|

جری کاردیناله کیست؟ از بسکتبال حرفه‌ای تا مالکیت آث‌میلان

به گزارش فوتبال۷۲۴ بعد از اینکه شرکت اینوست‌کورپ نتوانست تعهدات مالی را برای گروه الیوت مالکیت میلان تصمین کند ،فروش این تیم به جری کاردیناله میلیاردر معروف امریکایی در‌ مراحل آخر است

رئیس RedBird( شرکت خدمضات سرمایه گذاری ) قبلاً سرمایه‌گذاری عمده‌ای در FSG(شرکتی چند ملیتی با ۱۶۰ عضو در سه قاره ) انجام داده است، معامله‌ای که در مارس 2021 اعلام شد و مالکان لیورپول گفتند:🔻

“این معامله بخشی از یک اتحاد استراتژیک مداوم بین دو شرکت است که بر پیگیری فعال فرصت‌های رشد برای FSG تمرکز خواهد کرد. ” .

کاردیناله شریک موسس و مدیریت RedBird است و او گفت:🔻

«گروه ورزشی فن‌وی نه تنها به دلیل کیفیت دارایی‌های ورزشی و دارایی‌هایش، بلکه برای سازمانی بسیار منظم و نتیجه‌گرا که جان، تام، مایک و تیم FSG در 20 سال گذشته انجام دادند، ساخته شده است.
“شرکت RedBird در سرمایه گذاری مبتنی بر عملکرد، عملیات تجاری، تجربه طرفداران و خدمات به جامعه اشتیاق یکسانی دارد. ما مشتاقانه منتظر هستیم تا تجربه خود را در رشد املاک ورزشی برتر و کار در کنار این تیم رهبری فوق العاده، از جمله مالکان جدید لبرون جیمز، ماوریک کارتر ارائه دهیم.

اما کاردیناله کیست؟ بیایید از ابتدا شروع کنیم.

کاردیناله که در حومه مرفه مین لاین فیلادلفیا به دنیا آمد و بزرگ شد، در دانشگاه و ورزش – به ویژه قایقرانی – سرآمد بود و در دانشگاه هاروارد حضور داشت و در آنجا AB (لیسانس هنر)را در طول دوران تحصیلش در مدرسه بین سال‌های 1985 و 1989 به دست آورد.

کاردیناله پس از آن اولین سفر اروپا را با حضور در دانشگاه آکسفورد بین سال‌های 1989 و 1991 انجام داد، او محقق رودز است که به مدرک کارشناسی ارشد فلسفه در سیاست و نظریه سیاسی دست یافت.

در طول مدتی که در آکسفورد بود، او به عشق خود یعنی قایقرانی علاقه داشت، چیزی که او را به ریشه های طبقه کارگر فیلادلفیا جک کلی، برنده سه مدال طلای المپیک و گریس کلی اشاره می کند.
او یک آجرکار فیلی برای موفقیت در آب و تجارت است

کاردیناله، که رویکرد خود به زندگی و تجارت را با درس‌های زندگی آموخته شده از طریق قایقرانی می‌داند، زمانی که در انگلستان بود، در مسابقه قایق‌های معروف آکسفورد/کمبریج شرکت کرد، و همچنین در زمان حضورش در هاروارد در مسابقات هنلی رگاتا شرکت کرد.

مانند بسیاری از سرمایه‌داران، او زندگی کاری خود را در گلدمن ساکس در نیویورک آغاز کرد، 20 سال را در آنجا گذراند و قبل از ترک در سال 2012 به شریک تبدیل شد، چند ماه را در BDT Capital Partners (موسسه معروف مالی در شیکاگو) گذراند و بعد از آن به راه‌اندازی شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی Red Bird Capital Partners مشغول شد

کاردیناله از سال 2001 به عنوان عضو هیئت مدیره YES (شبکه سرگرمی و ورزشی یانکی) بوده است. از نیویورک یانکیز، بروکلین نتس، نیویورک سیتی اف سی و تیم WNBA نیویورک لیبرتی.

کاردیناله همچنین در هیئت مدیره تعدادی از سازمان‌های دیگر مانند اسکای‌دنس مدیا ( شرکت سازنده و تهیه کننده فیلم مانند جک ریچر و ترمیناتور) و One Team Partners حضور دارد که با همکاری انجمن بازیکنان NFL و MLB برای کسب درآمد از نام، تصویر و شباهت‌های بازیکنان گروهی کار می‌کند.

این سرمایه‌دار آمریکایی، مانند بیلی بین در بیسبال، به تجزیه و تحلیل ورزشی علاقه دارد و در شرکت Zelus Analytics مستقر در آستین، تگزاس، که به عنوان یک پلت فرم هوش ورزشی پیشرو در جهان برای تیم‌های ورزشی حرفه‌ای توصیف می‌شود، سرمایه‌گذاری کرده است.

بنیانگذار Zelus، داگ فیرینگ، پیشینه ای در تحلیل و مدل سازی آماری مشابه آنچه که بیلی بین در اوکلند اتخاذ کرد، دارد، نقشی مشابه برای تیمهای خلیج تامپا و لس آنجلس داجرز انجام می دهد.

سرمایه گذاری در Zelus Analytics، که در ادغام موفقیت آمیز با FSG کار‌کرده است، با خرید تیم تولوز فرانسه در لیگ 2،ایده ارائه تجزیه و تحلیل داده های هوشمند را اجرایی میکند

کاردیناله، 53 ساله، همچنین به امور بشردوستانه علاقه مند است، او در کمیته انتخابی Rhodes Trust دانشگاه آکسفورد است که به افراد با استعداد از هر پیشینه و در سراسر جهان بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. خود کاردیناله در سال 1989 از بورسیه تحصیلی رودز بهره مند شد.
بومی فیلی همچنین در هیئت امنای سیستم سلامت کوه سینا در نیویورک، یک شبکه مراقبت های بهداشتی که از منطقه‌ای در شهری نیویورک مراقبت می کند، حضور دارد.

برای کاردیناله، با توجه به ایجاد Redbird FC، خرید تولوز، تشکیل RedBall – که ریچارد اسکودامور، رئیس اجرایی سابق لیگ برتر را به عنوان عضو هیئت مدیره دارد – و همچنین وارد شدن به یک سرمایه‌گذاری تجاری با کاردیناله، سال 2020 به‌ویژه برای علاقه تجاری او شلوغ بوده است. دواین جانسون بازیگر هالیوود در خرید لیگ فوتبال XFL بهاره در ایالات متحده نیز با او همراه است

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید