پیروزی شالکه
| |

شور پیروزی! شبی که شالکه نتوانست رکورد 55 ساله را بشکند

فوتبال724– میلیونها نفر شنبه شب وقتی به تلویزیونها، تبلتها و گوشی های هوشمندشان نگاه کردند، فکر کردند اشکال فنی رخ داده است؛ ولی حقیقت داشت: شالکه یک مسابقه در بوندسلیگا را با پیروزی پشت سر گذاشته بود!

این شور و شعف خالص پیروزی فصل است. بعد از 30 مسابقه بدون پیروزی آبیهای سلطنتی 4 بر صفر هوفنهایم را شکست دادند.

و این یعنی: رکورد منفی 31 بازی بدون شکست فصل 66-1965 برای باشگاه تاسمانیا برلین باقی می ماند. شالکه از این ننگ تاریخی جلوگیری کرد و یک مسابقه در لیگ را برای اولین بار طی مدت یک سال گذشته برد.

بازیکن قرضی سعاد کولاسیناک (27 ساله – که همین هفته از آرسنال بازگردانده شد) به اسکای گفت:

ما میخواستیم کارهای پایه ای در فوتبال را درست انجام دهیم: نبردهای دونفره و پاسهای آسان. ما بخوبی اینکار را انجام دادیم. ما باید کار کردن روی خودمان را ادامه دهیم. ما پیش از این بازی میدانستیم که 19 بازی و امتیازات بسیاری برای بدست اوردن باقی مانده است.

خوشحالی شالکه

 

متئو هوپ استعداد آمریکایی سه گل عالی مقابل تیم ضعیف هوفنهایم زد.

دقیقه 42: کولاسیناک توپ را به بازیکن سمت چپش امین حارث می دهد و در همان لحظه بازیکن مراکشی هوفنهایم با سرعت خودش را به هوپ می رساند. این بازیکن با استعداد جوان توپ را با یک ضربه چیپ زیبا از روی باومن به گوشه دروازه مرساند. این یعنی: 1 – 0

این گل به شالکه اعتماد به نفس داد. بعد از استراحت بین دو نیمه تیم بحران زده شالکه شهامت بیشتری دارد.

گل شالکه

دقیقه 58: دوباره حارث توپ را از میانه میدان بخوبی در مسیر هوپ قرار میدهد و الیور باومن دروازه بان هوفنهایم دریبل می خورد. این هم از 2 – 0

دقیقه 63: به همان روش قبلی. وگت یک پاس بسیار بد می دهد که حاث توپ را تصاحب میکند. او فورا توپ را حرکت می دهد و مانند دو گل قبلی، آنرا به هوپ میرساند. این بار این استعداد آمریکایی توپ را با پای راستش از باومن عبور می دهد و نتیجه را 3 – 0 می کند.

هوپ هوپ سه!

دقیقه 80:بعد از دادن 3 پاس گل هافبک دریبل زن و فوق العاده شالکه با زدن گل به خودش پاداش می دهد: اوژیپکا از سمت چپ توپ را وارد محوطه 18 قدم کرده و امین حارث توپ را به گوشه دروازه می فرستد: 4 – 0

حارث که سازنده سه گل بود اینبار خودش گلزنی کرد.

درواقع بقیه مسیر برای سایر تیمهای بوندسلیگا آسان است ولی برای تیم ته جدولی شالکه یک تجربه کاملا جدید استک بازی پایدار در طول زمان.
ولی تیم کریستین گروس 66 ساله بر این چالش کاملا عجیب – با اولین برد از 17 ژانویه 2020 غلبه کرد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید