لواندوفسکی و بایرن مونیخ : بررسی وضعیت یک ستاره در اف‌سی‌هالیوود

به گزارش فوتبال۷۲۴ زمانی در اوایل این فصل بود که به نظر می رسید همه چیز بین روبرت لواندوفسکی و بایرن مونیخ خوب پیش می رفت.

در ماه اکتبر، بایرن مونیخ کلیپی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد که نشان می داد مهاجم لهستانی با دقت بالایی از زمین تمرین به سمت پنجره دفتر الیور کان، مدیرعامل شرکت در طبقه سوم شون می کند. یکی دو اینچ راه اشتباه بود، . اما این ترفند کاملاً جواب داد و کان در حالی که با ظرافت توپ را در هر دو دستش گرفت لبخند زد.

شش ماه یا بیشتر به جلو بروید و همه چیز متفاوت است. لبخندها محو شد و رابطه کان و لواندوفسکی به هم خورد.

لواندوفسکی دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در لهستان علناً تمایل خود را برای ترک بایرن مونیخ در تابستان امسال و نه در پایان قراردادش اعلام کرد.

او گفت: 🔻

داستان من با بایرن مونیخ به پایان رسیده است، نمی توانم همکاری بهتری را تصور کنم. “امیدوارم آنها من را (از رفتن) منع نکنند فقط به این دلیل که می توانند. انتقال بهترین راه حل برای همه است.”

پنی زهاوی ایجنت مهاجم اوایل هفته جاری در مصاحبه ای با روزنامه بیلد سلسله مراتب بایرن را شکست. او گفت که عدم تمایل آنها به پیشنهاد قرارداد جدید به لواندوفسکی و علاقه ظاهری آنها به ارلینگ هالند باعث شده که این بازیکن 33 ساله احساس “بی احترامی” کند و اکنون او می خواهد برود

او گفت: 🔻

بایرن لواندوفسکی را از دست نداد، آنها رابرت را به عنوان یک شخص از دست دادند.” برای رابرت، بایرن تمام شده است.

این بیانیه ای است که هیچ کس در مونیخ مایل به شنیدن آن نبود. به هر حال، لواندوفسکی چیزی فراتر از این است. او مهاجمی است که در هر یک از هفت فصل گذشته حداقل 40 گل به ثمر رسانده است، دو بار بهترین بازیکن سال فیفا شده است و بازیکنی که تا سی‌ویه سالگی در اوج شرایط خود باقی مانده است.

به آرامی اما مطمئناً، به نظر می رسد که بایرن به سمت ایده جدایی لواندوفسکی به زودی – شاید حتی در این تابستان – پیش می رود.

مانوئل نویر کاپیتان بایرن که اخیرا قراردادش را تا سال 2024 تمدید کرده است، روز سه شنبه در میزگرد رسانه ای با تیم ملی آلمان گفت: 🔻

“اگر او اکنون می خواهد باشگاه را ترک کند، در این صورت مذاکراتی انجام خواهد شد.”

باشگاه باید به این فکر کند که آیا الان منطقی است که او را بفروشد یا یک سال دیگر او را نگه دارد.
بایرن اولویت خود را اعلام کرد. در جشن قهرمانی هفته گذشته، کان تاکید کرد که لواندوفسکی قراردادش را فسخ خواهد کرد.
با این حال، عقاب ها در حال پرواز هستند. لواندوفسکی از نزدیک با بارسلونا در ارتباط است، و رسانه های اسپانیایی این هفته گزارش دادند که ژاوی پس از تصمیم کیلیان امباپه برای ماندن در پاری سن ژرمن با رئال مادرید با لوا در تماس بوده است.

اگر بایرن تابستان امسال عقب نشینی کند، حداقل از دست دادن لواندوفسکی به عنوان بازیکن آزاد جلوگیری می کند. اما، همانطور که نویر اشاره کرد، این به معنای تعویض آن نیز بود.🔻

“اگر باشگاه لواندوفسکی را بفروشد، سوال این است که مهاجمی که به عنوان خرید جدید وارد می شود چه کسی خواهد بود؟”

هالند به منچسترسیتی رفت. کریم آدیمی به بروسیا دورتموند رفت. پاتریک شیک که مسلما بهترین بازیکن با سبک بازی و تجربه خود در بوندسلیگا است، به تازگی قرارداد جدیدی با بایر لورکوزن امضا کرده است..

بایرن همچنین با ساشا کلایجیچ از اشتوتگارت علاقه دارد، اما علیرغم استعدادش، لواندوفسکی می تواند یک کفش بزرگ برای مهاجم جوانی باشد که نیمی از فصل گذشته را به دلیل مصدومیت از دست داد.

کریستوفر انکونکو بازیکن خطرناک لایپزیگ در جلوی دروازه است و پیش از این با یولیان ناگلزمن، سرمربی بایرن مونیخ کار کرده است، اما او جایگزین مشابهی نخواهد بود. در مورد سادیو مانه که گفته می شود قصد دارد حمله دراماتیک بایرن پس از فینال لیگ قهرمانان اروپا را نیز برنامه ریزی کند، همینطور است.

در واقع، احتمالاً تنها دو مهاجم در فوتبال جهان وجود دارند که می توانند فوراً سوراخی به شکل لواندوفسکی را پر کنند. یکی کریم بنزما و دیگری هری کین است . هفته گذشته از ژروم بواتنگ مدافع سابق بایرن سوال شد که چه کسی را برای بایرن می‌خرد؟ او گفت🔻

“شخصا، بلافاصله در تلاش برای جذب کین بودم.

او فکر خوبی داشت، اما این تصور که بایرن بودجه درخواستی را برای کین فراهم می کند، خیالی است. بایرن همیشه مشتاق به خرج کردن مسئولانه بوده است و همانطور که مذاکرات با داوید آلابا در سال گذشته و اکنون لواندوفسکی نشان داد، آنها اغلب مایل به از دست دادن بازیکنان کلیدی خود به جای تسلیم شدن در برابر تقاضاهای دستمزد بالاتر هستند..

زهاوی که نماینده هر دو بازیکن است، اصرار دارد که موضوع پول نیست. از سوی دیگر، بایرن در هر دو بازی نقل و انتقالاتی به سرعت به جایگاه اخلاقی بالایی دست یافت. اولی هوینس، رئیس سابق در جریان مذاکرات با آلابا زهاوی را یک “پیرانای حریص” تشبیه کرد و حسن صالح‌حمیدزیچ، مدیر ورزشی، یکشنبه گذشته او را به “چرخش ذهن و فکر لواندوفسکی” متهم کرد.

هوینس این بار بارسلونا را هدف قرار داد. 🔻

به نظر می رسد آنها 6 ماه پیش 1.3 میلیارد یورو بدهی داشتند و اکنون لواندوفسکی را می خواهند. آنها باید هنرمند باشند، زیرا در آلمان، اگر به این روش کار کنید، ورشکسته خواهید شد.”

یک نکته جدی برای بایرن مونیخ وجود دارد. به طور سنتی، آنها با وجود هزینه کمتر نسبت به سایر سوپرباشگاه‌ها، توانسته‌اند ستاره‌هایی را جذب و حفظ کنند، اما شکست آنها در حفظ آلابا و لواندوفسکی می‌تواند نشانه‌ای از تغییر باشد.

همانطور که کان از زمان تصدی سمت مدیرعاملی در جولای گذشته بارها به آن اشاره کرده است، شکافی که آنها باید از بین ببرند روز به روز بیشتر و بیشتر می شود.

کان آخر هفته گذشته گفت: 🔻

“ترکیب پول سرمایه گذار و درآمد بسیار بالاتر تلویزیون به این معنی است که باشگاه های انگلیسی به ویژه از نظر دستمزد از ما جلوتر هستند. آنها می توانند تیم های بسیار گسترده تر و گران تری را بخرند.”

منتقدان او ممکن است استدلال کنند که این مدت طولانی بوده است و تفاوت اکنون این است که رهبران جدید بایرن به اندازه پیشینیان خود قانع کننده نیستند. هم کان و هم صالح‌حمیدزیچ به خاطر پرونده لواندوفسکی با انتقاداتی مواجه شده اند. از دست دادن او در تابستان امسال به عنوان یک شکست دیگر تلقی خواهد شد، اتهامی کوبنده برای عدم قدرت آنها.

اما احتمال دیگری نیز وجود دارد که کمتر غم‌انگیز است: 🔻

فروش لواندوفسکی باشگاه را از تفرقه ستاره‌هایشان رها می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تیم جدیدی تحت هدایت ناگلزمن بسازند.

به هر حال، این هرگز باشگاهی با حال و هوای کهکشانی نبوده است. حتی بهترین افراد – فرانک ریبری، آرین روبن و خود لواندوفسکی – تنها زمانی به بازیکنان بزرگ بایرن تبدیل شدند که مربیانی مانند یوپ هاینکس و پپ گواردیولا به رویکرد فداکارانه تر متقاعد شدند..

ناگلزمن اصرار داشت که دوست دارد با لواندوفسکی بماند، اما این رابطه همیشه آسان نبود. رسانه‌های آلمانی در اوایل این ماه گزارش دادند که او و دیگر بازیکنان مطرح از روش‌های تمرینی “آزاردهنده و پیچیده” مربی انتقاد کرده‌اند.

برای مربیان سابقی مانند کارلو آنچلوتی و نیکو کواچ، این نوع غرغر کردن در بایرن کشنده بود، اما اکنون وضعیت متفاوت است.

با صدای باواریایی و غرور ذاتی خود، این مربی 34 ساله در بایرن یک مورد عالی است و با وجود فصل اول کمی ناامیدکننده، همچنان وظیفه ایجاد یک دوره جدید در مونیخ را بر عهده دارد. دادن فضای کار به او و بازیکنان جوانی که با سبک او مطابقت دارند ممکن است در دراز مدت مهمتر از حفظ لواندوفسکی باشد.

بایرن در حال حاضر حرکت های خود را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی آغاز کرده است، با امضای قرارداد برای جذب مزرویی از آژاکس، و نزدیک شدن به هم تیمی اش رایان گراونبرخ

این یک لحظه حساس برای دوران جدید در مونیخ است، و سوال اساسی این خواهد بود که آیا از دست دادن یا حفظ ستاره مهاجم آن برخلاف میل او مضرتر خواهد بود یا نه.

علیرغم اصرار کان که او می ماند – و علیرغم این واقعیت که او عملاً غیرقابل جایگزین است – اجازه دادن به رفتن لواندوفسکی ممکن است بهترین گزینه برای بایرن مونیخ باشد.مخصوصا با توجه به هزینه ۲۴میلیون یورویی حقوق و همچنین کسب حداقل ۳۰ میلیون یورو از فروش ،بایرن جای بهتری برای پرداخت حقوق‌های متناسب با جوانان دارد

لوتار ماتائوس، اسطوره بایرن، این هفته در ستون اسکای خود نوشت: 🔻

شرم آور است که وضعیت اینقدر بد شده است. اما حتی اگر او بماند، من متقاعد شده‌ام که لواندوفسکی و بایرن همان رابطه‌ای که در هشت سال گذشته داشته‌اند، نخواهند داشت.

نوشته‌های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید