|

حقوق ها در فوتبال زنان چگونه است؟

فوتبال724- مساله حقوق فوتبالیست های زن این روزها نقل محافل ورزشی و فمینیستی است. اینکه زنان در فوتبال حق دارند حقوق برابر با مردان طلب کنند یا نه را در سلسله مباحثی بررسی خواهیم کرد.

بخش اول

مسابقات جام جهانی زنان فرانسه 2019 در بهترین شرایط خود برگزار شد، و فوتبال بانوان دوباره خبر اول رسانه ها شد.

تقاضا برای پرداخت حقوق برابر بیش از پیش بر سر زبان ها افتاد. بعد از قهرمانی آمریکا، جمعیت حاضر در ورزشگاه فریاد میزدند: “حقوق برابر، حقوق برابر.”

مگان رایپنو بعد از قهرمانی مصاحبه کرد و گفت:

ما با سوالاتی مواجه هستیم مانند آیا ارزشش را داریم، آیا باید حقوق برابر داشته باشیم؟

حال حقوق زنان را بررسی میکنیم

جایزه ها چگونه است؟

تیم آمریکا که قهرمان جام جهانی فرانسه شد 4 میلیون دلار معادل 3.2 میلیون پوند دریافت کرد. دوبرابر چیزی که در جام جهانی 2015 به آنها تعلق گرفته بود. مبلغی که به دیگر تیمها داده می شود بستگی به جایگاه آنها دارد. برای مثال به تیمی که در مرحله ی گروهی شرکت میکند 750000دلار اهدا می شود.

درکل فیفا 30 میلیون دلار به تیم های حاضر در جام جهانی زنان اهدا میکند(24تیم) درحالی که این مبلغ برای مردان در جام جهانی 2018 به 400 میلیون دلار رسیده بود(32تیم)

هرتیم برای آماده سازی خود در فوتبال زنان 800هزار دلار دریافت کرد. ولی این برای فوتبال مردان به 1.5 میلیون دلار برای هر تیم می رسد.

مسئله ای که مطرح است این است که جایزه ها به بازیکنان داده نمیشود بلکه به فدراسیون داده می شود، تا بخشی از آنها را به بازیکنان دهند، و بخشی از آن را صرف مسائل فوتبال مانند چمن فوتبال یا … بکنند. مسئله ای که انجمن های فوتبالی علاقه ای به بحث در مورد آنها ندارند.

کتلین موری در این باره گفته است:

در آخر همه ی ما میبینیم که جایزه ی بانوان نسبت به آن چیزی که گفته شده است کمتر از همه خواهد بود. به طوری که همه پول بیشتری از بازیکنان میگیرند!

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید