جیانی اینفانتینو
| |

جیانی اینفانتینو: قانون آفساید می تواند تغییر کند

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، تأیید کرد که قانون آفساید می تواند "برای انجام کار مثبتی برای فوتبال هجومی توسعه یابد"، اما VAR "تنها یک مشکل" در لیگ برتر است.

معرفی کمک ئاور ویدئویی،VAR، به این معناست که می توان آفساید را با دقت بسیار بیشتر از گذشته محاسبه کرد، بنابراین می توان گلها را فقط با سانتیمتر رد کرد و منجر به ناامیدی بازیکنان، مربیان و هواداران شد.

اینفانتینو پس از آخرین جلسه ایفاب گفت:

“قانون آفساید با گذشت زمان تکامل یافته است و احساس کردیم که اکنون زمان مناسبی برای بررسی آن است، تا ببینیم آیا می توانیم برای کمک به فوتبال هجومی کار مثبتی انجام دهیم.”

“ما اکنون می توانیم ببینیم که آیا می توانیم فرصت بیشتری برای گلزنی مهاجمان فراهم کنیم.”

پیش از به کارگیری این فن آوری، داوران خط تعیین می گردند که بازیکنان در آفساید بودند یا نه، امری که غیر ممکن است بدون حرف و حدیث باشد.

دیوید الری ، مدیر فنی IFAB افزود:

“ایده هایی درباره نحوه قضاوت کردن آفساید، به یک معنا، تغییر نخواهد کرد، زیرا همیشه این سؤال را خواهید داشت که ” کجا خط را ترسیم می کنید؟ “

او گفت:

“فوتبال به ما می گوید كه ما تصور نمی كنیم كه اگر انگشت پای شما دو سانتیمتر از آخرین مدافع جلوتر باشد دلیل کافی برای جریمه شدن شما باشد.”

“دقت اندازه گیری تغییر نخواهد کرد، به صورت فلسفی خواهیم گفت، چگونه آفسایدی می خواهیم؟ برای ما مناسب است که بگوییم، آیا می توانیم قانون را تغییر دهیم تا سود بیشتری برای بازی هجومی داشته باشد؟ “

با این حال، اینفانتینو به لیگ برتر حمله کرد، جایی که افراد صاحب نظر و هواداران همچنان خواستار لغو وآر هستند، در مقایسه با لیگ هایی مانند سری آ که در آن شکایت وجود دارد که از داوران از آن استفاده کافی نمی کند.

اینفانتینو گفت:

“فقط یک لیگ در جهان وجود دارد که فکر می کنند این یک مشکل بزرگ است.”

لیگ برتر تنها تورنمنتی است که مانیتور بررسی در زمین برای داور وسط وجود ندارد، زیرا مسئولان کمک داور ویدئویی مسئولیت ارزیابی حتی حوادث مهم مانند تخلفات کارت قرمز را به عهده دارند.

در کشورهای دیگر، وآر می تواند در مورد موضوعات عینی مانند آفساید یا اینکه یک تکل در محوطه جریمه بوده یا خارج از آن قضاوت کند، اما فقط می تواند به داور توصیه کند که در صورت وجود کارت قرمز یا جریمه احتمالی، حادثه را با استفاده از بررسی های میدانی مشاهده کند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید