|

مشیری ساخت استادیوم شصت هزارنفری با بودجه 500 میلیون پوندی براملی-مور برای اورتون را تأیید کرد

به گزارش فوتبال۷۲۴ فرهاد مشیری میلیاردر ایرانی اصل مقیم انگلیس و سرمایه گذار صنایع فولاد در بریتانیا و روسیه است .از طرف شورای شهر لیورپول به تیم او اورتون اجازه داده شده است تا ورزشگاه 500 میلیون پوندی جدید خود را در محل اسکله براملی-مور داک احداث کند ، این پروژه ممکن است تا سال 2024 تکمیل شود.

همچنین بعد از گذشت 130 سال ، اورتون یک قدم دیگر به ترک گودیسون پارک نزدیک است ، پس از آنکه این باشگاه تصمیم به ترک آنفیلد گرفت ، این استادیوم در ابتدا برای تافی‌ها در سال 1892 احداث شد.

استادیوم جدید براملی-مور شاهد افزایش ظرفیت هوادران در روز مسابقه از چیزی کمتر از 40،000 به بیش از 50،000 خواهد بود. همین امر باعث می شود تا در شرایط فعلی هشتمین استادیوم بزرگ لیگ برتر باشد. اما در آینده امکان افزایش آن به 62000 نیز وجود خواهد داشت.

افزایش ظرفیت باعث افزایش چشمگیر درآمد در روز مسابقه خواهد شد که به ویژه در سال های آینده با برگشت هواداران به فوتبال از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

این اسکله ویژگی های اصلی خود را حفظ خواهد کرد و استادیوم از آن با سبک ساخت و با مصالحی که قصد دارد به میراث دریایی شهر ادای احترام کند ، در آن ساخته می‌شود

آخرین مانع قبل از شروع ساخت و ساز در نظر گرفته شده توسط وزیر امور خارجه برای مسکن ، جوامع و دولت محلی است. با این حال در گزارش The Athletic گفته شده برای همه پروژه های بزرگ “روشی استاندارد” وجود و این نگران کننده نیست.

اورتون از سال 1892 در گودیسون پارک بازی کرده است

اورتون همچنین مایل است پس از انتقال تافی ها ، سایت باقیمانده در گودیسون را به مجموعه ای از دارایی های جامعه تبدیل کند تا به نفع منطقه باشد.

مسکن ارزان قیمت ، یک مرکز بهداشتی ، فضاهای خرده فروشی ، دفاتر و فضای سبز می توانند بخشی از توسعه باشند که توسط پروژه میراث گودیسون پارک احداث می شود.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید