| |

مصاحبه اولی هوینس پس از برگشتن به مدیریت بایرن مونیخ درباره حوادث فصل ۲۰۲۲/۲۳

به گزارش فوتبال۷۲۴ فصل ۲۰۲۲/۲۳ برای تیم بایرن مونیخ پر از اتفاقات عجیب بود ،در ابتدا اخراج ناگلزمن مربی گران قیمت و سپس اخراج اولیور کان و حسن صالح حمیدزیچ و روی کار آمدن رومنیگه و هوینس

 

اولی هوینس مدیر جدید در مصاحبه با نشریه sz شرایط و روند این تحولات را توضیح داد

– تبریک می گویم آقای هوینس بابت قهرمانی در بوندسلیگا.

 

اولی هوینس🎙:

 

ممنون

 

– توقع داشتی؟

 

اولی هوینس🎙:شعار من این بود که اگر فرصتی داشتیم باید از آن استفاده کنیم و دقیقاً همین بود.

 

بازی را در خانه تماشا کردی؟

 

اولی هوینس🎙:بله، اما فقط بازی ما، بقیه را ندیدم. بالاخره همسرم با سگ رفت بیرون، چون دیگر نمی توانست فشار را تحمل کند.

 

وقتی جمال موسیالا در دقیقه 89 گل پیروزی را به ثمر رساند، جو خانه شما چگونه بود؟

 

🎙من از جای خود پریدم و آنقدر جیغ زدم که مطمئن بود سگ ما از شوکِ زیر میز پنهان می شود. وقتی بازیکنان ما بعد از سوت پایان بازی جشن گرفتند، من کانال را تعویض کردم و دیدم که بازی هنوز در دورتموند ادامه دارد. نمی توانید تصور کنید اگر بوروسیا دورتموند یک گل دیگر به ثمر برساند چه اتفاقی می افتد! مثل شالکه در سال 2001 بود.

 

– شما در مسابقه کلن شرکت نکردید و در بالکن در مارین پلاتز دیده نشدید. چرا اینقدر مواظب بودی!؟️

 

🎙چون این من نیستم که مهم است وگرنه همه جا ظاهر می شدم. جشن برای دیگران است. چیزی که برای من مهم است این است که همه چیز در بایرن مونیخ خوب پیش می رود.

 

– تبدیل به عکس معروفی شده که در زمین تمرین دست گره کرده خود را در کنار مربی توماس توخل بالا می برید.

 

🎙آن روز برای ناهار پیش رومنیگه بودم و او به من گفت: اولی، چه اتفاقی افتاده است؟ و همه چیز کاملا ساده بود! این داستان واقعاً بسیار عجیب بود. میدونی وقتی دستم اونجوری بود به توماس توخل چی گفتم؟

 

– گفتی تیم گروهی است که برای صعود به اوج نیاز به نظم و انضباط دارد؟

 

🎙 البته که نه! در آن زمان در مورد تاندونیتی که داشتم و اینکه دیگر نمی توانستم دستم را به خوبی بلند کنم صحبت کردیم. با این حال، آنچه در این تصاویر تعبیر می شود همیشه جالب است.

 

– و در این ناهار با رومنیگه، در مورد لزوم جدایی الیور کان و حمیدزیچ در پایان فصل و بازگشت به نقش های رهبری صحبت کردید⁉️

 

🎙در آن زمان احساس می کردیم که نیاز به اقدام است. در طول این گفتگو، ایده ای ایجاد شد که رومنیگه می تواند به هیئت مدیره بپیوندد. صندلی مایکل دیدریش خالی بود

 

از مدت ها قبل مشخص بود که شما نسبت به رهبری الیور کان بدبین بودید، اما به شدت از حمیدزیچ دفاع می کردید. با این حال، در نهایت به بایرن مونیخ برگشتید. آیا از خبر نامناسب بودن شرایط برکناری مدیران عامل تعجب کردید؟

 

🎙حقیقت این است که ما در این زمینه پیش داوری های زیادی انجام داده ایم. 24 ساعت قبل از جلسه هیئت مدیره صحبت درباره تصمیمات مهم با ذینفعان منصفانه نبود. بنابراین، هیچ جایگزین واقعی وجود نداشت. می خواستیم الیور و حسن مستقیماً از ما درباره این تصمیم مطلع شوند، می خواستیم تیم قبل از بازی خود در کلن در مورد آن صحبت نکند و بعد از آن در رختکن اعلام کنیم. من شنیده ام که 85 درصد از مردم فکر می کنند ما کار درست را انجام دادیم، و پیام های زیادی از اعضا و طرفداران دریافت کرده ایم که فکر می کنند این اقدام نیز درست بوده است. حسن تمام آخر هفته آنجا بود.

 

تعجب کردید که حمیدیچ اینقدر جشن گرفت، انگار که ترفیع گرفته است؟ و آیا برای شما تعجب آور بود که او توانست یک موقعیت دشوار را حل کند؟

 

🎙حمیدزیچ خودش را همان طور که هست نشان داد.

 

اخراج حمیدیچ و الیور برای هواداران راحت تر بود اگر بایرن قهرمان لیگ نمی شد؟

 

🎙 نمی‌توانیم سؤالات اساسی در مورد آینده بایرن را به گلزنی دورتموند در دقیقه 97 وابسته کنیم یا خیر. آیا در صورت قهرمانی از روسا جدا می شویم و اگر نه می مانند؟ این کار قابل انجام نیست.

 

چه زمانی احساس کردید که باید مداخله کنید؟

 

🎙وقتی روی باشگاه تاثیر می گذارید، تعادل کامل در اولویت قرار می گیرد. شما می خواهید بتوانید نظر خود را بیان کنید، اما بدون اینکه به دیگران این احساس را بدهید که بیش از حد مداخله گر هستید. این کار با حسن خیلی خوب بود.

 

آیا الیور کان کمتر با شما تماس می گیرد؟

 

🎙فکر نمی‌کنم الیور معمولاً به‌دنبال تماس دائمی باشد. من اخیراً بررسی کردم: الیور ممکن است در تمام این مدت فقط پنج بار با من تماس گرفته باشد.

 

– آیا طبیعی نیست که نسل جدید در مقطعی از نسل قدیم آزاد شود!!

 

🎙کاملا عادی است! من هم فکر کردم: بگذار این کار را بکنند. و اگر موفق شوند، خوب است. اما پس از آن، مواردی مانند اخراج یولیان ناگلزمن رخ داد و احساس ناراحتی به تدریج افزایش یافت.

 

آیا در تصمیم برکناری ناگلزمن شرکت نکردید؟

 

🎙نه کسی نمیدانست، هربرت هاینر به عنوان رئیس هیئت نظارت مطلع نبود البته تا زمانی که خیلی دیر شده بود. این هرگز نمی تواند درست باشد. چهارشنبه قبل از تمرین پایانی حسن پیش من آمد و گفت ما می خواهیم این کار را انجام دهیم و در واقع از قبل تصمیم گرفته ایم.

درباره اخراج ناگلزمن به حمیدزیچ چه چیزی گفتید؟

 

🎙من دو چیز گفتم: اول اینکه فکر می کنم باید انتقادی درباره آینده یولیان ناگلزمن صحبت کنیم، اما زمان دقیق ده روز قبل از بازی دورتموند را اشتباه می دانم. ثانیاً، اگر به هر نحوی مایلید که اخراجش کنید باید مطمئن شوید که همه چیز درست پیش می‌رود.

 

اما خیلی دیر شده بود…

 

🎙همه چیز طبق برنامه پیش نرفت، زیرا این تصمیم قبلاً فاش شده بود. هیچ تاثیری در آن نداشتم. اما باید این را هم بگویم: جولیان ناگلزمن پس از باخت در لورکوزن نباید در چنین موقعیت سختی به اسکی می رفت.

 

– آیا از دیدگاه فعلی خود می توان گفت که ایمان خود را از دست داده اید که الیور می توانست پس از اخراج ناگلزمن به دستاوردهایی برسد؟

 

🎙مسیر کلی که ما به سمت آن می رفتیم هر چه می گذشت مشکلات بیشتری ایجاد می کرد.

 

– یعنی: ابتدا رفتن هانسی فلیک، سپس ناگلزمن به ارزش 25 میلیون توسط مقامات منصوب می شود. سپس مربی دروازه بان و دوست مانوئل نویر تونی تابالوویچ به نفع ناگلزمن اخراج می شود – و کمی بعد خود ناگلزمن…

 

🎙تابالوویچ هم یک چیز بود. من فقط تصادفی فهمیدم

 

– در این شرایط تو چکار خواهی کرد؟ به نظر می رسد بین تابالوویچ و ناگلزمن درگیری وجود دارد …

 

🎙اگر قرار باشد یک مربی خوب دروازه بان جدید انتخاب شود، این امکان وجود دارد، اما اعتماد نویر را می توان حفظ کرد. سپس با همه سر یک میز می نشینید و راه حلی پیدا می کنید. برای مثال تابالوویچ می تواند مربی توانبخشی مانوئل نویر باشد. اما به همین ترتیب، آشفتگی های بی مورد را برای باشگاه به ارمغان آورد. شعار من همیشه این بوده است: باهوش، اما – اگر مهم باشد – سخت. در این مورد، به نظر من، آنها می توانستند باهوش باشند.

 

آیا انتقاد شما عمدتاً بر سبک و روش رهبری متمرکز است؟

 

🎙باید اشاره کنم که اولیور و حسن خیلی کارها را درست انجام دادند. اما در مجموع تصمیماتی وجود داشت که سوالات زیادی را به وجود آورد. مثلا داستان تعطیلات زمستانی.

 

– منظورتان وقفه طولانی به دلیل جام جهانی قطر است؟

 

🎙وقتی چهار هفته تعطیل می شود، بازیکنان حداقل به شش هفته زمان آماده سازی نیاز دارند. اما ما فقط دو هفته و نیم فرصت داشتیم. برخی از بازیکنان ما از ابتدای پاییز تا اواسط زمستان بازی های واقعی انجام ندادند. به یاد دارم در تعطیلات زمستانی گاهی برای بازی با فولام یا کاونتری به انگلیس می رفتیم و آنها واقعاً سخت بازی می کردند. سپس، ما می دانستیم که کجا ایستاده ایم. اما این بار: فقط یک بازی مقابل سالزبورگ داشتیم. بازیکنان چگونه می توانند در فرم خوبی باشند؟ هرگز در دوران بازیگری ام چهار هفته مرخصی نداشتم، حتی در تابستان.

 

– در نیم فصل دوم صحبت های زیادی در مورد اینکه چرا بایرن مونیخ سقوط کرد و پیشرفت نکرد مطرح شد. به نظر شما دلیلش این است؟

 

🎙من متقاعد شده‌ام که در نیم فصل دوم توماس توخل از کمبود استقامت در بازیکنان رنج می‌برد.

 

آیا به ناگلزمن و تیم ورزشی هشدار دادید؟

 

🎙در ابتدا من این کار را نکردم. اما زمانی که مانوئل نویر در ابتدای دسامبر مصدوم شد. اشاره کردم که الان نباید مرخصی طولانی بگیریم.

 

– آیا دکتر هولگر برویچ مربی معروف تناسب اندام هشدار نداده است!؟

 

🎙نمی‌دانم در آن زمان عملیات در کادر فنی چگونه بود.

 

– بار دیگر در مورد تعطیلات زمستانی: آیا الیور کان تجربه خود را به عنوان یک بازیکن سابق در چنین موقعیت هایی استفاده نکرد؟

 

🎙اولیور نقش خود را دوری کامل از ورزش تعریف کرده بود. با این حال، ورزش وظیفه اصلی است. محصول ما فوتبال است.

 

رابطه ناگلزمن با خبرنگار بیلد بارها مورد بحث قرار گرفته است. وقتی متوجه شدید چه واکنشی نشان دادید؟

 

🎙این یک موضوع بسیار شخصی است و باید به عنوان یک حریم خصوصی رعایت شود. اما واضح است که این روابط برای باشگاه ایده آل نیست.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید