که در مرکز فعالیت های ورزشی قطر است – و سرمایه سهام مجاز 100 دلار ثبت شد. این شرکت مجاز به ارائه خدمات مدیریت رویداد، بازاریابی و مدیریت برند و مدیریت پروژه بود.

وب‌سایتی که «بازی‌های جهانی قطر Esports Wega دوحه 2020» را تبلیغ می‌کند و وعده جایزه نقدی 15،000،000 دلاری را می‌دهد، به زودی منتشر می‌شود. پیوندی به شرکت Wega که در سایت قرار داده شده است، شما را به صفحه ای می برد که کارت اعتباری منچستر سیتی را تبلیغ می کند.

با این حال، در 23 ماه گذشته هیچ گزارشی در جام جهانی ورزش های الکترونیکی efootball منتشر نشده است و مجوز فعالیت Truxtun در قطر در 27 اکتبر 2021 لغو شد.

یک مدیر اجرایی که روی جام جهانی 2022 کار می کند هرگونه اطلاع از جام جهانی ورزش های الکترونیکی را رد کرد.

علامت سوال بزرگ این است🔻

کسب و کار ظاهرا ساده ای که در شرکت وگا در حال اجراست با توجه به نتایج مالی چشمگیر که منچسترسیتی در اوایل این ماه فاش کرد جالب است.
نتایج مالی سیتی نشان داد که از منچستریونایتد پیشی گرفته و به پردرآمدترین باشگاه فوتبال انگلیس تبدیل شده است.
سیتی در فصل 2020/21 271 میلیون پوند از درآمدهای تجاری کسب کرد که 25 میلیون پوند افزایش داشت.

با این حال، درآمدهای خارج از زمین باشگاه مدت‌هاست که محل بحث و مناقشه بوده است، و بررسی‌های ویژه‌ای بر روی افراد مرتبط با ابوظبی انجام می‌شود. گروه توسعه و سرمایه گذاری ابوظبی یونایتد (ADUG) دارای 78 درصد سهام در شرکت مادر منچستر سیتی، باشگاه فوتبال سیتی است.

یوفا در طول چندین تحریم، باشگاه را به دلیل عدم همکاری با تحقیقات نهاد کنترل مالی خود در مورد اینکه آیا این معاملات «سرمایه‌گذاری منصفانه» را نشان می‌دهند یا خیر، سیتی را ده‌ میلیون یورو در سال 2020 جریمه کرد

سیتی همچنین درگیر مناقشه حقوقی مخفی سه ساله با لیگ برتر است. در سال 2019، EPL تایید کرد که پس از تحقیق مجله خبری آلمانی اشپیگل، با استناد به اسناد داخلی مبنی بر اینکه باشگاه سرمایه گذاری مستقیم مالکش، شیخ منصور، را به عنوان درآمد اسپانسرینگ پنهان کرده است، در حال بررسی امور مالی سیتی است.

اوایل این ماه، سیتی به شراکت خود با «شریک منطقه‌ای رسمی در تحلیل تجارت مالی غیرمتمرکز»، شرکت راه‌اندازی ارزهای دیجیتال، 3Key، پایان داد، زیرا روزنامه‌نگاران فاش کردند که هیچ ردپای دیجیتالی ندارد و ممکن است مالکین ادعایی آن حتی وجود نداشته باشند.

شف سهیل، دستیار مدیر در Forensic Risks Alliance، در اظهار نظر در مورد قرارداد 3Key، اعلام کرد که از اینکه سیتی به شدت تحت تأثیر قرارداد 3Key قرار گرفته است، “متعجب” شده است، زیرا آنها به عنوان یک باشگاه بسیار خوب شناخته می شوند.🔻

“این به نوعی این سوال را ایجاد می کند که اگر من سیتی به اندازه کافی پیچیده نبود تا به درستی بررسی کند که با چه کسی همکاری می کند، پس واقعا آنها چه کسی بودند؟

نوشته‌های مشابه