| | |

مصاحبه مفصل رابرت لواندوفسکی با نشریه اسپورت وان آلمان

به گزارش فوتبال۷۲۴ رابرت لواندوفسکی مهاجم پیشین بایرن مونیخ بالاخره با پیراهن بارسلونا در یک بازی دوستانه اولین گل خود را بثمر رساند.او درباره خروجش با نشریه اسپورت وان گفتگویی داشت

– اگر از اطرافیانتان در مورد هواداران بپرسید، حرفهای منفی ثابتی در یا آنها خواهند ماند – به خصوص جملات افراطی مانند “می خواهم بایرن مونیخ را ترک کنم تا احساسات بیشتری در زندگی ام داشته باشم.” پاسخ شما چیست⁉️

رابرت لواندوفسکی 🎙️:

• “من می دانم که این به بسیاری از طرفداران صدمه زده است. من می توانم آن را درک کنم و اکنون فقط بابت آن میتوانم عذرخواهی می کنم. در آن لحظه برای من مهم و ضروری بود که روشن کنم که آماده تغییر هستم. در پایان آن روز، ما همه انسان هستیم، درست است؟ دوازده سال در آلمان برای من واضح بود: اینجا تمام شده است. می‌خواستم آن را روشن کنم – زیرا برای بایرن مونیخ موافقت با فروش آسان نبود. در این مرحله شرایط سختی برای همه طرفهای درگیر بود و ما باید بهترین راه حل را پیدا می کردیم.

– برخی از هواداران پس از خروج شما با بدخواهی فریاد “هالا مادرید” سر دادند⁉️

رابرت لواندوفسکی 🎙️:

• “بله، من هم شنیدم – و خندیدم. اما تعدادی هم بودند که اسم من را صدا زدند. این واقعاً عالی بود. در چند هفته گذشته با تعدادی از طرفداران نیز در خیابان ملاقات کردم که درک خود را ابراز کردند. وضعیتم را بررسی کردند و برای من آرزوی بهترین ها را کرد.

رئال مادرید زمانی باشگاه رویاهای شما بود. این چیزی است که مایک بارتل، ایجنت سابق شما گفته است. پاسخ شما چیست؟

رابرت لواندوفسکی 🎙️:

• “نزدیک به پنج سال است که با او ارتباطی ندارم. افکار و خواسته های یک فرد نیز می تواند در چنین دوره ای تغییر کند. مذاکراتی با رئال مادرید انجام شد اما هیچ اتفاقی نیفتاد. من همیشه می خواستم در لالیگا بازی کنم. این برای من واضح بود و وقتی بارسلونا این بار آمد، بارسلونا تنها گزینه برای من بود. پیشنهادهای دیگری هم وجود داشت، اما آن را دوست نداشتم.

هنگام خداحافظی مسئولان به شما چه گفتند؟

رابرت لواندوفسکی 🎙️:

• «فقط چیزهای خوب، حرف های دوستانه رد و بدل کردیم و دست دادیم، در نهایت حرفهای مثبت بیشتر از منفی بود، دوباره با همه صحبت کردم: حسن، همچنین اولی هوینس.

آخرین کلماتی که هوینس به شما گفت چه بود؟

رابرت لواندوفسکی 🎙️:

• “او گفت که همیشه گوشش را برای من باز خواهد داشت و اگر به چیزی نیاز داشتم همیشه می توانم با او تماس بگیرم. این خیلی خوب بود، او شخصیت بزرگی است و من از او و همچنین از همه افراد دیگر سپاسگزارم. برای من مهم بود که به هیچ ذهنیت منفی از تیم جدا نشوم .

روزهای احساسی پشت سر شماست. هفته گذشته دوباره در مونیخ بودم تا از بایرن مونیخ خداحافظی کنید چرا ⁉️

رابرت لواندوفسکی 🎙️:

• “احساس عجیبی بود که برای آخرین بار به زمین تمرین رفتم. باشگاه و شهر برای من ارزش زیادی دارد، دو دخترم در مونیخ به دنیا آمدند و ما در خیابان مونیخ و در مهد کودک با همه خداحافظی کردیم. دو نظر در مورد دوران ورزشی ام در بایرن مونیخ وجود ندارد همیشه خوب بوده است. آنچه در هشت سال با هم به عنوان یک تیم زندگی کردیم، هیچ کس نمی تواند آن را از ما بگیرد. با هانسی فلیکس مخصوصا – آن لحظات عالی بودند.

– در نهایت به جای اینکه از در بزرگ بیرون بروم از خروجی عقب رفتید..⁉️

رابرت لواندوفسکی 🎙️:

• “همین است. ما با هم تاریخ سازی کردیم و من همیشه 100 درصد خود را در زمین می دادم. روزی نبود که کم کاری کنم. مسئولان هم این را می دانند. تشکر متقابل و احترام متقابل – اینگونه با هم ماندیم. بایرن مونیخ همیشه در قلب من خواهد بود.

انگیزه شما برای رقابت با رئال مادرید و کریم بنزما از این به بعد چیست؟ جایی که هم تیمی سابق شما در بایرن کینگزلی کومان در مصاحبه ای به شوخی گفت که بنزما شما را ترجیح می دهد⁉️

رابرت لواندوفسکی 🎙️:

• “بله، متوجه شدم. اما البته کینگ مجبور شد این را بگوید چون هنوز برای بنزما در تیم ملی بازی می کند. (می خندد) جدی: من به خودم و تیمم نگاه می کنم نه دیگران. البته شما مشتاق بازی ها هستید. مثل ال کلاسیکو، و بنزما مهاجم بزرگی است، اما در نهایت، کسب عناوین با بارسلونا مهم است. بقیه چیزها مهم نیست.

آیا این در مورد توپ طلا نیز صدق می کند؟

رابرت لواندوفسکی 🎙️:

• “من همیشه گفته ام که موفقیت تیم مرا هدایت می کند. جوایز اینچنینی چیزهای خوبی هستند، اما به این دلیل نمی خواستم به اسپانیا بروم. برخی از آنچه در آنجا نوشته شده بود درست نبود.

– گفته می شود بین شما و جولیان ناگلزمن اختلاف نظرهایی وجود داشته است. چه چیزی را در آن دوست نداشتید؟

رابرت لواندوفسکی 🎙️:

• “من همیشه با مربی خیلی صریح بودم. هر کسی که مرا می شناسد می داند که من در مورد چیزهایی که در ذهنم است به وضوح صحبت می کنم. من هم نظرم را به او گفتم و فکر می کنم در نهایت او بهتر و بهتر متوجه من شد. باید بگویم: من هیچ مشکل شخصی با جولیان نداشته ام و علناً از او یا روش های او انتقاد نکرده ام.

ما خیلی با هم صحبت کردیم و تبادل نظر بسیار نزدیک بود. این بخشی از بازی است که شما همیشه آن را انجام نمی دهید. در زمین به توافق برسند.اما من در مورد جولیان حرف بدی نزدم.می دانم که او پتانسیل بالایی به عنوان مربی دارد.او قطعا می تواند عناوین زیادی کسب کند.

بایرن بدون ماشین گلزنی لواندوفسکی چه می تواند بکند؟

رابرت لواندوفسکی 🎙️:

• “بایرن یکی از بهترین تیم های اروپا است و هنوز هم است. شما می توانید این را در اولین بازی های فصل جدید ببینید. من شک ندارم که آنها بدون من می توانند گل های خود را به ثمر برسانند. مطمئنم بازیکنان دیگر اکنون گل های بیشتری خواهند زد. نسبت به سال های قبل بسیار متغیر است و کیفیت آن به قدری بالاست که نیازی به ۹ کلاسیک ندارد.

چه کسی در غیاب تو بهترین گلزن این فصل خواهد بود؟

رابرت لواندوفسکی 🎙️:

• “سوال سخت. هالر در واقع یک نامزد خواهد بود، اما بیماری او بسیار بد است. امیدوارم او خوب شود و به زودی او را در زمین بازی ببینیم. ما برای او آرزوی بهبودی سریع داریم. در غیر این صورت، بایرن مونیخ بازیکنان کافی دارد.انهت می توانند گل‌های زیادی را به ثمر برسانند.

جمال موسیالا . نظرتون در موردش چیه⁉️

رابرت لواندوفسکی 🎙️:

• “بامبی یک استعداد ویژه است، مانند پدری، یافه یا آنسو فاتی در بارسلونا. این قابل توجه است که او چقدر سریع به بلوغ رسیده و با سطح بایرن مونیخ سازگار شده است – اما همچنین چقدر روی خودش کار می کند و می خواهد بیشتر پیشرفت کند. شگفت‌انگیز است، مثل دریبل زدن با پاهایش.” من مطمئن هستم که او بهتر خواهد شد.

– موسیالا 19 ساله است، این ماه 34 ساله می شوید، تا کی می خواهید بازی کنید⁉️

رابرت لواندوفسکی 🎙️:

• “این فقط یک عدد است. احساس خوبی دارم و آماده حمله هستم. من با بایرن مونیخ همه چیز را به دست آوردم و اکنون می خواهم با بارسلونا هم همه چیز را به دست بیاورم.”

– آخرین سوال رابرت: دلت برای چه چیزی در مونیخ تنگ خواهد شد⁉️

رابرت لواندوفسکی 🎙️:

• “خیلی چیزها. باشگاه و هواداران البته شهر، اما مهمتر از همه جو در رختکن. شما به عنوان یک خارجی واقعاً این را درک نمی کنید، اما در طول سال ها من با این بازیکنان و همچنین با آنها رابطه برقرار کرده ام. همه کارکنان. دلم برای آن تنگ خواهد شد. اما من کسی هستم که به آینده نگاه می کنم. زمان شروع فصل جدید فرا رسیده است.

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید