| |

درگذشت فوتبالیست افسانه ای برند برانش

فوتبالیست افسانه ای دیگری از تیم DDR (آلمان شرقی) که در جام جهانی 1974 با پیروزی 1 بر 0 در هامبورگ، تیم BRD (آلمان غربی) را مبهوت کرد، درگذشت. برند برانش کاپیتان آنزمان، در 77 سالگی درگذشت.
آنگونه که باشگاه قدیمی او هالشر اف سی از خانواده اش مطلع شد، این بازیکن 77 ساله روز شنبه پس از یک بیماری طولانی درگذشت.
برانش که 2 بار بازیکن سال شد و یک لیبرو (سویپر) و مهاجم گلزن با پای چپ قوی شد، پس از هانس یورگن دورنر (دیکسی) و یواخیم استرایش در میان بزرگان فوتبال آلمان شرقی هستند که اخیرا درگذشته اند. او گل های مهم زیادی را بیشتر برای هالشر اف سی و همچنین برای آلمان شرقی به ثمر رساند.
در فصل منتهی به جام جهانی 74، برانش و تیم هالشر او از لیگ برتر آلمان شرقی سقوط کردند، و بنابراین او به کارل زایس ینا رفت و به آنها کمک کرد جام حذفی آلمان شرقی که تنها افتخار بزرگ باشگاهی اوست، را ببرند.

تصویر معروف برند برانش با فرانتس بکن باوئر:

Bernd Bransch, the club loyal Halle resident - Global Happenings

برانش و هم تیمی های او در باشگاه هاشر در سال 1971، زمانی که آتش سوزی شدیدی هتل تیم آنها را در آیندهوون پیش از یک بازی اروپایی فرا گرفت، کاملا غم انگیز به نظر می رسیدند. 12 مهمان هتل از جمله ولفگانگ هافمن، بازیکن تیم هالشر که بتازگی به تیم اضافه شده بود، جان باختند.
بسیاری از اعضای تیم هالشر با نجات جان‌ مردم در همان اول صبح شناخته شدند. برخی از پنجره ها بیرون پریدند و گفته می شود که آنها هرگز مثل فوتبالیست ها آمادگی بدنی نداشتند. برند برانش به هالشر – (در پستهای مختلف) و به شهر وفادار ماند و از او با عشق یاد می شود.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید