| | |

مانوئل نویر یک رکورد دیگر در بوندسلیگا ثبت کرد: و این رکورد تنها و اولین رکورد شماره یک تیم بایرن مونیخ در طول دوران حرفه ای موفقش نبوده است

در بازی مقابل تیم آگزبورگ در هفته هفدهم فصل 21-2020 دروازه بان بایرن مونیخ برای بار صد و نود و ششم در طی 90 دقیقه دروازه خود را بسته نگه داشت و بدین ترتیب با رکورد دروازه بان افسانه ای الیور کان برابری کرد.

در اینجا به بهترین رکوردهای این دروازه بان اشاره می کنیم:

1-مانوئل نویر تنها (1) دروازه بان در تاریخ بوندسلیگاست که حداقل صد بازی انجام داده و گلهای کمتری دریافت کرده است. او با چهارصد و هفده بازی تنها سیصد و سی و سه گل دریافت کرده است.

4-از سال 2013 تا سال 2016 این دروازه بان اهل گلزنکرشن 4 بار متوالی بعنوان بهترین دروازه بان جهان انتتخاب شده است.

4-مانوئل نویر از سال 2017 کاپیتان بایرن مونیخ بوده است. او چهارمین (4) دروازه بان بایرن مونیخ بعد از سپ مایر، رایموند آومان و الیور کان است که به این افتخار می رسد.

5-مانوئل نویر یکی از 5 بازیکنی است که در هر دو سه گانه بایرن در سالهای 2013 و 2020 شرکت داشت (بهمراه توماس مولر، دیوید آلابا، جروم بواتنگ و خاوی مارتینز) و تنها دروازه بان اروپایی است که سه گانه را دوبار فتح کرده است.

8-نویر آخرین آلمانی است که 8 بار متوالی همراه با بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا شده است. همراه با الیور کان، در بوندسلیگا او از این حیث رکورد دار است (هر یک 8 عنوان).

9-مانوئل نویر در دوران حرفه اش در بوندسلیگا سی بار با ضرب پنالتی روبرو شده است که 9 بار آن گل نشده است (7 بار را خودش گرفت و 2 بار هم به تیر دروازه اصابت کرد).

18-از اکتبر 2013 تا آخر مارس 2014 نویر در بوندسلیگا در 18 مسابقه متوالی همراه با بایرن پیروز میدان بوده است. هیچ دروازه بان دیگری در تاریخ بوندسلیگا چنین تعداد برد پشت سر هم ندارند.

24-نویر بعنوان یک بازیکن حرفه ای در باشگاه و تیم ملی 24 عنوان را کسب کرده است. او قهرمان جام جهانی شده است، 8 بار در بوندسلیگا قهرمان شده، 6 بار فاتح جام حذفی بوده، 4 بار فاتح سوپرکاپ آلمان، 2 بار فاتح یو سی ال،2 بار فاتح سوپرکاپ اروپا، و یکبار قهرمان جام جهانی باشگاهها شده است. جوایز انفرادی بسیاری هم هست.

48-بین نوامبر 2012 و مارس 2014، نویر در بوندسلیگا 48 بار متوالی از تیمی شکست نخورده است. در تاریخ بوندسلیگا و در میان دروازه بانان، طولانیترین سلسله و رشته شکست ناپذیری در بوندسلیگاست!

96-با 96 بار حضور در تیم ملی (با اجتساب بازی مقابل اسپانیا) این دروازه بان اهل گلزن کرشن، از رکورد سپ مایر عبور کرد و به تنهایی تنها دروازه بان رکورد دار تعداد بازی در تیم ملی و منتخب فدارسیون است.

194-مانوئل نویر یکصد و پنجاه و یکمین پیروزی خود را طی 194 بازی در بوندسلیگا بدست آورد. یک رکورد بوندسلیگایی دیگر!

196-مانوئل نویر تاکنون طی 196 بارحضور نود دقیقه ای در بوندسلیگا گلی دریافت نکرده است. بدین ترتیب، از این حیث او با رکورد الیور کان برابری کرد و اکنون همراه با دروازه بان پیش از خود دارای رکورد مشترک در بوندسلیگا می باشد.

198-با درنظر گرفتن بازیهایی که تعویض شده، نویر در چهارصد و بیست و یک بازی خود 198 بار است که گل نخورده است.

281-نویر 281 بازی از چهارصد و بیست و یک خود را برده است. تنها الیور کان و مانفرد کالتز تعداد بیشتری بازی در بوندسلیگا برده اند (به ترتیب سیصد و ده و دویست و نود و یک بازی).

421-مانوئل نویر 421 بازی در بوندسلیگا را به پایان برد. در بین بازیکنان مشغول بازی فعلی در بوندسلیگا بیشترین تعداد است (کریستین گنتنر از تیم یونیون برلین با چهارصد و چهارده بازی در رتبه دوم قرار دارد).

588-از هفته دوم تا هفته هفدهم فصل 15-2014 نویر 588 دقیقه هیچ گلی دریافت نکرد. یک رکورد بوندسلیگایی!

770-770 دقیقه بازی پشت سرهم در فصل 12-2011 مانوئل نویر گلی دریافت نکرد. تنها الیور کان (هشتصد و دو دقیقه) و تیمو هیلدبراند (هشتصد و هشتاد و چهار دقیقه) در بوندسلیگا از این حیث دقایق طولانی تری از بازی را بدون گل سپری کردند و رکورد دار هستند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید