| |

مصاحبه مفصل لیونل مسی با نشریه مارکا : آرزوی من همیشه حضور در فینال جام جهانی است

به گزارش فوتبال۷۲۴ لیونل مسی که در ابتدای فصل به تیم پاری سن ژرمن نقل مکان کرده است در مصاحبه‌ای مفصل با نشریه مارکا درباره شرایط بازی و زندگیش در فرانسه صحبت کرده است

لئو مسی به مناسبت هشتمین پیچیچی که فصل گذشته با بارسلونا به دست آورد، از خبرنگاران مارکا در خانه جدیدش در پاریس استقبال می کند. او خوشحال به نظر می رسد و از قبل با زندگی جدید خود سازگار شده است. او ورق را برگردانده و اکنون با تیم جدیدش روی دستیابی به اهداف متمرکز شده است. او به عنوان یک دوست خوب برای ژاوی در مرحله جدیدش به عنوان سرمربی بارسلونا بهترین ها را آرزو می کند. او متقاعد شده است که تیم بارسا با او رشد خواهد کرد.

او مجبور شد لالیگا را ترک کند، اما این رکورد و بسیاری دیگر را که ممکن است دیگر هرگز از آنها فراتر نرود، ترک کند، فکر نمی‌کنید؟🔻

امروز که در پاریس هستم، این ارزش زیادی برای من دارد. ما هر سه روز یک بازی داریم و شما وقت ندارید به آن فکر کنید. ما بر روی رویارویی که در راه است و دستیابی به چالش ها و اهدافی که برای خود تعیین کرده ایم تمرکز می کند. در آینده، زمانی که بازنشسته شدم، وقتی شروع به دیدن همه رکوردهایی کنم که به اندازه کافی خوش شانس بودم آنها را خلق کنم، آنگاه ارزشی را که واقعاً دارد به آن خواهم داد. بررسی آن چیز خارق العاده ای خواهد بود.
من از زمانی که وارد خانه جدید شدیم و بچه ها مدرسه و کارهای روزمره خود را شروع کردند کاملا سازگار شدم.

 

ایا در پاریس راحت هستید؟ 🔻

الان خیلی خوبم زمانی که توانستیم وارد خانه جدیدمان شویم و بچه ها مدرسه و کارهای روزمره خود را شروع کردند، کاملا سازگار شدم. ما همچنین مجبور شدیم با مسابقات حذفی سفرهای زیادی به آرژانتین داشته باشیم که مانع از تداوم در سطح بازی در اینجا شد. اما به زندگی من لطمه نزد و‌ما به خوبی جا افتاده‌ایم

فرزندان شما چگونه با آن برخورد می کنند، آیا آنها آموزش زبان فرانسه را شروع کردند؟🔻

خیلی راحت تر از آن چیزی بود که در ابتدا تصور می کردیم. ما دورهای زیادی به آن داده بودیم و چقدر برای آنها سخت بود. و در نهایت آنها کسانی بودند که سریع‌ترین تطبیق را داشتند و مورد استفاده قرار گرفتند. آنها در حال حاضر به مدرسه می روند و مطمئناً زبان فرانسه را خیلی سریع یاد خواهند گرفت، زیرا وقتی صحبت از یادگیری می شود، بچه ها سریع حرکت می کنند.همه اینها به ما آرامش خاطر زیادی داده است، هم برای آنتونلا و هم برای من. ما دیدیم که خیلی سریع آنها با اطرافیان خیلی خوب شدند و با شهر و کشور جدید سازگار شدند.

 

با شما، امباپه و نیمار، و همچنین بسیاری دیگر، آیا می توان فکر کرد که پاری سن ژرمن کاندید اصلی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا نیست؟🔻

همه می گویند که ما کاندید اصلی هستیم و من این را انکار نمی کنم که یکی از نامزدهای اصلی هستیم، اما هنوز برای اینکه یک تیم واقعا قوی باشیم به چیزهایی نیاز داریم. ما باید به عنوان یک تیم تثبیت شویم و این مزیت را داریم که بازیکنان بسیار خوبی برای رسیدن به آن داریم. اما ما تنها نیستیم، تیم های بزرگ دیگری نیز نامزد هستند. لیگ قهرمانان یک رقابت بسیار دشوار است که آن را بسیار زیبا و خاص می کند. بهترین تیم ها آنجا هستند و اوضاع پیچیده تر و پیچیده تر می شود. بله، ما یکی از محبوب ترین ها هستیم، اما نه تنها تیم

به نظر شما چه تیم هایی کاندیدای لیگ قهرمانان اروپا هستند؟

امروز لیورپول خیلی خوب است، به لیورپولی بازگشته است که قهرمان لیگ قهرمانان شده است. سپس سیتی، بایرن، مادرید، اتلتیکو… تیم های زیادی هستند که می توانند برای قهرمانی لیگ قهرمانان بجنگند، لیگی که یکی از رقابتی ترین لیگ های سال های اخیر بوده است، زیرا چندین تیم وجود دارند که می توانند قهرمان آن شوند.

 

آیا گزینه هایی که به تیم های اسپانیایی می دهد، کافی است؟🔻

رئال مادرید همیشه در رقابت است. همین اتفاق در مورد اتلتیکو رخ می دهد و این دو در آنجا خواهند جنگید. آنها دو رقیب بسیار سخت در تقابل مستقیم هستند. هر دوی آنها به خوبی رقابت و نحوه بازی دیگران را می شناسند، به همین دلیل است که بدون شک این دو تیم از محبوب ترین ها هستند. بارسلونا با تیمی که بازیکنان جوان زیادی در آن حضور دارند، مرحله بازسازی را پشت سر می گذارد. امروز فکر می‌کنم تیم‌ بهتری از بارسلونا را می‌بینیم، اما، اگرچه آنها اکنون چنین تصوری دارند، اما این بدان معنا نیست که بعداً نمی‌توانند بجنگند، زیرا با آمدن ژاوی، تیم بازیابی خواهد شد. آنها می توانند به رشد و مبارزه ادامه دهند. سویا اکنون شرایط سختی در گروه خود دارد، اما آنها همچنان گزینه‌ای برای صعود دارند و تیمی رقابتی هستند. همه تیم های اسپانیایی در چند سال اخیر در اروپا، چه در لیگ قهرمانان و چه در لیگ اروپا، این را نشان داده اند و قدرت کافی داشته اند. آنها همیشه در‌مراحل مهم بودند.

نظر شما در مورد عملکرد کریستیانو چیست؟🔻

یونایتد تیمی بسیار قوی با بازیکنان بزرگ است. کریستیانو از قبل باشگاه را می شناخت، اما این در مرحله دیگری بود و اکنون او به روشی چشمگیر سازگار شده است. او از ابتدا مثل همیشه گل زده و مشکلی برای تطبیق نداشت. لیگ برتر آنطور که همه ما فکر می کردیم خوب نیست، اما رقابتی بسیار سخت و حتی شدید است که در آن همه چیز تغییر می کند. بعد از دسامبر اوضاع خیلی تغییر می کند و هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

نظرت درباره تقایل با رونالدو چیست؟🔻

خیلی وقت است که ما در یک لیگ رقابت نمی کنیم. ما به صورت انفرادی و تیمی برای همین اهداف مسابقه دادیم. صحنه بسیار زیبایی برای ما و همچنین مردم بود زیرا آنها بسیار از آن لذت بردند. خاطره زیبایی است که در تاریخ فوتبال باقی خواهد ماند.

 

نیمار، کریستیانو، لوئیز سوارز، لئو مسی … چرا لالیگا یک ستاره بزرگ را در هر فصل از دست می دهد و برای جلوگیری از آن یا جذب چهره های جدید چه باید کرد؟🔻

امیدوارم بتوانم بازیکنان بزرگی را بازگردانند و بهترین ها را مانند دهه یا پانزده سال گذشته داشته باشند ، همانطور که از نظر تاریخی بود. لالیگا همیشه یکی از بهترین لیگ های جهان بود و امیدوارم بتوانند آن را برگردانند. درست است که خیلی از چهره ها به دلایل مختلف رفتند، اما من مطمئن هستم که در آینده می توانند مثل همیشه لیگی برتر باشند.

وقتی صحبت از ستاره ها شد، آیا امباپه را فصل آینده در رئال مادرید می بینید؟🔻

حقیقت این است که من نمی دانم. فقط او می داند که چه چیزی در سر دارد و قرار است چه کار کند. فقط می توانم بگویم خوشحالم که او امسال اینجا ماند. او بازیکن بسیار مهمی برای ما و جنگیدن برای اهدافی است که داریم. او صد در صد روی اهداف تیم متمرکز است. و سپس تصمیم خواهد گرفت که وقتی فصل تمام شود چه خواهد کرد. حقیقت این است که نمی دانم چه اتفاقی خواهد افتاد.

آیا اسپانیایی را خوب صحبت می کند؟🔻

او آن را کامل صحبت می کند. اما او در چند زبان بسیار خوب صحبت می کند: اسپانیایی، انگلیسی، فرانسوی …

رختکن پاری سن ژرمن چگونه است؟ آنها می گویند که بسیاری از چهره ها نمی توانند با هم زندگی کنند🔻

من خوش شانس بودم که به رختکن با بازیکنان بسیار خوب و افراد بسیار خوب رسیدم. این مهمترین است. اقتباس من خیلی سریع بوده است. درسته که اولش خیلی عجیب بود. از یک طرف، مشکل انتقال به یک مکان جدید بعد از سال ها در همان مکان وجود دارد، اما از طرف دیگر بسیار آسان بود زیرا بازیکنان زیادی را می شناختم و اسپانیایی زیادی در آنجا صحبت می شود. افراد بسیار خوبی هستند. این یک کمد لباس بسیار نزدیک است، شما قبلاً می توانید آن را از بیرون ببینید و این چیزی است که من با حضور در داخل آن را تأیید کردم.

بعد از تمام اتفاقاتی که در اسپانیا که رقبای بزرگی بودید، چه حسی به شما می دهد که خود را با سرخیو راموس در همان رختکن ببینید؟🔻

حالا هیچی، اما در ابتدا بعد از این همه سال رقابت عجیب بود، دو کاپیتان بارسا و مادرید ، بعد از بازی های کلاسیک، این همه دعوا که در زمین داشتیم… اما تمام چیزها در داخل زمین باقی مانده بود. ما همیشه به یکدیگر احترام زیادی گذاشته‌ایم، مهم نیست که چقدر رقبای بزرگی در آن بازی‌های کلاسیک‌ بوده‌ایم. داشتن او به عنوان شریک امروز یک رویا است. کم کم او به ما ملحق می شود و امیدوارم هر چه سریعتر بازی کند زیرا او یک فوتبالیست مهم برای مبارزه برای جامها خواهد بود.

راموس همان طور است که تصور می کردید؟🔻

من از قبل او را می شناختم. درست است که صحبت‌های خوبی نداشتیم، اما سال‌هاست که در لیگ به هم خورده‌ایم و بیش از یک بار صحبت کرده بودیم. من قبلاً تصوری از این داشتم که چگونه است. او هم تیمی های سابقی داشت که در تیم اسپانیا با او بودند، بنابراین من از قبل او را می شناختم. و اکنون که ما در پاریس بیشتر تحت درمان قرار گرفتیم، دیدم که او شخص بزرگی است.

ژاوی چه چیزی می تواند به بارسلونا بدهد؟🔻

می تواند کمک زیادی کند. او مربی ای است که چیزهای زیادی می داند، خانه را کاملاً می شناسد و از کودکی در بارسلونا زندگی می کند. او این آرزو را در بارسلونا تجدید کرده است زیرا او فردی است که به شدت مورد احترام هواداران و بازیکنان است. او مربی بسیار مهمی برای فوتبالیست های جوان خواهد بود زیرا به آنها آموزش خواهد داد. با او تیم رشد زیادی خواهد داشت. من شک ندارم.

ژاوی گفت که هنگام امضای قرارداد با لحن شوخی به او پیام دادی…🔻

من اغلب با ژاوی صحبت می کنم. از آن زمان تا بحال. ما با هم دوست هستیم، خیلی چیزها را با هم در میان گذاشتیم و از زمانی که او رفت با هم ارتباط داشتیم. یادم نیست در پیام به او چه گفتم، این قدم جدید را به او تبریک گفتم و برایش آرزوی سلامتی کردم. مطمئناً او خیلی خوب کار خواهد کرد، زیرا او چیزهای زیادی می داند، او فردی سخت کوش است و خانه را به خوبی می شناسد.

آیا فکر می کنید بارسلونا در برخورد با کومان بی انصافی کرد؟ فکر می کنید مربی مسئول شرایطی بود که تیم تجربه می کرد؟🔻

همیشه نسبت به مربیان بی انصافی می‌شود. با کومان، با والورده ناعادلانه برخورد شد … وقتی نتایج بدی به دست می‌آید، ساده‌ترین کار این است که مربی را هدف بگیریم، او را عوض کنیم نه بازیکنان. کومان در زمان بسیار سختی به باشگاهی رسید که بازیکنان مهمی در آن رفتند، اما او توانست بسیاری از بازیکنان جوان را راهنمایی کند. همانطور که به شما گفتم، همیشه ساده ترین کار سرزنش مربی است. و همچنین آنها این را می دانند زیرا این حرفه آنهاست.

آیا بازگشت آلوز شما را شگفت زده کرده است؟ فکر می کنید می تواند به تیم کمک کند؟🔻

حقیقت این است که بازگشت او مرا شگفت زده کرد، به خصوص در لحظه. فکر می‌کنم می‌تواند یک خرید خوب باشد، همانطور که در مورد ژاوی می‌تواند برای جوانان مهم باشد. او به رشد آنها کمک می کند زیرا او یک فرد برنده است و چیزهای زیادی را منتقل می کند. او این کار را با جوانان چه در بازی و چه در تمرین انجام خواهد داد. زیرا او با کار روزانه، تعهد و آرزویی که همیشه برای برنده شدن دارد، قرار است در خارج از زمین کمک زیادی کند.

بارسلونا از یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا در بازی امشب دور است و در خطر جدی کنار گذاشته شدن است. شما چی فکر میکنید؟ آیا شما را ناراحت می کند؟🔻

بله، بدیهی است. من همیشه بهترین ها را برای بارسلونا می خواهم. من یک طرفدار بارسلونا هستم حتی اگر الان آنجا بازی نمی کنم. و من همکاران و دوستانی در تیم دارم. از آنها می خواهم که خوب کار کنند. درست است که در لیگ امتیاز باقی مانده بود، اما هنوز خیلی از بازی‌ها باقی مانده است و شک ندارم که بارسلونا برمی گردد و صعود می کند.

 

در مورد جدایی شما از باشگاه گفته شد که پولی برای فیرپلی مالی وجود ندارد. با نگاهی به گذشته، آیا فکر می کنید دلیل دیگری غیر از آنچه رئیس لاپورتا ارائه کرده بود وجود داشت؟🔻

نمی دانم. اما همین، من آنجا را ترک کردم و زمان گذشت. چیزی که به من گفتند این است که نمی توانند من را تمدید کنند و من نمی توانم بمانم. لازم نیست به دنبال مقصران بیشتری باشید یا ببینید چه اتفاقی افتاده است. من به آنچه به من گفتند پایبند خواهم بود و تمام.

لاپورتا روز گذشته گفت که به شما و اینیستا برای بازگشت اعتماد دارد. آیا می توانید آن رویا را محقق کنید؟🔻

من همیشه گفته بودم که در یک مقطع زمانی به بارسلونا بازخواهم گشت چون خانه من است و قرار است در آنجا زندگی کنم. و بدیهی است که اگر بتوانم به باشگاه کمک کنم، دوست دارم برگردم.

 

صعود آرژانتین به جام جهانی ، نظرتان چیست؟🔻

در سطح ملی دیدنی و باورنکردنی بود. توانستم به یکی از اهدافی که هزینه زیادی برایم داشت، یعنی کوپا آمریکا، برسم، زیرا چندین بار به قهرمانی نزدیک بودم اما به آن نرسیده بودم. هدف ما یعنی صعود به جام جهانی را بسیار درخشان به پایان رساندیم. و در حال حاضر می خواهم برای رفتن به مراحل بعدی تمرکز کنیم

آرژانتین در جام جهانی چه نقشی می تواند داشته باشد؟🔻

الان خیلی خوب کار می کنیم. بردن کوپا آمریکا کمک زیادی می کند زیرا تیم متفاوت کار می کند و اعتماد به نفس بیشتری دارد. اما می دانیم که هنوز راه درازی در پیش داریم تا یکی از نامزدهای قهرمانی باشیم. ما سعی خواهیم کرد به بهترین شکل ممکن به مسابقات برسیم تا همانطور که در هر بازی انجام می دهیم به رقابت ادامه دهیم.

تیم اسپانیا را چطور می‌بینی، آیا تا به حال فکر می‌کردی که اسپانیا می‌تواند یک رقیب جدی باشد؟🔻

من تا زمانی که توانستم مسابقات اسپانیا را دنبال کرده ام. می توانید دست لوئیز انریکه را ببینید، می بینید که انتخاب اوست. هر کسی که بازی می کند، همه آنها ایده های بسیار روشنی دارند و به عنوان یک تیم کار می کند. آنها تیم بسیار خوبی هستند، آنها این را در جام ملت ها و در مرحله مقدماتی جام جهانی نشان دادند. او در جام ملت های اروپا شایستگی خیلی بیشتری داشت و در گروه، اگرچه تا آخر راه نرفت، اما در تمام بازی ها همیشه قهرمان و صاحب توپ بود.

آیا بازی نهایی را بین اسپانیا-آرژانتین می‌بینید؟🔻

به طور مشخص. با اسپانیا یا هر چیز دیگری. دوست دارم در یک فینال جدید باشم و به هدف جدیدی برسم. ارزو و رویا من همیشه این بوده است

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید