| |

رسوایی جدید برای تیمی که مالک و کل پول آن از طرف مسلمانان میآید: کریستوف گالتیه ضد اسلام است!

به گزارش فوتبال۷۲۴در ایمیلی که توسط دانیل ریولو در برنامه RMC l’After Foot در سه شنبه شب فاش کرد که سرمربی پاری سن ژرمن یک ضد اسلام و مسلمانان است

این اولین بار توسط رومن مولینا روزنامه نگار در اوایل عصر فاش شد – اتهامات جدی ژولین فورنیه، مدیر سابق فوتبال نیس، علیه کریستوف گالتیه، سرمربی تیم، در طول فعالیت هایشان مطرح شده است.

طبق این ایمیل، گالتیه به طور مشخص به فورنیه گفته است که تیم «نمی‌تواند این همه سیاه‌پوست و مسلمان در تیم داشته باشد».

طبق گزارش RMC، ایمیل ادعا شده به شرح زیر است:

🎙«دیو، من احساس می‌کنم که مهم است، با توجه به مسئولیت‌های جدید شما و اکنون که فصل به پایان رسیده است، با جزئیات آنچه را که در روز جمعه در جریان آخرین بحثمان با شما صحبت کردم و آنچه بر من سنگینی کرده است، باید به شما بگویم. در طول فصل این به معنای بازیابی مشکلات متعددی نیست که من با مربی از نقطه نظر ورزشی مواجه شدم، زیرا این بخشی از کار من است و موضوع بررسی پایان فصل ورزشی خواهد بود.”
فصل گذشته من بسیار تلاش کردم، زیرا مجبور بودم (بدون پذیرش) اتفاقات، نگرش ها و نظرات کاملا غیرمنطقی، غیرقابل تحمل، نگرش ها و نظرات مربی را که بر خلاف ارزش های من است، «تحمل» کنم. من می خواهم به ترتیب آنها را مرور کنم. می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که تمام این حقایق بسیار جدی (که اکنون نقش خود را ترک کرده است) در آن زمان واقعی است، اما اکنون به نظر من بسیار مهم است که شما اکنون کاملاً مطلع شوید.

جلسه 9 آگوست 2021:

🎙من به درخواست او، پسر و نماینده احتمالی (بدون مجوز) مربی را در 9 آگوست، دو روز پس از اولین بازی لیگ، در خانه مقابل استاد ریمز ملاقات کردم. . او آرزو داشت «فوراً مرا ببیند» زیرا معتقد بود وضعیت «مشتری» او غیرقابل دفاع است. البته من جلسه را پذیرفتم به این فکر که یک مشکل ورزشی فوری برای رفع وجود دارد. او سپس با گفتن این جمله از وضعیت «غیرقابل دفاع» پدرش به من گفت: «جولین کار نمی‌کند». بابام دیروز اشک می ریخت، تو متوجه نیستی.» از او پرسیدم قضیه چیست و او به من توضیح داد: «این تیم او را تحمل نمی کند و ما نمی توانیم اینطور ادامه دهیم.» از او خواستم که از نظرات او بدانم تا بتوانم به درستی بفهمم، و او به من گفت: “تو تیمی از زباله ها [راکیل] ساخته ای.”
“در شوکه شدن از این نظرات و تلاش برای تصور واقعیت آنها، از او خواستم دقیق تر باشد و او افزود: “فقط سیاهپوستان هستند و نیمی از تیم جمعه بعد از ظهر در مسجد هستند.” وی ادامه داد که این یکی از دلایلی بود که مجبور شدند برای جلب رضایت پدر، بازیکن او، جردن فری را بخرند

(کریستف گالتیه قبلاً در موارد متعدد، چه قبل و چه بعد از این جلسه، از من خواسته بود که همه چیز را انجام دهم. برای استخدام جردن فری).

من مراقب بودم که تمام نظراتی را که او برایم آورده بود یادداشت کنم (پس از اینکه از گوینده خواستم آنها را تأیید کند و پرسیدم که آیا می توانم آنها را روی کاغذ بیاورم که او تأیید کرد). من به آقای جان والوویچ گالتیه گفتم که از اظهارات او آزرده خاطر شدم و از او خواستم فورا دفترم را ترک کند.
کریستف گالتیه سپس وارد دفتر من شد و به پسرش سلام کرد، او به من گفت، “می‌توانی با پدرم آنچه را که به تو گفته‌ام بررسی کنی.” وقتی پسر/نماینده او رفت، کریستف را از بحثی که داشتم آگاه کردم. تازه داشتم از او پرسیدم که آیا درست است؟ او (کریستف گالتیه) به من گفت که باید «واقعیت شهر» را در نظر بگیرم و نمی‌توانیم این همه سیاه‌پوست و مسلمان در تیم داشته باشیم. او به من گفت “دیشب، من به رستوران رفتم و همه به من آمدند تا بگویند ما یک تیم سیاهپوست داریم” سپس اضافه کرد: “جولین، باید بفهمی ما در چه شهری هستیم، ما در شهر هستیم.

تیم ما آنچه مردم می‌خواهند را منعکس نمی‌کند، همانطور که منعکس‌کننده من نیست.»

هیچ بحث ورزشی وجود نداشت، بلکه فقط بحث‌هایی درباره مذهب و رنگ پوست وجود داشت.»

یک گزارش دقیق بلافاصله توسط رئیس هیئت نظارت در آن زمان در باب رتکلیف انجام شد. این بحث در طول سال ردپایی در روابط من ایجاد کرد، اما من صادقانه فکر می کردم که موضوع بسته شده است و او به اهمیت نظرات خود پی برده است. فرا رسیدن ماه رمضان صحنه‌های باورنکردنی بود که من را مجبور کرد یک بار دیگر و به شکلی رسمی در چارچوب وظایفم وارد عمل شوم.»

هفته‌های قبل از ماه رمضان فرصتی برای CG (کریستف گالتیه) بود تا به طور مداوم از این واقعیت که “بازیکنان مسلمان زیادی در تیم داریم” شکایت کند و مطمئن شود که (از جمله با شما) پشت استدلال فریبنده غیرمسلمانان پنهان می شود. سازگاری تمرین ماه رمضان با عملکرد در ورزش های سطح بالا حرف‌او بود. او در موارد متعدد عصبانیت خود را به زبان بیان کرد و من مجبور شدم رسماً برای پایان دادن به رفتار او مداخله کنم.»

من در 31 مارس جلسه ای با کریستوف ترتیب دادم تا طرح کلی تیم را برای فصل 2022/23 آماده کنم و بدانم که او نمی خواهد کدام بازیکنان را برای فصل آینده نگه دارد. وقتی این سوال را از او پرسیدم، او مرا از تمایل خود برای تغییرات عمیق در تیم آگاه کرد، با طرح استدلال های ورزشی، اما تصریح کرد که می خواهد تا حد امکان تعداد مسلمانان را در تیم محدود کند و به ویژه می خواهد به این تیم برسد. خلاص شدن از شر (ژان کلر) تودیبو، (یوسف) آتال، (هیچام) بوداوی، (امین) گوئیری، (ماریو) لمینا…”

زمانی که ما شروع به صحبت در مورد نیروهای جدید احتمالی کردیم، در مورد مدافعان و اوگان [سیک، اوزان] کاباک صحبت کردم، که می‌خواستیم به او کمک کنیم. او پاسخ داد که این بازیکن که ترک است، مسلمان است و بنابراین او را نمی‌خواهد. واکنش من در آن زمان… این بود که واکنشی نشان ندهم، از ترس حادثه دیگری که آثار بیشتری در رابطه ما به جا بگذارد، که می تواند عواقب حرفه ای قابل توجهی داشته باشد.

روز بعد از این جلسه (اول آوریل) او (گالتیه) متوجه می شود که بلال ابراهیمی (یکی از بازیکنان ژانویه و مسلمان) هر روز روزه می گیرد و [کریستوف] در همان روز به من می نویسد:

«بیلال به لیست بازیکنان ملحق شد. که به دنبال ماه مبارک رمضان در روز مسابقه هستند. چیزی که قبل از امضای قرارداد گفته شده بود، و سپس کاری است که یک بار اینجا انجام می شود. من منزجر و خیلی عصبانی هستم. ما تلاش خواهیم کرد تا فصل را به خوبی به پایان برسانیم.»

بیلال براهیمی پس از آن برای بازی روز بعد (دوم آوریل) مقابل رن از گروه کنار گذاشته شد. روز یکشنبه سوم، پیام زیر را برای گالتیه ارسال کردم:

“سلام کریستف، من نمی خواستم قبل از مسابقه به پیام شما پاسخ دهم تا به شما اجازه دهم برای مسابقه به بهترین شکل آماده شوید، اما باید فکر کنم که بیلال دیروز به خاطر ماه رمضان از ترکیب تیم خارج نشد. موضوع ماه رمضان موضوعی است که باید به طور جدی در مورد آن صحبت کنیم تا بتوانیم آن را با عملکرد و همچنین با آرامش و بردباری و به صورت کامل حل کنیم. من باید سریعاً شما را در مورد این موضوع ببینم زیرا همانطور که شما می گویید، قبل از شروع فصل بعدی باید “فصل را به خوبی تمام کنیم”. در هر صورت، در نظر گرفتن معیارهای مذهبی (یا هر معیار دیگری که در تابستان امسال مطرح کردید) را در ساخت تیم فصل بعد قبول ندارم و شما باید آن را بپذیرید. لطفا فردا یا دوشنبه در دسترس بودن خود را به من اطلاع دهید.”

ما همدیگر را در روز سه‌شنبه پنجم در جلسه‌ای دیدیم که طی آن من اشاره کردم که باید این اقدامات شرم‌آور متوقف شود و اگر برای او خیلی سخت است، می‌تواند باشگاه را ترک کند. او از اینکه می توانم چنین پیامی را برای او بفرستم شوکه شده بود، زیرا به من گفت: «آنچه نوشته شده، باقی می ماند.»

باب رتکلیف در تمام مبادلات، شفاهی و کتبی، به‌طور بی‌درنگ به‌روز نگه داشته شد و حتی به او پیشنهاد شد که بیاید و گالتیه را ببیند و به او بگوید که باید فوراً این رفتار را که برخلاف قانون و همه است، متوقف کند. از ارزش هایی که INEOS دارد دفاع می کند.

بر اساس منابعی معتبر گالتیه که در ایمیل ادعایی فورنیه از تاثیر روزه بر عملکرد بازیکنان شکایت کرده است، اطلاعات تناسب اندام به تفکیک بازیکن به بازیکن در اختیار او قرار گرفته است که نشان می دهد ماه رمضان هیچ تاثیری بر عملکرد ندارد. سطح فیزیکی بازیکنان با این حال، علیرغم این اطلاعات، گالتیه همچنان احساسات خود را در مورد روزه اعلام می کند.

همانطور که توسط Nice-Matin گزارش شده، گالتیه از بازیکنان نیس خواسته است که در ماه رمضان روزه نگیرند، و در حالی که برخی از بازیکنان به این درخواست پایبند بودند، برخی دیگر به این درخواست پایبند نبودند. بودادویی یکی از آنها گزارش شده است، در حالی که تودیبو در مقابل درخواست «منفجر شد» و در طول یک جلسه یک مخروط آموزشی را پرتاب کرد.

فورنیه قبلاً در طی مصاحبه ای در RMC در اوایل فصل به مشکلات جدی با گالتیه اشاره کرده بود که نشان دهنده مسائلی فراتر از حوزه فوتبال است. اما هیچ توضیح خاصی ارائه نکرده بود. ایمیلی که توسط l’After Foot به دست آمده است – که ریولو می‌گوید توسط خود فورنیه برای او ارسال نشده است – گزارشی نگران‌کننده از این اختلاف را نشان می‌دهد. سرمربی پاری سن ژرمن هنوز به جزئیات ادعایی ایمیل پاسخی نداده است.
با این حال، او درباره اظهارات اولیه فورنیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ماه سپتامبر صحبت کرد و اظهار داشت که از نحوه توصیف او تعجب نکرده و نمی‌خواهد در مورد این موضوع وارد بحث شود. .

فورنیه همچنین در پایان فصل، هفته‌ها قبل از گالتیه، نیس را ترک کرد، اما به گزارش اخبار فوتبال فرانسه بر این باور است که جدایی او ارتباطی با روابط تیره‌اش با گالتیه نداشت.

مدیران در نیس می‌دانستند که باید از شر گالتیه خلاص شوند، هرچند که این گزینه از نظر مالی سخت بود. بنابراین، رویکرد پاریس، زندگی را برای سلسله مراتب در باشگاه آسان‌تر کرد، که در نهایت لوسین فاوره را جایگزین او کردند.

نوشته‌های مشابه