شواین اشتایگر
| | | |

شواین اشتایگر : مشتاق بازگشت به فوتبال هستم، می خواهم به عنوان مربی هم قهرمان شوم

فوتبال724- باستین شواین اشتایگر هافبک کهنه‌کار بایرن ‌مونیخ سال گذشته کفش‌های خود را آویزان کرد. او در نظر دارد به فوتبال حرفه‌ای برگردد اما در نقشی متفاوت به عنوان سرمربی یا مدیر ورزشی.

باستین شواین اشتایگر هافبک پیشین بایرن مونیخ اعتراف می‌کند که او هیجان فوتبال حرفه ای را از دست نمی دهد، و این را هم رد نکرده است که به عنوان سرمربی ممکن است بازگردد. بازیکن سابق تیم ملی آلمان و قهرمان جام جهانی 2014، سال گذشته پس از سه فصل حضور در تیم شیکاگو فایر در لیگ حرفه ای آمریکا MLS، کفش‌های خود را آویخت. با این حال، او اکنون در حال بازگشت به فوتبال است.

وی به Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung گفت:

اگر پیشنهادی جالب باشد كه از بعضی از جوانب آن لذت ببرم، من در مورد آن فكر خواهم كرد. اما هر وقت کاری انجام می دهم که بخواهم برنده شوم و به چیزی دست آورم.

همسرش آنا ایوانوویچ، که در سال 2016 با او ازدواج کرد و دارای دو فرزند پسر است، معتقد است که شوهرش می تواند بسیار موفق باشد. تنیسور پیشین، که در سال 2008 برنده رولان گاروس شد، گفت:

من اطمینان دارم که باستی می تواند یک روز مربی خوبی شود. او اشتیاق زیادی به آن دار ، با مردم خوب است و چیزهای زیادی در مورد فوتبال می داند.

در حال حاضر، شواین اشتایگر به عنوان تحلیلگر در ARD كار می كند و می گوید این نقشی است كه وی از آن لذت می برد.

او گفت:

این برای من مناسب است تا بتوانم بازی ها را تجزیه و تحلیل کنم، به خصوص بعد از یک کار طولانی که من دائماً می خواستم برای خانواده ام وقت بیشتری داشته باشم.

او اگرچه خوشحال است که فوتبال آلمان پس از یک استراحت دو ماهه به دلیل بحران کروناویروس قادر به بازگشت است، اما اذعان می کند که تماشای بازی بدون تماشاگر به اندازه قبل خواسته‌ها را برآورده نمی‌کند.

او در ادامه گفت :

شما عادت کرده اید بازی ها را مقابل 50،000 هوادار را تماشا کنید، اما بعد از این استراحت طولانی، من نیز خوشحالم که توانستم دوباره فوتبال را تماشا کنم.

او توضیح می‌دهد که چرا در این شرایط بردن بازی خانگی سخت است.

او‌گفت:

اگر یک استادیوم در بازی خانگی پر باشد مانند دورتموند، هواداران فشار فوق العاده ای به تیم‌ حریف وارد می‌کنند و اکنون این از دست رفته است.

شواین اشتایگر در دوران بازی خود 13 سال برای بایرن مونیخ بازی کرد و 8 عنوان قهرمانی بوندسلیگا و لیگ ‌قهرمانان 2013 را نیز بدست آورد، در حالی که وی همچنین 121 بار برای آلمان بازی کرد و در سال 2014 با تیم ملی در جام جهانی در برزیل قهرمان جهان شد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید