| | | | | |

خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا امیدوار بود لیونل مسی به صورت رایگان بماند

فوتبال724– 167

مسی 34 ساله، کاهش 50 درصدی حقوق را پذیرفت اما بارسا بازهم نتوانست قرارداد او را در لالیگا ثبت کند زیرا هزینه های فصل آنها به 97 میلیون یورو کاهش یافته است، تقریباً 300 میلیون یورو کمتر از سال گذشته.

بنابراین، پس از بیش از 20 سال حضور در بارسلونا، مسی در ماه آگوست راهی پاری سن ژرمن شد و قرارداد اولیه دو ساله با تیم فرانسوی امضا کرد.

لاپورتا به RAC1 گفت:

من از مسی عصبانی نشدم، اما شما به لحظه ای می رسید که هر دو طرف می بینند که چنین چیزی امکان پذیر نمی تواند باشد و از هر دو طرف ناامیدی وجود دارد. من می دانم که او به شدت مایل به ماندن بود اما فشار زیادی نیز به او به دلیل پیشنهادی که داشت وارد شد.

او پیشتر از پی اس جی پیشنهاد داشت. همه می دانستند که او پیشنهاد بزرگی داشته است. ما هم از این موضوع مطلع بودیم.

لالیگا حداقل دستمزد بازیکنان را سالانه 150،000 یورو در سال به همراه تورم از سال 2016 دارد، اما لاپورتا معتقد است که لیگ اسپانیا به مسی اجازه می داد بدون هیچ هزینه ای بازی کند.

رئیس بارسا افزود:

من امیدوار بودم که تا آخرین لحظه یک راه برگشت وجود داشته باشد و او بگوید: “من رایگان بازی خواهم کرد.” من می توانستم قانع شوم. می دانم که لالیگا آن را پذیرفته بود، اما ما نمی توانیم از بازیکنی با کیفیت مسی بخواهیم که این کار را انجام دهد.

در یک مصاحبه گسترده، لاپورتا همچنین گفت که باشگاه هنوز می تواند قرارداد لالیگا را با CVC Capital Partners امضا کند و بخشی  از درآمد لیگ را به شرکت سرمایه گذاری واگذار کند. اگر بارسا در تابستان موافقت می کرد، می توانست به آنها در حفظ مسی کمک کند، اما لاپورتا از امضای این قرارداد امتناع کرد زیرا معتقد بود که آینده باشگاه را به خطر می اندازد.

بدهی ناخالص بارسا پس از ثبت خسارت 481 میلیون یورویی در فصل 21-2012 نزدیک به 1.4 میلیارد یورو است. با وجود این، لاپورتا گفت که احتمال  “خریدهای بزرگ” وجود دارد.

[این امکان وجود دارد] زیرا ما دارایی هایی داریم که می توانند در قالب سرمایه گذاری یا اعتبار درآمد ایجاد کنند. چیزی که ما نمی خواهیم افزایش کسری است. ما بدهی بیشتری نمی خواهیم. ما پول تازه یا سرمایه گذاری برای رفع نیازهای باشگاه می خواهیم و این شامل [جذب] بازیکنان جدید می شود.

او همچنین توضیح داد که چرا انتقال نیمار بازیکن سابق، که اوایل سال جاری قرارداد جدیدی با پاری سن ژرمن امضا کرد، عملی نشد.

لاپورتا گفت:

ما در آن زمان نتایج فرایند بررسی لازم را نداشتیم و فکر می کردیم بیشتر از آنچه که انجام دادیم حاشیه امنی برای کار داریم.

ما تلاش کردیم، اما اطلاعاتی که درباره نیمار دریافت کردیم درست نبود. آنها به ما گفتند که او می خواهد از پی اس جی برود، او در آنجا نمی ماند، اما در نهایت پیشنهاد تمدید را از آنها پذیرفت.

این من را ناامید نکرد زیرا اوضاع به این ترتیب پیش می رود. این خوب است [که این اتفاق نیفتاد]. این درآمد ایجاد می کرد زیرا او ستاره ای در سراسر جهان است، اما نمی تواند وضعیتی را که ما در آن قرار داریم حل کند.

در همین حال، لاپورتا بار دیگر از رونالد کومان، سرمربی تیم حمایت کرد، علیرغم اینکه منابع به ESPN گفتند او پس از یک برد تنها در 6 بازی، در حال جستجو برای جانشینان احنمالی است. ژاوی هرناندز یکی از اسامی روی میز است و لاپورتا تایید کرد که این هفته با او صحبت کرده است.

او گفت:

من رابطه خوبی با ژاوی دارم. من اغلب با او صحبت می کنم زیرا ما دوست هستیم، همینطور با پپ (گواردیولا) که روز قبل با او صحبت کردم. یکی از آنها را به عنوان بازیکن داشتم و دیگری را به عنوان مربی.

چیزی که ما در حال حاضر داریم کومان است. ما افتخار می کنیم که او مربی ما است و ما به او ایمان داریم. ما متمرکز شده ایم که شرایط را تغییر دهیم، تغییر مربی را ما نمی خواستیم. اما فصل به تازگی آغاز شده است و ما مصدوم داریم.

من هیچ لحظه نگفتم که او ادامه نخواهد داد. او شایسته این است که تا حدی اعتماد به او نشان داده شود. شما به عنوان رئیس باشگاه به بهترین راه حل فکر می کنید و من مجبور بودم همه چیز را ارزیابی کنم. و پس از گوش دادن به افرادی که به آنها اعتماد دارم، به این نتیجه رسیدم. نتیجه گرفتم که مانند [فرانک] رایکارد رفتار کنم و به او زمان بدهم.

نوشته‌های مشابه