| | |

صحبتهای واتروسلاو میهاچیچ (مربی سابق دروازه بانی نوبل در موناکو) با بیلد

«در شرایط مناسب، الکس می تواند به سطح نویر برسد. الکس درحالی در موناکو وارد یک محیط جدید شد که در سایه نویر زمان بازی کمی داشت. این می توانست منجر به شبهاتی [در مورد تواناییهایش] شود. اما پس از شروعی لرزان، او به سرعت پتانسیل بزرگ خود را با پشتکار زیاد ثابت کرد و آن را بیشتر توسعه داد.

نوبل دروازه بان فوق العاده باهوشی است که بازی را به خوبی می خواند و در نتیجه آماده موقعیت های خطرناک است. او همچنین در تمام مداخلات خود به خوبی تمرین کرده و شجاع است.

نویر هم یک شبه تبدیل به یکی از بهترین دروازه بان های زمان ما نشد، بلکه با کار زیاد با مربی دروازه بانان تونی توپالوویچ و حضور بسیار در بازی های سخت. الکس نیز باید این مسیر را طی کند، سپس او نیز می تواند به چنین سطحی برسد.»

Image

ضعفهای نوبل؟

میهاچیچ:

«ما روی پای ضعیف‌ترش خیلی کار کردیم. الکس با هر دو پا بازی می‌کند که می‌تواند فوق‌العاده خوب باشد، اما در ابتدا باعث ایجاد ابهاماتی شد. همچنین وقتی نوبت به مهار پنالتی‌ها می‌رسد، او باید به پیشرفت ادامه دهد.

بعضی دروازه بان ها با این کیفیت متولد می شوند. برخی دیگر باید تمرین و آنالیز کنند.»

 

در مورد آینده نوبل:

«در بایرن تضمین شده است که او در بالاترین سطح تمرین می کند. حتی شاید بهترین چیزی که در حال حاضر می تواند داشته باشد. سوال این است که آیا او می تواند به طور منظم در بالاترین سطح در مونیخ با بازگشت نویر بازی کند یا خیر. این موضوع در این مرحله از دوران حرفه ای او مهم است.»

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید