| | | |

مصاحبه لروی سانه درباره فصل قبل بایرن مونیخ و شکست‌ها

به گزارش فوتبال۷۲۴ به نقل از نشریه اتلتیک لروی سانه وینگر جوان تیم بایرن مونیخ مصاحبه مفصلی با این نشریه انگلیسی انجام داده و درباره خودش و شکستهای تیمی صحبت کرده است

وقتی لروی سانه به آینه نگاه می کند، چه کسی را می بیند؟
آیا این یکی از هیجان‌انگیزترین فورواردهای اروپا ، یک بازیکن مستعد و ، طوری که گویی چکمه‌هایش از مخمل ساخته شده‌اند را میبیند که از مقابل حریف می‌گذرد؟

آیا این یک سوپراستار مناسب برای باشگاه و کشور است که حالا پس از 11 ماه بعد از آسیب دیدگی جدی زانو در سال 2020، در راه رسیدن به ارزش 60 میلیون یورویی خود (50 میلیون پوند، 61 میلیون دلار) است؟

یا اینکه این یک جوان 26 ساله است که هنوز در نوجوانی فوتبال گیر کرده است، تلاش می کند تا با وعده استعداد خود همگام شود، و بدتر از آن، در خفا با خودش راحت است که در آن مسابقه دوم شود؟

مردی کم اعتقاد و آن روحیه سرسخت برنده که هواداران فوتبال آلمان دوست دارند روی آن وسواس داشته باشند را دارد ؟

شاید برای کسی که یک خالکوبی بزرگ از خود در حال جشن گرفتن گل لیگ قهرمانان برای منچسترسیتی بر روی پشت خود کمی تعجب آور باشد – مسلماً او اکنون از انجام این کار پشیمان است – با این حال، سانه هیچ یک از آن مردان فوق الذکر (و دایناسورهای متحرک) را در انعکاس آینه خود نمی بیند.

سانه می‌گوید: 🔻

🎙«انگیزه من بازی مقابل بهترین‌های جهان است، این تنها راه برای فهمیدن اینکه واقعا چقدر خوب هستم، است. “من هرگز نمی گویم: “همین است. یک فصل خوب برای من کافی است، حالا فقط می توانم کمی بازی کنم.» نه. با یک بار شکست دادن یک نفر، چالش این است که بفهمیم آیا پیشرفت کرده اند یا نه، و دوباره آنها را شکست دهیم. این چیزی است که من را وادار می کند ادامه دهم. این چیزی است که من را وادار می کند تا بهترین اجراهایم را به نمایش بگذارم. این فشار است، بله. اما من این نوع فشار را دوست دارم. مقاسه با بهترین های دنیا چالشی است که من از آن لذت می برم.”
مخالفان او ممکن است مخالف باشند، اما این طرز فکر او را برای کارفرمایانش مناسب می کند.

پس از دهه‌ها سلطه داخلی، بایرن نیز چیزی جز تایید خارجی نمی‌خواهد. تصور آنها از خود آنقدر با شکست دادن نخبگان اروپا گره خورده است که دیگر به سختی خارج از لیگ قهرمانان برای آنها وجود دارند.

به همین دلیل است که فصل گذشته – خروج از مرحله یک چهارم نهایی به دست ویارئال (در مجموع 2-1) و به دنبال آن یک قهرمانی ضعیف در بوندسلیگا – به عنوان یک فاجعه ورزشی در بایرن تلقی شد و سلسله مراتب را به خرج کردن 137 میلیون یورو برانگیخت.

سانه از 2021-2022 با لحن های خاموش و تیره صحبت می کند، مانند کسی که هنوز با سوگ غیرمنتظره ای روبرو نشده است. نگاه او به گذشته بیش از آنکه تجزیه و تحلیل شود، یک مراسم ترحیم است.

سانه می‌گوید 🔻

🎙 ما سوار این موج بودیم. اما بعد یک بازی را مساوی شد، یک بازی را باختیم، کمی کنترل را از دست دادیم و ناگهان همه چیز متزلزل می‌شود. از هیچ، فصل ما به بن بست رسید. کم کم همه چیز به هم ریخت.»

شروع فوق العاده آنها درک افت بعدی فرم در سال جدید را سخت تر کرد. همه در نیمه اول اولین فصل یولیان ناگلزمن کارهای فوق العاده ای انجام دادند – آنها حریفان خود را در لیگ قهرمانان اروپا نابود کردند، در 17 بازی لیگ قبل از کریسمس 56 گل به ثمر رساندند و نمایشی از روان و درخشش اجتناب ناپذیر ارائه دادند که از زمان پپ گواردیولا دیده نشده بود.

سانه، به طور خاص، یک افشاگری در یک نقش جدید جناح چپ، یک وینگر و یک شماره 10 بود که با آزادی و یکسان بازی می‌کردند. اما پس از آن، موج شکست و حرکت رو به جلو بایرن به طور ناگهانی از بین رفت. آنها قبلاً در لیگ خیلی جلوتر بودند و بوروسیا دورتموند، نایب قهرمان این رقابت‌ها به‌طور جدی دچار مشکل شدند، اما از دست دادن ریتم در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا مرگبار بود.

سانه می‌گوید: 🔻

🎙«وقتی مثل ما بد بازی می‌کنید (در بازی اول در ویارئال) و اصلاً خوب ظاهر نمی‌شوید، نمی‌توانید تصور کنید که در بازی برگشت جبران کنید.

سانه در ادامه گفت 🔻

🎙 برای یک بار هم که شده، رفتار گروهی بایرن بیشتر از اینکه منبع قدرت باشد، به عنوان یک نوع بیماری واگیردار به نظر می‌رسد – همه بازیکنان در رختکن جای خود را از دست دادند. وقتی یک یا دو بازیکن از فرم خارج می شوند، بقیه می توانند آنها را به‌دوش بکشند. بدبختی ما این بود که همه در یک حفره افتادیم. وقتی کسی نیست که شما را از آن طرف بیرون بکشد بیرون رفتن سخت است. چنین چیزی واقعاً نباید در بایرن اتفاق بیفتد. اما این کار را کردیم. ما انسان هستیم، نه ماشین.»

اما چرا چنین اختلال ناگهانی و جمعی وجود داشت؟ برخی حرکت ناگلزمن را از یک سیستم 4-2-3-1 ، که در آن آلفونسو دیویس در بالای زمین به‌عنوان یک وینگر کمکی در سمت چپ سانه قرار داشت، به سیستم 3-4-3 مورد علاقه‌اش با مدافعان و جناح‌ها مقصر می‌دانند. برخی دیگر مشکوک بودند که بی‌تفاوتی عمومی و عدم کاربرد پس از دهمین قهرمانی متوالی به قطعیت تبدیل شده بود.

سانه می‌گوید🔻

🎙 اشاره به یک یا دو چیز همیشن بسیار آسان است، به این معنی که مقدار زیادی از پویایی هوس‌انگیز فوتبال همیشه یک راز خواهد بود، حتی برای کسانی که در قلب بازی هستند. با این حال، اگر درسی وجود داشته باشد، احتمالاً در مورد افزایش آگاهی است. همه ما به شدت آزرده خاطر هستیم (چگونه همه چیز به پایان رسید) و انگیزه خود را برای این فصل، با جام جهانی در میانه سال از دست دادیم. ما باید مطمئن شویم که دیگر اشتباهات قبلی را تکرار نمی کنیم.»
“لحظه ای که کسی می بیند که کوچکترین چیز اشتباه است، ما باید در مورد آن صحبت کنیم و به عنوان یک گروه با آن روبرو شویم. خوشبختانه روحیه تیمی ما فوق العاده است. همه ما خیلی خوب کار می کنیم، ما با یکدیگر بسیار باز و صادق هستیم و این برای کادر مربیگری نیز صدق می کند. درست مثل ما، آنها مدام به این فکر می کنند که چه کاری می توانستند متفاوت انجام دهند، همیشه می خواهند پیشرفت کنند. به همین دلیل من مطمئن هستم که همه ما از آن تجربه درس خواهیم گرفت.»

حالا که روبرت لواندوفسکی راهی بارسلونا شده است، جالب است که بفهمیم اوضاع در خط حمله چگونه خواهد بود.

ناگلزمن به تیم گفته است که می‌خواهد بین 4-2-2-2 و 3-5-2 بازی شود.

سانه می تواند یکی از مهاجمان در ترکیب دوم باشد، اما او حتی به عنوان “شماره 10” سمت چپ در ترکیب اول ایده آل تر خواهد بود.

سانه دراین‌باره می‌گوید: 🔻

🎙«ما بازیکنان زیادی داریم که می‌توانند در پست‌های مختلف بازی کنند، این واقعاً هیجان‌انگیز است. من به عنوان وینگر چپ یا شماره 10 واقعا راحت هستم، به همین دلیل است که بهترین بازی های من در انجاست، جایی که توانستم بیشتر به تیم کمک کنم. و این تنها کاری است که واقعاً می‌خواهم انجام دهم.»

اما رقابت شدید خواهد بود. در سوپرکاپ آلمان خارج از خانه مقابل لایپزیگ، چند روز پس از گفتگوی ما، ناگلزمن با 4-2-2-2 شروع کرد و جمال موسیالای جادویی در سمت چپ پشت سرژ گنابری و خرید جدید سادیو مانه قرار گرفت.

سانه 12 دقیقه مانده به پایان بازی به میدان آمد و به وضوح مشتاق اثبات خود بود و به درستی یک گل فردی خوب در وقت اضافه به ثمر رساند تا پیروزی 5-3 بایرن را تضمین کند.

با پیشروی فصل، سانه ممکن است از چهار سال آموزش توسط گواردیولا سود ببرد، ولی این مربی کاتالانی در زمان سانه در سیتی اغلب در میانه بازی از او بجای سرخیو آگوئرو یا گابریل ژسوس بازی می گرفت.

سانه درباره دوران پس از لواندوفسکی بایرن می گوید:🔻

«ما باید خود را وفق دهیم.
“شما نمی توانید توپ های بلند را در مرکز بازی کنید، زیرا کسی آنجا نیست! شما باید مایل باشید که به یکدیگر کمک کنید، برای یکدیگر حرکت کنید. هر چه بیشتر به این شکل بازی کنیم، بیشتر به آن دست خواهیم یافت و آنگاه اعتقادمان بیشتر خواهد شد. این تیم آماده تغییر است. آنها مشتاق یادگیری چیزهای جدید هستند، علاوه بر چیزهای قدیمی. من مطمئن هستم که ما از این راه لذت خواهیم برد.”

آنها مطمئناً از حضور در سوپرجام لذت بردند. دومینیکو تدسکو، سرمربی خشمگین لایپزیگ، چهار بازیکن جلویی بایرن را که دائماً با هم عوض می‌شوند را به‌عنوان «پیکان‌هایی که از هر طرف می‌آیند» توصیف کرد.

اما برای اینکه بایرن فراتر از طرح آزمایشی و آزمایش شده خود برود و تکامل یابد، نیاز به تنظیم دقیق تاکتیکی زیادی توسط ناگلزمن دارد. خوشبختانه، از نظر سانه، سرمربی 35 ساله بایرن، از تعهد گواردیولا برای تغییر جزئی ترین جنبه های بازی استفادع می‌کند

سانه درباره قیاس ناگلزمن و گواردیولا می‌گوید🔻

🎙”شباهت های زیادی وجود دارد. هر جا که در زمین بازی می‌کردم، پپ با کوچک‌ترین جزئیات به من کمک می‌کرد و به من می‌گفت که چگونه در موقعیت قرار بگیرم، چگونه توپ را کنترل کنم، چگونه آن را به فضای باز ببرم. جولیان دقیقاً همینطور است. او دقیقاً به شما خواهد گفت که در هر موقعیتی چه کاری باید انجام دهید.»

همچنین تاکید زیادی بر خودآموزی در پایتخت باواریا وجود دارد. سانه می گوید که زمان زیادی را صرف تماشای ویدیوهای خود صرف می کند.🔻

🎙 من می‌خواهم بفهمم کجا می‌توانستم موقعیت بهتری داشته باشم یا موقعیت را بهتر درک کنم.»

با شروع جام جهانی در نوامبر و هر چند روز یک بازی تا آن زمان، صحبت کردن در مورد جاه طلبی های بایرن در لیگ قهرمانان خیلی زود به نظر می رسد، اما سانه اعتراف می کند که بازی های باشگاهی که او دوست دارد بیشتر انجام دهد شامل تیمهای بزرگ خارج از کشور است.

سانه میگوید🔻

🎙 لیورپول همیشه یک تیم عالی است، بازی با آنها واقعا سخت و طاقت فرسا است. دوست دارم دوباره مقابل رئال مادرید بازی کنم و همچنین از دیدار با سیتی لذت می برم. مشکل خواهد بود. اما این نوع فشاری است که من به دنبال آن هستم، این بهترین لذتی است که شما می توانید به عنوان یک بازیکن داشته باشید.”

ورود به ترکیب اصلی بایرن احتمالاً بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود. اما اگر سانه واقعاً نگران افزایش رقابت پس از آمدن مانه باشد، بسیار عالی است . او می‌خندد: 🔻

🎙«به سادیو گفته‌ام که خیالم از حضورش در اینجا راحت است – چون دیگر مجبور نیستم مقابل او بازی کنم. در باشگاهی با این اندازه، طبیعی است، همیشه همینطور است. شما هرگز نمی توانید استراحت کنید و به خودتان بگویید “هیچ کس نمی تواند به جایگاه من دست بزند”. برای تیم هم خوب است. بچه های جدید همه ما را به چالش می کشند، که سطح انرژی را بالا نگه می دارد.”

همانطور که الیور کان، رئیس اجرایی اخیراً گفت، افزایش رقابت برای پست‌ها به دلیل طراحی است. بایرن متوجه شده است که وقتی شما به طور معمول از رقبای خود در بوندسلیگا جلوتر هستید به اندازه آنها در فصل بهار، زمانی که غول های خارجی به شهر می آیند، این تیزبینی اضافی باید از درون باشد.
سانه ابتدا باید تعداد زیادی از هم‌تیمی‌های خود را شکست دهد تا اینکه ناگلزمن او را مرتباً در مقابل در زمین آزاد کند. شاید، درست مانند باشگاهش، او به بازجویی مداوم نیاز دارد تا بتواند واقعاً پیشرفت کند

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید