| | | | | | |

دایوت اوپامکانو ناجی لایپزیگ‌ در شبی که دیگو کاستا را در لیگ قهرمانان اروپا محو کرد

فوتبال724– دو وزنه سنگین در بازی. با این حال، در این شب برنده مشخص بود، مدافع لایپزیگ برای دفع حمله بازیکن برزیلی و ارائه هدایت روتن بولن به مرحله نیمه نهایی اروپا، یک نمایشگر درجه یک و چشمگیر ارائه داد.

مهار هیولا

روی کاغذ اوپامکانو و کاستا همیشه مثل یک ساعت بوده‌اند. کاستا با بدخلقی و قدرت بدنی بالا با نگرش و چند ترفند رفتاری روبرو شد. با مدافعی که به عنوان یکی از بزرگترین ستاره های آینده در دفاع خوانده می‌شود. کاستا با 1.86 متر قد و وزن 86 کیلوگرم با اوپامکلنو با 1.86 قد و 90 کیلوگرم روبرو شد.

یولیان ناگلزمان در سه بازی قبل لوکاس کلوسترمن، اوپامکانو و مارسل هالستنبرگ را با آنجلینو و کنراد لایمر به عنوان دفاع تنظیم کرده بود، اما آنجلینیو و لایمز در هنگام مالکیت توپ به هافبک اضافه می‌شدند.‌‌

از همان ابتدا، اوپامکانو دست برتر را بدست آورد و اجازه نمی داد كه كاستا از او عبور‌کند و تقریباً در هر درگیری پیروز شد. بازی ایستا کاستا به طور معمول یکی از مناطق قدرتمند او است، اما خواندن جهت توپ توسط اوپامکانو، باعث می‌شد توپ به زاحتی به او نرسد و همانطور که در کلیپ زیر نشان داده شده است، مدافع لایپزیگ فقط در این بازی یک مدافع نبود بلکه با متوقف کردن كاستا، او به سرعت بازی سازی رو به جلو را انجام می داد.

ناگلزمن یک مدافع فرانسوی را تبدیل به ابزار لازمش یعنی یک مدافع آلمانی کرده است

یکی دیگر از ویژگیهای بارز بازی اوپامکانو مقابل اتلتیکو عدم تمایل او به بازی پاس امن و آسان به سمت دروازه بان خود پیتر گولاچی بود. او به جای اینکه به طرف اسپانیایی فرصت تنظیم مجدد و روبرو شدن با توپ را بدهد، او اغلب تصمیم می گرفت با توپ به جلو برود و به جای پاس عقب، توپ را به جلو بفرستد. کلیپ زیر نمونه ای از این مثال را نشان می دهد که در آن، پاس عقب انتخاب مناسبی به نظر می رسد. ولی اوپامکانو، بعد از توپ گیری رو به جلو می‌رود.

این یک نمایش کلی عالی از مدافع 21 ساله بود و مطمئناً وی را در رادار بسیاری از باشگاه های بزرگ خواهد داشت. لایپزیگ به تازگی توانسته است قرارداد خود را تا سال 2023 با او تمدید کند، اما با بند آزاد سازی 42 میلیون یورو، بنابراین شرایطی را شبیه وضعیت تیمو ورنر پیش بینی کنید. اوپامکانو فصل بعد در ردبول آرنا خواهد ماند. تا قبل از این منچستر یونایتد، آرسنال، رئال مادرید، بارسلونا و بایرن به او علاقه داشتند و حالا باید بند فسخ او را پرداخت کنند. مطمئنن لایپزیگ تا قبل از اتمام کارش در لیگ قهرمانان اروپا به هیچ سوالی درباره او پاسخ نخواهد داد.

رویارویی اوپامکانو با مهاجمین تراز اول دنیا نظیر دی‌ ماریا، امباپه، کاوانی و نیمار میتواند جالب توجه و تحت نظر بسیاری از تیمهای خواهان او باشد.

از آمار اوپامکانو می توان دریافت که او واقعاً برنده واضح جایزه Man of the Match است، او 100٪ درگیریها را موفق بوده و 92٪ دقت پاس را داشت. موفقیت دریبل او نیز 100٪ بود، در حالی که پاس بلند او ۱۰ از ۱۵ بود.

او از ۷ دوئل هوایی خود ۶ بار پیروز بود و ۳ بار از ۴ دوئل زمینی را پیروز شده. ۵ دفع توپ خطرناک و سه خلق‌ موقعیت داشته است.‌‌

صحبتها و واکنش‌ها بعد از بازی

جرمین جنس BT Sports:

وقتی امروز جذب اوپامکانو می‌شوید که مقابل دیگو کاستا چطور بازی کرد، مثل این بود که هیچ وقت کاستا حتی آنجا نبوده است. بازی برایش خیلی راحت به نظر می رسد. به نظر می رسد که با هم تیمی های خود بازی می کند و این وقتی است که می دانید بازیکن خوبی دارید.

دایوت اوپامکانو بعد از پیروزی بزرگ مقابل اتلتیکومادرید:

همه ما بسیار خوشحالیم. این مسابقه ای بود که ما نیاز به نوآوری داشتیم و این کار را انجام دادیم! اکنون در مرحله نیمه نهایی هستیم. ما می خواهیم هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا آنجا که ممکن است پیش برویم. قبل از مسابقه مربی به ما گفت که نترسیم، ما باید آرامش بگیریم، این فقط یک مسابقه دیگر است. او به ما اعتماد به نفس داد. پاری‌سن‌ژرمن؟ آنها بزرگترین باشگاه فرانسه هستند، ما انتظار یک بازی بزرگ را داریم. ما می خواهیم همه تلاش خود را بکنیم تا پیروز شویم.

لوئیز فیگو:

اوپامکانو بازیکنی جوان و خارق‌العاده است.

نشریه Squawka Football :

این الماس در حال حاضر درخشان است و در عین حال او می تواند بهتر شود. اگر باشگاه شما این تابستان به مدافعی مرکزی و بازی ساز نیاز دارد و اوپامکانو نامی در لیست شما نیست، به استعدادیابان جدید احتیاج دارید.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید