مصاحبه فران ریورتر مدیریت عامل باشگاه بارسلونا

به گزارش فوتبال۷۲۴ باشگاه بارسلونا سال گذشته در رای‌گیری مجمع عمومی خود مدیریت تیم را تغییر داد

فران ریورتر به عنوان مدیریت عامل مشخص شد
او در مصاحبه اخیر خود به ابعاد فاجعه بار اقتصادی این باشگاه در دوره ریاست بارتومئو پرداخت 🔻

 

ما یک موسسه با بودجه منفی و در آستانه ورشکستگی به ارث بردیم .. و مردم از لا پورتا می پرسند وضعیت چطور است! ما 900 میلیون بدهی داریم که 124 میلیون آن فوری است که باید پرداخت شود. ما بدهی ای از مدیریت قبلی باشگاه به ارث برده ایم ، باشگاهی که یک میلیارد یورو بدهکار است.

 

فران ریورتر گفت🔻

بسیاری از موارد مفقود شده مانند مدارک مستند و قراردادهای دولتی ، به عنوان مثال ، ورزشگاه یوهان کرایف طبق بودجه ای که هیات قبلی تعیین کرده بود 4 میلیون هزینه داشت ، آنها ادعا کردند که 19 میلیون هزینه داشت!
آوریل گذشته ، باشگاه قادر به کار نبود زیرا پولی در صندوق وجود نداشت!
قرارداد آرتور و پیانیچ که قرار بود در رکوردهای بودجه صرفه جویی کند ، 8.5 میلیون هزینه برای باشگاه داشت !!

 

فران ریورتر درباره سود باشگاه گفت 🔻

 

از سال 2017 تا 2020 ، سود 30 درصد افزایش یافت ، اما هزینه ها 55 درصد افزایش یافت ، صورتحساب حقوق 61 درصد ، هزینه های مدیریت 56 درصد ، در ساده ترین شکل هر بودجه ضرب در 6 شد است بارسلونا با 3 بازیکن از 5 بازیکن گرانقیمت تاریخ فوتبال قرارداد امضا کرد. هزینه آنها بیشتر از بودجه باشگاه های اروپایی است. 4 بازیکن تیم اول بارسلونا ، هزینه حقوق آنها 300 میلیون یورو دارند

 

فران ریورتر گفت🔻

ما یک سیستم ورزشی فاجعه بار پیدا کردیم .. یک قبض حقوق بزرگ .. ما از 50 درصد از باشگاه های اروپایی 30 درصد حقوق بیشتر می پردازیم.
آنها قرارداد بازیکنان را در پایان دوران حرفه ای خود برای ما گذاشتند و آنها قرارداد طولانی دارند. آنها برای جوانان لا ماسیا قرارداد کوتاه مدت برای ما گذاشتند ، ما باید برای حفظ آنها مذاکره کنیم. پروژه اسپای بارسا 600 میلیون یورو ارزیابی شد و تأیید اعضا را برای آن گرفت ، بنابراین هزینه آن به 900 میلیون رسید که 119 میلیون آن پرداخت شد و میزان اتمام کار تنها 5 درصد است!

 

فران ریورتر درباره بارتومئو گفت 🔻

 

مدیریت بارتومئو باعث شد تا باشگاه بدون اطلاع اعضا بدهکار شود
مدیریت بارتومئو با بازیکنان می دانست که نمی توانند هزینه های آنها را تحمل کنند. به عنوان مثال ، آنها بدون این که باشگاه پول داشته باشد با گریزمان قرارداد امضا کردند. کوتینیو 16 میلیون یورو اضافی برای باشگاه هزینه کرد
بدهی باشگاه از 159 در سال 2017 به 673 میلیون در سال 2021 بدون برگزاری مجمع عمومی افزایش یافت تا فاش نشود. مدیریت بارتومئو برای سود منافع گریزمان و کوتینیو ، صورت حساب را تقسیم کرد و با آگاهی از این که پول کافی در باشگاه وجود نداشت ، در نهایت هزینه بیشتری به باشگاه تحمیل کردند. ..

 

فران ریورتر درباره مدیریت جدید گفت🔻

 

ما موفق شدیم هزینه را کم کنیم و خدا را شکر 155 میلیون یورو قبض حقوق را کاهش دهیم. ما تصمیم سختی گرفتیم. ما دوباره به لا ماسیا تکیه می کنیم.
ما بسیاری از مراکز آموزشی باشگاه را بازسازی کرده ایم. آنها تقریباً تخریب شده اند و نمی توان از آنها استفاده کرد
بودجه 2020-2021 با از دست دادن 51 میلیون سود به پایان رسید. اتحادیه می گوید حقوق باید 55 تا 65 درصد باشد ، اما ما اکنون موفق شده ایم آن را به 70 درصد کاهش دهیم

فران ریورتر درباره کوید و آینده تیم گفت🔻

بدون پاندومی ضرر ما ۴۰۰میلیون بود
ما می خواستیم 159 میلیون حقوق کاهش دهیم ، اما توانستیم فقط 65 میلیون را کاهش دهیم
بارسا در زندگی خود بحران های زیادی را پشت سر گذاشت و بر آنها غلبه کرد و ما می خواهیم از این بحران عبور کنیم.
ما می خواهیم سود را افزایش دهیم و زمان آن رسیده است که به 400 میلیون طرفدار خود در سراسر جهان برسیم
بارسا بار دیگر بهترین بازیکنان جهان را در اختیار خواهد داشت.بارسا را ​​به زودی به جای عادی خود برمی گردانیم

 

 

فران ریورتر درباره آینده بازیکنان گفت 🔻

 

تمدید قرارداد پدری و فاتی به روش صحیح .. و در صورت لزوم 20 میلیون قرارداد در زمستان داریم. می توان ادعا کرد که این بهترین زمان برای یافتن حامی مالی برای باشگاه نیست ، اما این یک اظهارات بسیار بدبینانه است. ما نمی دانیم که مارک بارسلونا چقدر مهم است. بارسا یک الگو در جهان است

 

فران ریورتر درباره رشوه به مطبوعات گفت🔻

 

ما فاکتورهایی را که دولت قبلی به مطبوعات پرداخت می کرد پیدا کردیم

 

فران ریورتر درباره لیونل مسی گفت🔻

من روی این موضوع متمرکز نخواهم شد ، اما مردم فکر می کنند که وقتی به ماه 3 رسیدیم ، همه این اسرار را می دانستیم ، اما حقیقت این است که ما همه چیز را روز به روز کشف کردیم و هنوز در حال کشف فجایع دولت قبلی هستیم. مسی نمی توانست تا آخرین روز حضور در مرکاتو منتظر بماند تا وضعیت باشگاه را برطرف کند.مسی بهترین بازیکن تاریخ بارسلونا است. ما هنوز تأثیر خروج مسی را از نظر اقتصادی دنبال می کنیم ، اما برای یافتن یک حامی قوی کار می کنیم. فراموش نکنید که مارکا یکی از قوی ترین ها است.

فران ریورتر درباره تاثیر خروج لئو مسی گفت 🔻

 

مطمئناً برای ما ، او بزرگترین بازیکن تاریخ است. ما تاثیر جدایی مسی بر بارسلونا را تحلیل می کنیم. حامیان مالی آن را در نظر خواهند گرفت ، اما رفتن مسی به این معنا نیست که نام تجاری بارسلونا بسیار ضعیف است. اگر کارها آنطور که باید انجام می شد ، ما همچنان شماره 1 بودیم.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید