مصاحبه مفصل اولی هوینس رئیس افتخاری بایرن مونیخ به بهانه ۷۰ سالگی با نشریه AZ آلمان

به گزارش فوتبال۷۲۴ اولی هونس در یک مصاحبه بزرگ با نشریه AZ به بهانه تولد 70 سالگی خود در مورد موفقیت ها، دوران زندان، رابطه اش با رومنیگه، کیمیچ و ماموریت کان صحبت کرد

“اف سی بایرن نباید خودسرانه شود.”

اولی هوینس در هفتادمین سالگرد تولد خود به جانشین خود در ریاست و رابطه با اولیور کان، مدیرعامل باشگاه بایرن گفت:

«اساساً در اف سی بایرن مهم است که هر از چند گاهی مدیریت دو قطبی شود.

اولی هوینس (70ساله) بازیکن موفقی در اف سی بایرن از سال 1970 تا 1979 بود و پس از آن باشگاه را به عنوان سرمربی و رئیس به پیروزی های بزرگی رساند. او امروز رئیس افتخاری و عضو هیئت نظارت است.

سوال: آقای هوینس، شام تولد 70 سالگی شما روی میز چیست؟🔻

هوینس: در ابتدا می خواستم یک مهمانی بزرگ با 150 مهمان برگزار کنم. من قبلاً با مونیکا گروبر قرارداد بسته بودم، ما با هم دوست هستیم. می خواستم مردم را در این زمان سخت بخندانم. مونیکا قبلاً در یک مهمانی قبلی شرکت کرده بود و حتی کسانی که همه چیز را در باواریایی نمی فهمند مشتاق بودند (می خندد). شما دقیقاً فرد درستی بودید – اما متأسفانه هیچ نتیجه ای حاصل نمی شود. ما در یک گروه کوچک جشن می گیریم و چیزی برای خوردن خواهیم داشت. من نمی‌خواهم همسرم، که بار دیگر در تعطیلات یک آشپز عالی برای فرزندان و نوه‌های ما بود، دوباره کاری برای انجام دادن داشته باشد.

آیا در واقع خودتان آشپز خوبی هستید یا فقط یک آشپز هستید؟هوینس 🔻

من از نوع ساده هستم. من می توانم یک نان گوشت، شاید هم تخم مرغ سوخاری و هم تخم مرغ سرخ شده بپزم. اما همین بود.

همسرت در مورد اینکه الان بیشتر در خانه هستی چه می گوید؟ هوینس 🔻

 

من نمی توانم به اندازه کافی برای همسرم در خانه باشم.

واقعا؟هوینس 🔻

آره. او فکر می کند من هنوز به اندازه کافی در خانه نیستم. من زیاد بیرون هستم، مخصوصاً در تابستان، گلف بازی می کنم و دوستانم را ملاقات می کنم. من مدام به کارخانه سوسیس خود در نورنبرگ می روم تا بررسی کنم که همه چیز خوب پیش می رود، حتی اگر پسرم شرکت را به خوبی اداره کند. یا به Säbener Strasse می روم. اینطور نیست که من یک مستمری بگیر کلاسیک باشم که در خانه بنشینم و فقط به خرید بروم. از آنجایی که: من واقعاً از رفتن به خرید لذت می برم، به عنوان مثال من راه خود را در سوپرمارکتها به خوبی می شناسم زیرا برخی از محصولات خود را در آنجا می فروشیم.

به طور خاص در مورد زندگی روزمره خود در خیابان Säbener چه چیزی احساس می کنید؟هوینس 🔻

این مکالمات روزانه است. من اخیراً برای یک سوسیس گوساله قبل از کریسمس آنجا بودم که بسیار خوب بود. با هم غذا خوردیم، سپس یک لیوان شراب سفید نوشیدیم و بعداً یک سیگار دود کردیم. این سنت قبل از کریسمس است. بنابراین با خودم فکر کردم: ما یک باشگاه بزرگ هستیم. اف سی بایرن فقط نمی گوید که یک خانواده بزرگ است – بلکه همینطور است.

در تولد 70 سالگی خود به چه چیزی افتخار می کنید؟هوینس 🔻

چیزی به نام یک چیز خاص وجود ندارد. من در زندگیم فراز و نشیب هایی داشته ام. با دیدگاه کلی، افتخارات کلی را می توان خوب دید. در آن زمان، وقتی 18 ساله بودم، پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان با BMW کوچکم به مونیخ آمدم. وقتی در اشتراسه رانندگی کردم، آنقدر تحت تأثیر کل شهر قرار گرفتم که از چراغ قرمز چشم‌پوشی کردم و اول از همه تصادف کردم. کمی قبل از مونیخ، کمربند من از کار افتاد – خیلی خوب شروع شد. اما اتفاقی که بعد از آن افتاد، به طور کلی، زمان بسیار خوبی بود.

شما در سن 27 سالگی به دلیل آسیب دیدگی زانو مجبور شدید به عنوان بازیکن کناره گیری کنید. آیا این جاه طلبی خاص شما را برای شغلی به عنوان یک مدیر توسعه داد؟ هوینس 🔻

 

حداقل توانستم در مراحل اولیه برای دومین شغلم آماده شوم. بعد از عمل دوم منیسک، مشخص بود که زیاد طول نمی کشد. چیزی که من را متمایز کرد، تمایل من به دویدن، توانایی دویدن و سرعت، هیچ کدام مثل قبل نبود. و بعد خوش شانس بودم که در زمان مناسب در بایرن نبودم.

در فصل 1978/79، زمانی که شما به رفتید برای شما خوب بود؟ هوینس 🔻

موافقم. زمانی که رئیس ویلهلم نودکر در تیم حکومت کرد، نودکر می خواست مکس مرکل را به عنوان مربی بیاورد، من در باشگاه بازی نمیکردم. نودکر در ناراحتی با من تماس گرفت و از من پرسید که آیا می توانم تصور کنم که یک مدیر شوم. فقط تصور کنید اگر شش ماه در نورنبرگ نبودم، بلکه در بایرن بودم: درست در اواسط انقلاب در کنار پل برایتنر و سپ مایر بودم و هرگز مدیر نمی شدم!

هوینس بهترین دوران خود را به عنوان بازیکن در اف سی بایرن سپری کرد🔻

فقط شانس. وقتی پزشکان به من گفتند که بهتر است به دوران حرفه ای خود پایان دهم، عنوان سرمربی در بایرن پذیرفتم. من همیشه به مسائل اقتصادی علاقه داشتم، حتی آن زمان در قصابی ما در اولم، جایی که شنبه ها پشت صندوق بودم. همچنین به من کمک بزرگی کرد که به من اجازه داده شد از روی شانه مدیر قدیمی خود رابرت شوان به تیم نگاه کنم – همیشه و در همه جا، چه اینجا در مونیخ و چه در سفرهای خارج از کشورمان در لیما یا بوگوتا در آمریکای جنوبی. این گونه بود که من از همان ابتدا با شغل مدیریتی آشنا شدم.

شما 30 سال مدیر بایرن بودید و سپس رئیس. کدام مرحله زیباتر بود؟ هوینس 🔻

به عنوان یک بازیکن، واضح است. اگر الان به من فرصت می دادی به چشمه جوانی بپرم، بلافاصله سعی می کردم مثل قدیم از دست همه آن پایین روی چمن فرار کنم و توپ را به دروازه بزنم. من اولین قهرمانی خود در جام اروپا را در مسابقات قهرمانی 1974 مقابل اتلتیکو مادرید در بروکسل به خاطر می آورم. در اولین بازی فینال (1-1) ما فاجعه بار بودیم، خسته از فصل طولانی. روز بعد به همین بدی تمرین کردیم. ما انتظار دو بازی را نداشتیم، بنابراین حتی لباس زیر جدید هم با خودمان نیاوردیم. در برگشت مثل ققنوس از خاکستر برخاستیم. این 4-0 با دو گل گرد مولر و من – ما هرگز با بایرن فوتبال بهتری بازی نکردیم. این بهترین تجربه من بود ، اگرچه امسال هم قهرمان جهان شدیم. اما در آن روزها در بروکسل، تیم با هم رشد کرد، چیزی منحصر به فرد بود.

 

علاوه بر موفقیت های بزرگ، شکست های بزرگی نیز برای شما به همراه داشت. به خصوص از کدام اشتباهات پشیمان هستید؟ هوینس 🔻

 

مشکل مالیاتی من یک اشتباه بزرگ بود. ولی معتقدم اولا چون خودم گزارش دادم ثانیاً واقعا پشیمانم و ثالثاً عواقبش را بدون اما و اگر پذیرفتم، با وجود اینکه وکلایم به من توصیه به تجدید نظر کردند، هر کاری که لازم بود و درست انجام دادم. دوران بسیار سختی بود، اما هر چقدر هم که عجیب به نظر می رسد، حتی در بعضی چیزها مرا یک قدم جلوتر برد.

از چه طریقی؟ هوینس 🔻

 

متواضع تر شدن، نه اینکه همیشه فاتح بودن، گهگاهی به کمتر راضی شدن. اگر در زندان در رخت‌شویخانه کار می‌کردی و افسر یک چوب شور کره‌ای از پنجره برایت رد می‌کرد، لذت بخش بود. بعد یک بار به افسر گفتم: اینجا سه ​​نفر در اتاق هستند. روز بعد سه چوب شور در کیف بود.

در مصاحبه “Zeit” پس از محکومیت خود، گفتید که سه نسخه مختلف از اولی هوینس وجود دارد، از جمله نوع سوم، که همیشه به “لگد” نیاز دارد. آیا امروز هم وجود دارد؟ هوینس 🔻

من لزوماً اینطور نمی بینم که به یک لگد نیاز دارم. وقتی احساس بی عدالتی یا انتقاد ناروا از اف سی بایرن یا خانواده ام می کنم، هنوز هم می توانم متعصب و ناراحت شوم. اگر به خاطر چیزهایی که فکر می کنم خوب هستند مورد انتقاد قرار بگیریم، می توانم عصبانی شوم. این طبیعت من است.

در مورد انتقادات قطر در مجمع عمومی سالانه چه احساسی داشتید؟ هوینس 🔻

من شکلی را که آن شب رویداد را شکل داد اشتباه بود. این چیزی نبود که همه ما تصور می‌کردیم بایرن باشد. وقتی روی صحنه رفتم همین را می خواستم بگویم. خدا را شکر میکروفون دیگر روشن نبود زیرا تکنسین ها قبلا آن را را خاموش کرده بودند. با نگاهی به گذشته فکر می کنم اگر در این فضا باز هم حرفی می زدم کار درستی نبود. مشکلات باید پیش از این و همچنین با منتقدان به صورت فشرده تر مورد بحث قرار می گرفت. شکی نیست که به طور کلی می توان به موضوع قطر نگاه انتقادی کرد. سوال این است: آیا ما به عنوان اف سی بایرن اگر قرارداد خود را با قطر ایرویز تمدید نکنیم، دنیا را در قطر تغییر خواهیم داد؟ من آن را باور نمی کنم. من معتقدم اگر به آن پایبند باشیم، تمام تلاش خود را برای بهبود اوضاع در قطر انجام خواهیم داد.

چرا؟ هوینس 🔻

 

تنها با توجه به این واقعیت که باشگاهی مانند باواریا به قطر سفر می کند، رسانه ها نگران شرایط محلی هستند. اگر دیگر به آنجا نرویم و دیگر گزارشی دریافت نکنیم، مشکلات حل نخواهد شد؟. آنها تنها با گفتگو حل می شوند.
در این بین سران باشگاه با منتقدان قطری وارد گفتگو شده اند.
هربرت هاینر تنها کار درست را انجام داد و بلافاصله پس از رویداد با منتقدان تماس گرفت. من همیشه می گویم: تا زمانی که با یکدیگر صحبت می کنید، می توانید راه حل هایی را با هم پیدا کنید – این برای کل جهان و همچنین برای مجمع عمومی سالانه صدق می کند.

آیا هنوز با کارل هاینس رومنیگه در تماس هستید؟ هوینس 🔻

آره. درست قبل از کریسمس تماس گرفتیم و کریسمس و سال نو را به یکدیگر تبریک گفتیم.
در طول سال‌ها، هر از گاهی دیدگاه‌های متفاوتی در مورد موضوعات خاصی شکل گرفته است. آن طبیعی است. ما هیچ وقت وقت نداشتیم حرف بزنیم. اکنون می‌توانیم آن را جبران کنیم. من و کارل هاینس بسیار خوشحالیم که روابطمان مثل گذشته خوب است.

انتقال رومنیگه به ​​اینترمیلان در سال 1984 بدون شک مهمترین فروش شما به عنوان مدیر بود، زیرا بقای مالی باشگاه را تضمین کرد. اما بهترین خرید شما چه بوده است؟ هوینس 🔻

سورن لربی، که در آن زمان از آژاکس آمستردام آورده بودیم، خرید خوبی بود. روبرت لواندوفسکی و مانوئل نویر قطعا یکی از آنها هستند، همانطور که اولیور کان نیز همینطور است. این‌ها نام‌هایی هستند که خود به خود به ذهن می‌رسند – مطمئناً تعداد بیشتری وجود دارد، نقل و انتقالات تماشایی انجام شد و اکنون اگر همه آنها را فهرست نکنم نباید ناراحت شوم. پس از آن مدت طولانی اینجا می نشستیم. اتفاقاً یکی از بهترین خریدهایی که من دیگر مستقیماً در آن حضور نداشتم، جولیان ناگلزمن است.

 

چه می توان گفت که بعد از تنها شش ماه با ناگلزمن به عنوان مربی؟ هوینس 🔻

 

خرید یک مربی بدون قرارداد معمول نیست. ما این کار را با جولیان انجام دادیم. و از قبل مشخص است که این تصمیم بسیار خوبی بود.
جولیان پس از این نیم فصل، شایسته آن بود. ما هر 6 بازی را در لیگ قهرمانان بردیم و به راحتی در بوندسلیگا اول هستیم. برای مدت طولانی به نظر می رسید که دورتموند می تواند یک رقیب واقعی باشد، اما با اصرار ما آنها را به اصطلاح کنار گذاشتیم. زمانی که دورتموندی ها ضعیف بودند، ما آنجا بودیم.

 

چرا دورتموند نمیتواند به اف سی بایرن نزدیک شود؟ هوینس 🔻

 

ما بسیار ثابت قدم هستیم زیرا تیمی رشد یافته داریم. ما گاهی اوقات یک بازیکن داریم، اما در دورتموند به فروش بازیکنان مهم ادامه می دهند. این یک ناآرامی خاصی ایجاد می کند و هیچ وحدتی نمی تواند ایجاد شود. در مورد ما دقیقا برعکس است. تیم فعلی واقعاً با هم رشد کرده است، همانطور که دیدید وقتی ما در لیسبون قهرمان لیگ قهرمانان شدیم. هانسی فلیک کار بسیار خوبی با ما انجام داد و جولیان ناگلزمن اکنون سبک خاص خود را دارد که من را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد.

از چه طریقی؟ هوینس 🔻

او بازیکنان جدیدی پرورش می دهد و بازیکن جدید نمی خواهد. برای صندوق بایرن، کار جولیان ارزش طلا را دارد. امسال که به دلیل بیماری همه گیر پول زیادی برای نقل و انتقالات بزرگ نداشتیم، جولیان استانیسیچ را به تیم معرفی کرد و حالا بالاخره مارک روکا. قبلاً به سختی بازی او را دیده بودیم، اما در نهایت او فوق العاده بود. حالا شما دیدگاه کاملا متفاوتی نسبت به این بازیکن دارید. عمر ریچاردز و تانگوی نیانزو را نیز می توان هر از گاهی به داخل زمین وارد کرد. که خوب کار کرد.

اولی هوینس در مورد توماس مولر باواریایی می گوید:

“من برای انجام هر کاری به او اعتماد دارم. او باهوش، باهوش و در زمینه اقتصادی متبحر است.”

 

آیا مطمئن هستید که با ناگلزمن تداوم در پست مربیگری وجود خواهد داشت؟ هوینس 🔻

کارلو آنچلوتی، نیکو کواچ و هانسی فلیک تنها مدت کوتاهی در این سمت بودند.شکی در مورد آن نیست، این هدف ماست، رویای ما. زمانی که یوپ هاینکس، اوتمار هیتسفلد و اودو لاتک برای مدت طولانی در کنار ما بودند، موفقیت های بزرگی داشتیم. این آرزوی ما برای هر تعامل مربیگری است. نمی دانم آیا یک مربی می تواند بیش از ده سال مانند الکس فرگوسن در منچستریونایتد در یک باشگاه باشد یا خیر. اما من سه تا پنج سال را دوره ای می دانم که برای ایجاد تیم واحد ضروری است.

 

کدام یک از قهرمانان سه گانه در سال 2013مانند فیلیپ لام، باستین شواین اشتایگر، فرانک ریبری، آرین روبن و توماس مولر می تواند یک حرفه دوم را در اف سی بایرن شروع کند؟ هوینس 🔻

 

این یک سنت در باشگاه است.
من شخصاً می توانم همه آنها را تصور کنم. فرانک شاید در زمینه ورزشی به عنوان مربی جوانان باشد. آرین یک خانه زیبا در گرونینگن ساخته است و احتمالاً آینده خود را در آنجا می بیند، اما من دوست دارم او را اینجا هم ببینم. باستی، فیلیپ و توماس همگی برای موقعیتی در بین ما عالی هستند، همانطور که شنیدم فیلیپ در فدراسیون فوتبال کار خوبی انجام می دهد. باستی از هر نظر سفیری بزرگ برای اف سی بایرن است. اینها شخصیت هایی هستند که وقتی صحبت از آینده باشگاه می شود همیشه می توانید به آنها فکر کنید. به هر حال در مورد توماس من به او برای انجام هر کاری اعتماد دارم. او باهوش، باهوش، در زمینه اقتصادی متبحر است.

 

آیا مولر به عنوان یک مدیر از پیش تعیین نشده است؟ هوینس 🔻

او می تواند روزی رئیس مدیریت داخلی یا رئیس هیات مدیره شود. اما ما در موقعیت عالی قرار داریم و انتقال را در بالاترین سطح اجرا کرده ایم، با هربرت هاینر به عنوان رئیس ، الیور کان در راس مدیریت و با حسن یک مدیر ورزشی جوان که یک کار را انجام می دهد. کاری بسیار بهتر از آن چیزی که خیلی ها دوست دارند باور کنند.

میراث خود در بایرن را چگونه با صالح‌حمیدزیچ، هاینر و کان میبینید ؟ هوینس 🔻

 

من اساساً مسئول این جزئیات شخصی بودم. اگر همه چیز همانطور که ما تصور می کنیم ادامه یابد، اف سی بایرن برای سال های آینده دوباره در شرایط خوبی قرار خواهد گرفت. بسیار مهم است که مسئولین ایده های خود را به گونه ای سازگار اجرا کنند که برای باشگاه مطلوب باشد.

 

چند وقت یکبار با سه نفر مدیریت تلفنی صحبت می کنید؟ هوینس 🔻

 

اغلب با حسن، و بارها و بارها با هربرت هاینر، ما دوستان صمیمی هستیم. به عنوان جانشین کارل هاینس، الیور متعهد است که راه خود را طی کند. باید همینطور باشد، کاملاً اشکالی ندارد. من با او صحبت نمی کنم – و اگر او به توصیه من نیاز دارد، من همیشه آنجا هستم.

 

آیا کان باید حتی بیشتر از گذشته باشد، سریعتر رشد کند؟ هوینس 🔻

این متفاوت با قبل است، زمانی که می توانستید خود را به عنوان یک بازیکن در زمین ابراز کنید. اگر شما به عنوان مدیر عامل فقط با یک پتک عمل می کنید، در رسانه ها مورد سوء استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل است که باید دیپلماتیک‌تر عمل کنید – و این کاری است که الیور انجام می‌دهد. اساساً در اف سی بایرن مهم است که هرازگاهی دو قطبی شود. اف سی بایرن باید برای چیزی بایستد، نمی تواند خودسرانه عمل کند. شما باید جهت بدهید. و برای این کار لازم است هر از گاهی سر خود را از پنجره بیرون بیاورید – همچنین در خطر خیس شدن باشید، این بخشی از موضع الیور است: اینکه مردم را از موقعیت باشگاه آگاه کنید. الیور این را به خوبی می داند.

آیا اخیراً به دنبال گفتگو با جاشوا کیمیچ بوده اید که به عنوان یک فرد واکسینه نشده مورد انتقاد قرار گرفته است؟ هوینس 🔻

 

من یکی دو گفت و گو با او داشتم تا استدلال هایم را به عنوان یک حامی واکسن برای او توضیح دهم – اما بدون فشار آوردن به او. من خودم بهتر می دانم که گاهی در زندگی باید در مورد چیزی تجدید نظر و اصلاح کرد. من خیلی خوشحالم که جاشوا نظرش را تغییر داد

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید