بایرن 2020
| | | | | | |

مروری بر 5 بازی به یادماندنی بایرن مونیخ در سال 2020

فوتبال724– سال 2020 که یکی از موفق ترین سالها در تاریخ باشگاه بایرن مونیخ است رو به پایان است. این تیم مونیخی در مجموع 5 جام را در سال 2020 به خانه برد.

فقط کرونا نبود که در صدر اخبار سال 2020 بود. این سال فوق العاده برای بایرن مونیخ هم تا مدتها در اذهان خواهد ماند. علاوه بر سه گانه دوم در تاریخ باشگاه شامل قهرمانی در بوندسلیگا جام حذفی و لیگ قهرمانان بایرن مونیخ دو سوپر کاپ آلمان و اروپا را نیز فتح کرد.

رابرت لواندوفسکی نیز تاج این فصل رویایی را با برنده شدن جایزه بهترین بازیکن سال بر سر نهاد. هم تیمی او مانوئل نویر بعنوان بهترین دروازه بان جهان انتخاب شد و هانسی فلیک هم در رتبه دوم بهترین سرمربی جهان قرار گرفت.

با 42 برد از 48 بازی و تنها یک شکست، باین مونیخ رکورد تاثیرگذاری از خود برجای گذاشت که شامل بردهای لحظه آخری تا بازیهای رقابتی فوق العاده است.
نشریه AZ در نقد سالانه خود به 5 بازی که به یاد ماندنی ترین بازیهای بایرن مونیخ در سال گذشته هستند پرداخته است.

26 می 2020 دورتموند 0 بایرن مونیخ یک

در هفته بیست و هشتم بوندسلیگا و در اواخر ماه می بایرن مونیخ به مصاف بروسیا دورتموند رفت. بایرن در شرایطی به ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک رفت که بعنوان پیشتاز رقابتها 4 امتیاز جلو بود.

یک حرکت شجاعانه و ارزشمند از سوی مدافع قهرمان یوزوآ کیمیش و یک ضربه چیپ از راه دور در دقیقه 43 بازی برد یک بر صفر خارج از خانه را تضمین کرد. با کمک این سه امتیاز فاصله خود را با نزدیکترین تعقیب کننده اش 6 مسابقه قبل از پایان فصل به هفت امتیاز رساند.

در پایان فصل، تیم فلیک فاصله خود را با تیم دوم جدول بروسیا دورتموند به 13 امتیاز رساند و در پایان با خیالی آسوده هشتمین قهرمانی پیاپی خود را جشن گرفت. همچنین بایرن مونیخ رکورد 100 گل را شکست و در نیم فصل دوم بدون شکست باقی ماند.

14 آگوست 2020 بارسلونا 2 بایرن مونیخ 8

بعد از تمام کردن مرحله گروهی به شکل کامل و 6 برد از 6 بازی و برد 7 بریک در برابر چلسیدر مرحکه یک شانزدهم، بایرن براحتی جزو 8 تیم برتر شد. در این مرحله بارسلونا که حریفی سرسخت فرض می شد در انتظار تیم بایرن مونیخ ایستاده بود.

ولی این بازی در تمام این تورنمنت در لیسبون را باید شبی خاطره انگیز قلمداد کرد. باشگاه بایرن مونیخ با یک بازی درخشان و دهشتناک 8 بر 2 به به مسی و یارانش فرصتی ندادند و نشان دادند که از تمام جهات بسیار برتر هستند.

گلهای بایرن مونیخ را توماس مولر (2 بار) ایوان پریسیچ سرژ گنبری یوزوآ کیمیش  رابرت لواندوفسکی و  فیلیپه کوتینیو به ثمر رساندند. به لطف این نمایش مقتدارانه تیم  فلیک به مرحله نیمه نهایی رسید و قدمی بزرگ برای فتح سه گانه بعد از برد در جام حذفی آلمان در ابتدای جولای برداشت.

23 آگوست پاری سن ژرمن صفر بایرن مونیخ یک

بعد از پیروزی 3 بر صفر در برابر المپیک لیون، در تارخ 23 آگوست 2020 بایرن مونیخ برای اولین بار بعد از پیروزی در ویمبلی در 2013 به فینال لیگ قهرمانان رسید. در بازی فینال، قهرمانهای رکوردشکن آلمانی با جمعی از ستارگان از پاریس سنت ژرمن به سرمربیگری توماس توخل دیدار کردند که میخواستند برای اولین بار تاج قهرمانی اروپا را بر سر بگذارند.

در نبرد سخت پایانی، کینگزلی کومان “آقای لیسبوآ” لقب گرفت. بعد از شروع یک حرکت توسط یوزوآ کیمیش این بازیکن فرانسوی در دقیقه 59 با ضربه سر بایرن مونیخ را یک بر صفر پیش انداخت.

در پایان مانوئلنویر با چند سیو خیره کننده پیروزی تار مویی را حفظ کرد و بدین ترتیب ششمین عنوان برتر بایرن مونیخ در کلاس اروپایی را برای بایرن تکمیل کرد.

توخل بعد از این بازی درباره عملکرد کاپیتان بایرن مونیخ گفت:

این رقابت طبیعی نبود. مانوئل نویر در عالی ترین فرم خود است. او سطح بازی در پست دروازه بانی را به سطح جدیدی آورده است.

پیروزی بایرن مونیخ دربرابر پاریس سنت ژرمن بیست و یکمین برد متوالی بایرن مونیخ بود.

18 سپتامبر 2020 بایرن مونیخ 8 شالکه صفر

فصل جدید – بازی قدیمی

باشگاه بایرن بدون نقص فصل رویایی خود را ادامه داد. قهرمانان رکوردشکن را در ابتدای فصل جدید نمی شد متوقف کرد و در ابتدای فصل برتری آنها را در فوتبال حرفه ای آلمان نمی شد به زیر کشید.

در بازی افتتاحیه بوندسلیگادر میانه ماه سپتامبر، بایرن مونیخ با شالکه کاملا غرق در مشکلات روبرو شد. وینگرهای گازانبری همراه با سرژ گنبری و پادشاه نقل و انتقالات بایرن لروی سانه بطور خاصی راضی کننده بازی کردند. سانه در اولین حضورش در ترکیب دو پاس گل از سه گل گنبری را داد و خودش هم یک گل زد.

جشنواره گل مقابل آبی های سلطنتی از سال 2002 بهترین پیروزی در بازی افتتاحیه بوندسلیگا بود. تا آن زمان بایرن رکورد 6 بر صفر دربرابر وردربرمن در سال 2016 را حفظ کرده بود.

19 دسامبر بایرلورکوزن یک بایرن مونیخ 2

در بازی آخرین هفته قبل از استراحت زمستانی بهترین بازی بوندسلیگا در لورکوزن اتفاق افتاد. بایرن مونیخ در جدول دوم بود و از بایرلورکوزن یک امتیاز عقب بود. تیم صدر نشین با گل دقیقه 14 پیش افتا. سپس رابرت لواندوفسکی که دو روز قبل بعنوان بهترین فوتبالیست جهان انتخاب شده بود، در دقیقه 43 بازی را مساوی کرد.

وقتی همه به تقسیم امتیازات در پایان سال رضایت داده بودند، این رابرتلواندوفسکی بود که در دقیقه 3+90 گل برتری دوبر یک را به ثمر رساند.

توماس مولر بعد از بازی گفت:

این حقیقت که ما گل پیروزی را در ثانیه آخر می زنیم به سبک فیلمهای هالیوودی در سال فوتبالی 2020 ما شبیه است.

برای داشتن یک سال رویایی هم مناسب بود: در پایان امسال باشگاه بایرنبه صدر جدول خوش آمد میگوید. هانسی فلیک ضمن “سالی رویایی برای ما” خواندن سال 2020 گفت:

این همان پایانی بود که همه ما آرزویش را داشتیم.

حال باید دید آیا باشگاه بایرن مونیخ در سال 2021 هم موفق خواهد بود یا خیر. ولی هواداران این قهرمانان رکورد شکن مطمئنا میتوانند چشم به راه مسابقاتی تماشایی در سال پیش رو باشند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید