| | |

فوری؛ فینال لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا به تعویق افتاد

یوفا اعلام کرد فینال دو رقابت مهم باشگاهی اروپا در تاریخ تعیین شده برگزار نخواهد شد. علت این امر همه گیر شدن کرونا ویروس در سراسر دنیاست.

یوفا به طور رسمی از به تعویق افتادن فینال لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا خبر داد. پیش از این و طبق برنامه ریزی های قبلی قرار بود که فینال لیگ قهرمانان 30 مِی در استانبول برگزار شود. همچنین سه روز قبل از این بازی نیز فینال لیگ اروپا در گدانسک انجام شود. هر چند که این بازی ها و همچنین فینال لیگ قهرمانان اروپای زنان که قرار بود در 24 مِی در وین برگزار شود نیز، در تاریخ های اخیر برگزار نخواهد شد.

این تصمیم غافلگیر کننده نبود، زیرا بخش بزرگی از فوتبال باشگاهی اروپا به دلیل شیوع کرونا ویروس متوقف شده است. یک کارگروه که هفته گذشته و پس از کنفرانس ویدئویی بین سران فوتبال اروپا تشکیل شد، در حال آنالیز تمام گزینه های ممکن برای به نتیجه رسیدن رقابت هاست. در بیانیه ای که منتشر شده است، یوفا تایید کرده که هم اکنون گروهی در حال بررسی تقویم بازی ها هستند تا نتیجه را در موعد مقرر اعلام نمایند.

فقط نیمی از بازی های یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شده است و پاری سن ژرمن، آتالانتا، اتلتیکو مادرید و لایپزیش به دور بعدی صعود کرده اند. لیگ اروپا نیز در همین مرحله است، تنها با برگزاری 6 بازی از دور رفت رقابت ها. لیگ قهرمانان زنان اروپا نیز به مرحله یک هشتم نهایی رسیده است. در حالی که قرار بود بازی های دور رفت این مرحله در 25 مارچ و بازی های برگشت در 1 آپریل برگزار شود، همه این بازی ها به دلیل شیوع همه گیر کرونا ویروس به تعویق افتاد. ویروسی که در سراسر دنیا جان بیش از 16 هزار نفر را گرفته است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید