| |

خرید نیوکاسل ، “شستشوی ورزشی” عربستان سعودی و نقض حقوق بشر

به گزارش فوتبال۷۲۴ گروهی به سرپرستی ولیعهد سعودی با رقم 305 میلیون پوند نیوکاسل یونایتد را خریداری کردند. این تیم حال یکی از ثروتمندترین افراد جهان را در راس امور دارد و این طرفداران را به وجد آورد ، اما نگرانی خود را در مورد نقض حقوق بشر افزایش داد.

کنسرسیوم مورد حمایت عربستان سعودی خرید نیوکاسل یونایتد را به قیمت 305 میلیون پوند در روز پنجشنبه تکمیل کرد

با فاش شدن خبر ، هواداران نیوکاسل در خارج از ورزشگاه سنت جیمز پارک این باشگاه شروع به جشن گرفتن کردند

اما در حالی که آنها جشن می گرفتند ، منتقدان این تصرف گفتند که این نمونه دیگری از “شستشوی ورزشی” عربستان است.

اعتقاد بر این است که صندوق سرمایه گزاری عربستان سعودی – به ریاست ولیعهد – 80 درصد سهام را به خود اختصاص خواهد داد

گروه های حقوق بشری به نقض حقوق بشر توسط آنها و مسائلی از جمله رفتار با زنان ، قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار و ادامه جنگ در یمن اشاره کرده اند.

چهارده ماه پس از آنکه صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان (PIF) پیشنهاد 305 میلیون پوندی برای خرید باشگاه شمال شرقی از مالک مایک اشلی را پس از عدم تأیید لیگ از سوی لیگ برتر پس گرفت ، پس از یک روز هیجان شدید در Tyneside ، این قرارداد اعلام شد.

پس از آنکه لیگ برتر تأیید کرد باشگاه در حال فروش به کنسرسیومی متشکل از PIF ، PCP Capital Partners و RB Sports & Media با تاثیر فوری ، جشن بزرگ در خارج از ورزشگاه سنت جیمز پارک آغاز شد.

اما در حالی که آنها جشن می گرفتند ، منتقدان این تصاحب گفتند که این نمونه دیگری از “شستشوی ورزشی” عربستان است.

بسیاری از مخالفان این تصرف به رفتار عربستان سعودی با زنان ، ادامه جنگ در یمن و قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار واشنگتن پست در سال 2018 در کنسولگری این کشور در استانبول – که توسط سیا به دستور محمد ولیعهد سعودی اعلام شد – اشاره کردند.

بیانیه روز پنجشنبه لیگ برتر تأیید کرد که به این چراغ سبز چراغ سبز داده شده است.🔻

“لیگ برتر ، باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد و سنت جیمز هولدینگ محدود امروز اختلاف بر سر تصاحب باشگاه توسط کنسرسیوم PIF ، PCP Capital Partners و RB Sports & Media را حل کرده اند.” “پس از اتمام آزمون مالکان و مدیران لیگ برتر ، باشگاه بلافاصله به کنسرسیوم فروخته شد.”

این بیانیه تأیید کرد که اختلافات حقوقی در مورد اینکه چه کسی باشگاه را پس از تصاحب تحت کنترل خواهد داشت و شامل پخش تلویزیونی beIN Sports است ، حل شده است.

همه طرفین توافق کرده اند که تسویه حساب برای پایان دادن به بلاتکلیفی طولانی مدت هواداران در مورد مالکیت باشگاه ضروری است. لیگ برتر اکنون تضمین های قانونی لازم الاجرا را دریافت کرده است که نشان می دهد پادشاهی عربستان سعودی باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد را تحت کنترل نخواهد داشت. ‘

بیانیه ای از یاسر الرمیان ، فرماندار PIF که به عنوان رئیس اجرایی باشگاه تبدیل خواهد شد ، گفت که این معامله به معنای سرمایه گذاری بلند مدت برای “استفاده از پتانسیل باشگاه و ایجاد میراث باشگاه” است.🔻

ما بسیار مفتخریم که صاحبان جدید نیوکاسل یونایتد ، یکی از مشهورترین باشگاه های فوتبال انگلیس شدیم. ما از هواداران نیوکاسل به خاطر حمایت وفادارانه آنها در این سالها تشکر می کنیم و ما مشتاق همکاری با آنها هستیم.

این تصاحب ، که توسط آماندا استاولی ، مدیر اجرایی PCP Capital Partners ، پیش می رود ، دوران ناراضی را در سنت جیمز پارک به پایان می رساند و به این معنی است که نیوکاسل یکی از ثروتمندترین باشگاه های جهان خواهد بود.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید