لیپی : به بازیکنان ایتالیا قبل از نیمه نهایی جام جهانی 2006 گفتم شورت خود را پشت به خبرنگاران پایین بکشند!

به گزارش فوتبال۷۲۴ مارچلو لیپی توضیح می دهد که چرا قهرمانی در جام جهانی 2006 با ایتالیا باعث گریه هواداران شد و چرا بازیکنان شورت خود را قبل از بازی نیمه نهایی مقابل آلمان درآوردند!

این مربی امروز در یکی از دانشگاه‌های رم سخنرانی کرد و به دوران حرفه‌ای خود نگاه کرد که شامل قهرمانی در لیگ قهرمانان با یوونتوس و البته بردن معتبرترین جام در این ورزش بود.
لیپی گفت: 🔻

“من در زمان خود بردهای زیادی کسب کردم، اما به من اعتماد کنید، هیچ چیز نمی تواند جای رضایت از قهرمانی در جام جهانی را با کشور خودتان بگیرد.”
هیچ لیگ قهرمانان یا اسکودتویی وجود ندارد که بتوان آن را مقایسه کرد.

احساس اهدای جام جهانی به ایتالیایی ها کاملا منحصر به فرد است.
آتزوری در سال 2006 در آلمان قهرمان مسابقات شد، با جمعیت بزرگی از ایتالیایی‌هایی که ساکن این کشور بودند.

لیپی از احساسات آن‌روزها میگوید🔻

«باور کنید، ایتالیایی‌هایی بودند که با گریه به هتل آلمان آمدند و از ما می‌خواستند این لحظه شادی را به آنها بدهیم. و ما این کار را کردیم. فوق العاده بود.مثل همیشه در این مسابقات، شما هم به شانس نیاز دارید و ما تا نیمه نهایی موفق شدیم از رویارویی با تیم های بزرگ دور باشیم.

آتزوری در نیمه نهایی به مصاف آلمان میزبان رفت و در وقت اضافه با گل های فابیو گروسو و الساندرو دل پیرو 2-0 پیروز شد، درست زمانی که به نظر می رسید ضربات پنالتی در راه بود.
لیپی حکایت جالبی را از بازی در مقابل آلمان فاش کرد.

لیپی در ادامه گفت :🔻

صبح بازی نیمه‌نهایی با آلمان، نزدیک دورتموند داشتیم گرم می‌شدیم که دیدم نوری از درخت‌های اطراف می‌آمد. من مشکوک بودم که برخی از عکاسان مخفی شده بودند و سعی می کردند اطلاعات داخلی در مورد تاکتیک های ما به دست آورند.
بنابراین من این موضوع را به بازیکنانم گفتم، از آنها خواستم که همه با پشت به درختان صف بکشند و به دستور من خم شوند و شورت خود را پایین بیاورند.
آنها این کار را کردند و ما همه خندیدیم. این واقعیت که هیچ عکسی منتشر نشد نشان می‌دهد که عکاسی وجود نداشت، اما حداقل ما از آن لذت می‌بردیم، که عنصری ضروری برای یک تیم برنده. اگر در گروه هماهنگی نداشته باشید، کیفیت فنی به تنهایی کافی نیست.

لیپی در ادامه گفت 🔻

“بهترین مربی شایسته ترین مربی نیست، بلکه کسی است که می تواند بهترین روحیه تیمی را ایجاد کند.”

 

لیپی در سال 2019 پس از یک سری تجربه در چین با گوانگژو اورگراند و تیم ملی چین بازنشسته شد.
مربی از اعتراف به دلایل این خروج در آسیا ابایی ندارد.🔻

 

“من همه چیز را به دست آورده بودم و احساس می کردم که در سطح اقتصادی آنطور که باید از نظر اقتصادی در حرفه ام سرمایه گذاری می کردم. پس بعد از پیشنهادهای زیاد بالاخره قبول کردم.
آنها قصد داشتند گاس هیدینک را استخدام کنند، بنابراین من پرسیدم که قرار است چقدر به او دستمزد بدهند و این مبلغ 10 میلیون یورو در سال بود. در آن لحظه، گفتم خوب شما هم می توانید به سمت من بیایید!
من جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را بردم، جامی که پیش از این هرگز توسط یک باشگاه چینی فتح نشده بود.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید