| |

تحلیل AZ : یوآخیم لوو – اشتباهاتش، شکست هایش

مربی تیم ملی مسئولیت حذف زود هنگام از این یورو را به عهده می گیرد: «من باید پای این حذف بایستم!»

گزارش شده است یوآخیم لو پس از این نقطه عطف در زندگی حرفه ای خود “از روحیه افسردگی دور نبود”.

 

یورو 2021: معافیتی برای یواخیم لوو؟

نه، ما در مورد ومبلی، عصر سه شنبه و حذف تلخ تیم ملی در مرحله یک هشتم نهایی برابر انگلیس در یورو صحبت نمی کنیم. روحیه ضعی و منفی که مربی تیم ملی را به قهقرا کشاند مربوط به خیلی وقت پیش و مربوط به جام جهانی 2014 برزیل بود، بعد بزرگترین پیروزی و فتح او.

در زندگی اغلب اینگونه است. هدف بزرگی که سالها برای آن کار و مبارزه کرده اید و روی آن همه دارایی تان را سرمایه گذاری کرده اید، این قله به ظاهر غیرقابل دسترس در لحظه بالا رفتن از یک تپه خیلی کوچک، ذوب می شود.

و حالا؟ برعکس آن هم درست است. شکست سخت در پایان یک تلاش طولانی منجر به تسکینی می شود که قبلا هرگز تصور نمی شد، حتی تقریبا به یک آزادی منجر شود. تمام شد. یک احمق تحریک شده، اما خب دیگر [همه چیز] تمام شد.

 

یوآخیم لوو: «من مسئولیت این حذف را بر عهده می گیرم.»

با اینحال، نباید درد کوتاه مدت را دست کم گرفت. لوو روز بعد از تساوی 2-0 مقابل انگلیس اظهار داشت:

«من به این تیم اعتقاد داشتم. متاسفم که ما هواداران را ناامید کردیم و آن اشتیاقی که میخواستیم را بوجود نیاوردیم.» و مانند دولتمردان که در اثر شانس یا تصادف در انتخابات شکست می خورند گفت:

«من مسئولیت این حذف را بدون اما و اگر بر عهده می گیرم. و پای آن می ایستم.»

وی در جلسه پرسش و پاسخ مجازی با خبرنگاران در روز چهارشنبه نمی خواست وارد بحث اساسی شود.

لوو درحالیکه سعی میکرد که به نمایی کلی و دراز مدت نگاه کند گفت: «من در موقعیتی نیستم كه بخواهم وارد جزئیات بشوم.»

پس از 15 سال او “لحظات فراموش نشدنی زیادی را با شما می گذراند که فراموش نخواهید کرد.”: «من فوق العاده سپاسگزارم که توانستم آن لحظات را تجربه کنم.»

یک حرکت هوشمندانه برای تمام کردن بحث در مورد نتیجه گیری درباره عملکردش در سطح تجربیات، نه اینکه فقط اجازه بدهد نتایج و آمار گویای عملکردش باشند. از نظر او، “نحوه رفتار با مردم مهم است. زیرا ارتباطات فوق العاده قوی ایجاد شده است.” بنابراین، لوو معتقد است: “در عرض چند سال، یک شکست نسبتا کم اهمیت تر خواهد بود.”

 

یوآخیم لوو 2018: واتوتینکی [کمپ تیم ملی آلمان در جام جهانی روسیه] واترلوی [ناحیه ای که ناپلئون شکت خورد] او بود

متهم خواستار نرمش است. بدترین اتفاق شکست در مجموعه ورزشی کازان در سال 2018،با نتیجه 2-0 مقابل کره جنوبی بود. این شکست حذف شرم آور از دور گروهی در روسیه را مهر و موم و قطعی کرد. پیش از آن، این شیر [لوو] برنزه کرده، با عینک آفتابی و ژستی که گویا هیچکس جز خودش نمیتواند کاری انجام دهد، به طور فریبنده ای به راحتی به یک فانوس در تفرجگاه ساحل سوچی تکیه داده بود. به نوعی – یک گل به خودی از راه دور خوب.

پس از آن، سبک بازی منسوخ شده وجود داشت. روی آوردن و تمسک لجوجانه به فوتبال مالکانه که توسط بقیه تیم های جهان (حتی مکزیک و کره جنوبی!) مدتها بود رمزگشایی شده بود. این تیم غرغرو، که در یک منطقه در حومه مسکو در ساختمانی با اجزای پیش ساخته مستقر شده بود، کاملا با هم در اختلاف بودند و با هم دعوا داشتند. ستاره ها حتی مجبور بودند WiFi را خاموش کنند زیرا شبها بیش از حد روی بازی با کنسول ها قمار می کردند. واتوتینکی واترلوی لوو بود.

 

یورو 2012: لوو مقابل پیرلو با کروس قمار کرد

در مسابقات یورو 2012 او قمار خود را باخت و در مرحله نیمه نهایی برابر ایتالیا ایده ای را ارائه داد که برای همه تعجب آور بود – از جمله تیم خودش: او برای اولین بار در این مسابقات در ترکیب اولیه تونی کروس را به عنوان نگهبان آندره پیرلو بازیکن کلیدی آتزوری ها  گمارد که این ایده کاملا شکست خورد. اما کروس بازیساز در مقابل بازیساز تیم مقابل شدیدا محو شده بود؛ به سختی می توانست توپ گیری کند، نمی توانست از پاس های استاد پیرلو جلوگیری کند – 1-2، پایانی کاملا غیر منتظره.

 

2020: در 6 بازی 13 گل خورده برای تیم ملی

در پاییز 2018، او در لیگ ملت ها سقوط کرد. آنها در چهار بازی و مقابل فرانسه و هلند فقط دو امتیاز کسب کردند. نارنجی پوشان با پیروزی 3-0 در آمستردام، بزرگترین شکست تمام ادوار در مسابقات مستقیم این دو کشور همسایه را رقم زدند.

در دومین دوره لیگ ملت ها، این تیم در شش بازی برابر اسپانیا، سوئیس و اوکراین در سال 2020، سیزده گل دریافت کرد – از جمله شکست مفتضحانه 6-0 در سویا به عنوان نقطه اوج منفی. با این وجود، لوو اجازه داشت آخرین تلاشش را در این یورو انجام دهد – و [البته] دوباره ناکام ماند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید