جیامپائولو
| | | |

مارکو جیامپائولو مربی بعدی ایتالیایی در ترکیه است؟

فوتبال724- اگر به عنوان سرمربی بعدی فنرباغچه معرفی شود، مارکو جیامپائولو هفتمین مربی ایتالیایی خواهد بود که در ترکیه فعالیت می کند.

جیامپائولو در اوایل اکتبر گذشته توسط میلان اخراج شد و سیاست محدود کردن مربیگری در یک باشگاه در هر فصل سری آ، مانع بازگشت وی به نیمکت یک تیم ایتالیایی در فصل 20-2019 شد.

اکنون، گزارش ها در ترکیه و ایتالیا ادعا می کنند که فنر این مربی 52 ساله بیکار را برای نیمکت خود می خواهد.

باشگاه استانبولی از سال 2018 متعلق به ثروتمندترین خانواده ترکیه است و یکی از مشهورترین باشگاههای فوتبال این کشور است که 28 عنوان قهرمانی لیگ را به نام خود ثبت کرده است.

با این حال، آنها شش سال است که قهرمان سوپر لیگ ترکیه نشده اند و پس از عدم رعایت فیرپلی مالی، در محدودیت های مالی شدیدی توسط یوفا قرار دارند.

فاتح تریم بعد از یک دوره موفق مربیگری در فیورنتینا حوالی سال 2000 مشهورترین مربی ترک در لیگهای معتبر اروپایی بوده است، که در ایتالیا هم هدایت فیورنتینا و میلان را بر عهده داشته است. اما عکس این چگونه است؟

جالب اینکه اولین ایتالیایی که مربیگری در یک باشگاه ترکیه ای را انجام داده جوزپه مه آتزا است، که از قضا مشهورترین نماد کالچیو هم محسوب می شود. وی موفق شد در فصل 49-1948 با بشیکتاش نایب قهرمان ترکیه شود.

راه وی توسط ساندرو پوپو، عضو تیم فوتبال ایتالیا برنده مدال طلای المپیک 1936 ادامه یافت.

پوپو در باشگاههای بارسلونا و یوونتوس مربیگری کرده بود. پس از آن در سال 1960 به بشیکتاش پیوست و در نهایت هم سرمربی تیم ملی ترکیه شد.

موفق ترین مربی ایتالیایی در ترکیه سرمربی فعلی تیم ملی ایتالیا، روبرتو مانچینی، بوده است. وی در جریان رقابتهای فصل 14-2013موفق شد گالاتاسرای رابه قهرمانی در لیگ ترکیه هدایت کند.

از سوی دیگر، نویو اسکالا، والتر زنگا و چزاره پراندلی نتوانستند در بشیکتاش، قاضیان اسپور و گالاتاسرای موفق شوند.

دوره مربیگری پراندلی به ویژه ضعیف بود. او بعد از ترک نیمکت تیم ملی ایتالیا، تنها 16 بازی را به عنوان جایگزین مانچینی در ترکیه مربی بود.

نوشته‌های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید