|

مصاحبه مفصل پرز درباره سوپرلیگ اروپا و حواشی آن و شایعات شکل گرفته

به‌گزارش فوتبال۷۲۴ بامداد امروز پرز رییس هیات مدیره باشگاه رئال مادرید در مصاحبه ای تلوزینوی به سوالات مهمی درباره سوپرلیگ‌اروپا پاسخ داد🔻
باشگاه های برتر انگلیس ، اسپانیا و ایتالیا باید راه حلی برای وضعیت بد فوتبال ارائه دهند.ما به این نتیجه رسیده ایم که با ایجاد سوپرلیگا به جای قهرمانان ، می توانیم ضررها را کاهش دهیم. وقتی درآمد دیگری به جز حق پخش ندارید ، می گویید راه حل ارائه مسابقات جذاب تر است که هواداران از سراسر جهان را قادر می سازد تا باشگاه های بزرگ را مقابل یکدیگر تماشا کنند.
 اتحادیه باشگاه های اروپا می گوید که آنها 500 میلیون ضرر کردند ، ما 800 میلیون بودجه داشتیم و با بودجه 700 میلیون به پایان رسیدیم و امسال به جای دستیابی به بودجه 900 میلیون یورویی ، می بینیم که آیا می توانیم به 600 میلیون یورو برسیم یا خیر. ، بودجه مادرید در حال حاضر فقط 400 میلیون است. شما باید با افزایش مسابقات رقابتی درآمد سودآوری کسب کنید.اوضاع فوتبال بد است ما با بازی در باشگاههای بزرگ مقابل هم درآمد خود را افزایش خواهیم داد.فوتبال شرایط بسیار سختی را پشت سر می گذارد و سوپرلیگ باعث صرفه جویی مالی باشگاه ها خواهد شد. هرچه مسابقات رقابتی تر باشد ، باشگاه های بیشتری درآمد کسب می کنند و اینگونه است که از این شرایط زنده خواهید ماند. سوپرلیگ راه حل است.من در سال 2000 وارد دنیای فوتبال شدم و فوتبال باید پیشرفت کند. فوتبال باید تغییر کند ، باید متحول شود ، مانند هر صنعت در جهان ، فوتبال نیز نیاز به انطباق و تغییر دارد.
پرز درباره جوانان و فوتبال 🔻
40٪ جوانان به فوتبال اهمیت نمی دهند زیرا مسابقات بسیار کم کیفیت زیادی برگزار می شود و ما مجبور بودیم با آن مقابله کنیم. فوتبال علاقه مردم را از دست می داد ، هواداران 16-24 ساله علاقه ای به فوتبال ندارند.ما باید فوتبال را تغییر دهیم ، گاهی اوقات ما فرزندان یا نوه های خود را درک نمی کنیم ، زیرا آنها نسل های مختلف هستند و جهان تغییر می کند. جوانان می گویند که مسابقات بسیار طولانی است ، گاهی اوقات ما فرزندان یا نوه های خود را درک نمی کنیم ، باید تلاش کنیم آنها را درک کنیم. جهان در حال تغییر است. اگر بچه های جوان فکر می کنند بازی ها طولانی هستند ، ممکن است به این دلیل باشد که آنها به اندازه کافی سرگرم نشدند … یا شاید ما باید مسابقات را کوتاه کنیم. من از شایعات شیطانی مبنی بر اینکه ما هیجان فوتبال و شناوری ان را از بین خواهیم برد شنیدم و متعجب شدم. چند بازی وجود دارد که نمی توانم آنها را تماشا کنم.با سوپرلیگ هر هفته بهترین مسابقات را خواهیم دید
 ما باید برای جذابیت بیشتر این ورزش در سطح جهانی چیزی تغییر دهیم. این همان کاری است که ما با برنابئو انجام دادیم.
مالک‌سوپرلیگ؟🔻
 سوپرلیگ اختصاص به کسی ندارد ، این کاملا اشتباه است ، هر تیم خوبی می تواند در آن شرکت کند ، صرف نظر از نام آنها.
در دهه 1950 نیز همین اتفاق افتاد. یوفا و فیفا با ایده سانتیاگو برنابئو ، یعنی ایجاد لیگ قهرمانان ، مخالفت کردند ، مخالفت چه فایده ای دارد؟ بگذارید بزرگان بازی کنند. تمام کاری که من می کنم این است که به سود فوتبال باشم.
سوپرلیگ درآمد بیشتری ایجاد خواهد کرد. جذاب تره. همیشه افرادی وجود دارند که مخالف هرگونه تغییر هستند ، این اتفاق با سانتیاگو برنابئو رخ داد و سپس تاریخ فوتبال تغییر کرد.
 در لیگ قهرمانان ، برنده عنوان 120-130 میلیون یورو می شود ، در سوپرلیگا قهرمان خیلی بیشتر از این خواهد شد. اگر پول بیشتری داشتیم ، برای همه بهتر خواهد بود ، زیرا ما می توانیم بازیکنان کوچک باشگاه را با هزینه زیادی جذب کنیم و به آنها نیز کمک کنیم.
درباره ساختار 🔻
 “ما 15 تیم دیگر + 5 تیم دیگر داریم. این یک لیگ بسته نیست. پنج تیم هر فصل جایگاه خود را بدست می آورند.
 من مالک رئال مادرید نیستم ، من برای نجات رئال مادرید از شرایط اقتصادی بسیار بد در سال 2000 ریاست  را به عهده گرفتم و اکنون می خواهم فوتبال را نجات دهم.
 در این فصل رئال مادرید از لیگ قهرمانان حذف می شود؟🔻
 من 100٪ به شما تضمین می دهم که این اتفاق نخواهد افتاد. اتحادیه اروپا به گونه ای کار می کرد که من نمی فهمیدم. با کمال احترام ، ما می خواهیم فوتبال را نجات دهیم. ما باید 20 سال آینده را بسازیم تا هیچ باشگاهی 200 میلیون یورو ضرر نکند ، زیرا شرایط غم انگیز است. سیستم جدید لیگ قهرمانان یوفا هیچ فایده ای ندارد. هیچ باشگاهی از مسابقات قهرمانی اروپا در این فصل حذف نخواهد شد.
 شما را از لیگ قهرمانان یوفا بیرون کردند؟🔻
 این فقط یک تهدید است. ما از لیگ قهرمانان خارج نیستیم و حذف ما از لیگ های داخلی غیرممکن است.تمام شد. و انحصار آنها پایان یافت. زمان یک دوره جدید فرا رسیده است. لیگ به طور عادی ادامه خواهد داشت و تحت تأثیر سوپرلیگ نخواهد بود.اتحادیه اروپا در طول تاریخ خود از تصویر خوبی برخوردار نبوده است و من نمی خواهم به برخی از موارد اشاره کنم ، آنچه ما می خواهیم این است که الگویی را تغییر دهیم که هرگز در اتحادیه اروپا کارساز نبود
تغییر جدید در لیگ قهرمانان 2024؟🔻
 ما آن وقت خواهیم مرد ، باشگاه هایی هستند که صدها میلیون ضرر کرده اند.
ما سعی خواهیم کرد که در اسرع وقت شروع به کار کنیم. ما با یوفا و فیفا صحبت خواهیم کرد. آنچه ما می خواهیم این است که فوتبال را نجات دهیم تا حداقل 20 سال در آرامش زندگی کنید.
مسابقاتی مانند یونایتد برابر بارسلونا قویتر و جذابتر از تقابل یونایتد مقابل تیمهای کوچکتر خواهد بود.
 ما در مورد فوتبال صحبت می کنیم ، بازی ای که 4 میلیارد هوادار دارد ، ما باید به آن احترام بگذاریم ، ما می خواهیم برای نجات فوتبال همکاری کنیم ، ما این مسابقات را ارائه می دهیم و هدف ما این نیست که با کسی مخالفت کنیم ، اما یک باشگاه 200 میلیون ضرر کرد ، و 180 میلیون دیگر.
 بچه های جوان علاقه خود را به فوتبال از دست داده اند ، ما می خواهیم آنها فوتبال را تماشا كنند و لذت ببرند و هنگام تماشا تبلت را رها كنند.
ما هنوز با پاری سن ژرمن تماس نگرفته ایم. سویا یکی از باشگاه هایی است که می تواند به مسابقات راه یابد ، مسابقات تعطیل نخواهد شد ، ما به آنچه باشگاه ها ارائه می دهند اعتقاد داریم ، بنابراین آنها برای بازی در این رقابت می جنگند
ما اکنون 12 باشگاه هستیم و می خواهیم 15 باشگاه باشیم. اگر پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ امتناع کنند ، سوپرلیگا لغو نمی شود ، این بی معنی است.
لالیگا چگونه ارزش خود را از دست می دهد؟
 در بسکتبال ما لیگ را با یک رقابت دیگر مانند سوپرلیگ اروپا بازی می کنیم ، می توانیم کاملاً زندگی کنیم
رئیس یوفا امروز به آنیلی توهین کرد و این کاملا غیرقابل قبول است.
 لیگ قهرمانان ، همانطور که پابرجاست ، فقط از آغاز مرحله یک چهارم نهایی هیجان انگیز می شود.
 لیگ قهرمانان از مرحله یک چهارم نهایی جذاب می شود و این همان کاری است که ما در سوپرلیگ انجام خواهیم داد ، 5 بازی قدرتمند در روز سه شنبه و 5 بازی دیگر در روز چهارشنبه عالی خواهد بود.
 این درآمد از لیگ قهرمانان ، ما را خواهد کشت ،تا سال  مسابقات (2024) برسد ما مرده ایم.ما مدیون یک تغییر به جامعه هستیم. هواداران حق دارند آنچه می خواهند بگویند و آنها می خواهند مسابقات قدرتمند و رقابتی تری را ببینند.
سیاست در فوتبال؟🔻
 بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس گفت که همه کارها را برای لغو سوپرلیگ انجام خواهد داد زیرا آنها برای او روشن کردند که این مسابقات لیگ برتر را از بین می برد. این اشتباه است ، درست نیست. همه چیز ذاتاً خواهد بود.
در صورت عدم حضور رئال مادرید و سایر باشگاه های اروپایی در مسابقات قهرمانی اروپا در این فصل ،  قانون از ما محافظت می کند.
مداخله دولت؟
 وقتی می بینند که لیگ‌ها از بین نمی روند ، همه چیز به حالت عادی برمی گردد.پانزده باشگاه تاسیس شده تعداد ثابت مسابقات هستند ، باشگاه های دیگر مانند ناپولی و رم به مدت یک سال فرصت شرکت در مسابقات را دارند ، به عنوان مثال ، بیایید ببینیم.
آنچه چفرین در مورد آنیلی گفت غیر قابل قبول است ، او رئیس یک باشگاه تاریخی است ، رئیس اتحادیه اروپا باید تغییر کند ، ما نمی خواهیم یک رئیس  به رئیس باشگاه توهین کند و می خواهیم شفافیت بیشتری داشته باشیم ، من نمی دانم چگونه این اتفاق می افتد در اروپا دموکراتیک
 این یک لیگ فقط برای ثروتمندان نیست ، این یک لیگ صرفه جویی در فوتبال است که مبتنی بر همبستگی است.
ما نمی گذاریم فوتبال ناپدید شود.
در ابتدا 3 کشور اینجا هستند ، بعد از آن معیارهایی را می بینیم که باید برای باشگاه هایی که وارد می شوند استفاده شود و از همه مهمتر یک شایستگی ورزشی است..افرادی هستند که اهمیتی نمی دهند زیرا نمی خواهند امتیازات خود را از دست بدهند. سیستم جدید لیگ قهرمانان  احمقانه است. سوپرلیگ در سطح شخصی به من کمک نخواهد کرد ، من مالک رئال مادرید نیستم ، رئال مادرید متعلق به اعضا است ، من فقط می خواهم فوتبال را نجات دهم.
 ما از ابتدا شروع نخواهیم کرد ، جام های اروپا در سال 1992 که به لیگ قهرمانان اضافه کردیم ، ما همیشه تلاش خواهیم کرد تا در همه رقابت ها پیشرو باشیم. سوپرلیگ به بارسلونا کمک خواهد کرد ، من برای قانع کردن لاپورتا تلاش نکردم.من می خواهم آنها درک کنند که زندگی تغییر می کند ، همه چیز مثل 10 سال پیش نیست.
بارسلونا سخت قبول کرد؟🔻
بارسلونا از نظر اقتصادی شرایط سختی را پشت سر می گذارد و لاپورتا این مسئله را درک می کند و بلافاصله سوپرلیگا را مانند تمام باشگاه های مهم جهان قبول می کند ، این باعث نجات فوتبال خواهد شد.
باشگاه های بزرگ جذاب ترین هستند ، آنها درآمد کسب می کنند ، فکر نمی کنم دیدن باشگاه های ناآشنا جذابیت بیشتری داشته باشد.
تیمهای کوچک چه می‌شوند❓🔻
 فکر نمی کنم 4 میلیارد نفر برای تماشای تیمهای ناشناخته تلویزیون را روشن کنند.❗️
چرا دیگران مخالفت میکنند🔻
افرادی هستند که نمی خواهند موقعیت های خود را از دست بدهند ، 5 میلیارد از باشگاه ها از دست می رود ، ما نمی خواهیم ثروت فقط برای باشگاه های بزرگ باشد ، فوتبال یکی است و ما باید آن را نجات دهیم ، فوتبال در حال حاضر در یک حالت سقوط آزاد است .تکنولوژی فناوری ویدیو ، داوران و همه چیز در اطراف فوتبال توسعه می یابد.
ایا تیمی‌میتواند از سوپرلیگ خارج شود🔻
این 12 باشگاه قرارداد امضا کرده اند ، هیچ کس نمی تواند ترک کند یا کناره گیری کند.  ما 20 سال است که روی این پروژه کار می کنیم. ما باید چیزها را تغییر دهیم ، مسابقات وجود دارد که ما حتی اسم آنها را نمی دانیم ، فوتبال نباید مثل الان ادامه پیدا کند.ما در هر سه کشور (اسپانیا ، ایتالیا ، انگلیس) نظرسنجی انجام داده ایم ، 75٪ از مردم اسپانیا آن را خوب می بینند. هنگامی که ما شروع کردیم ، مطمئن بودیم که موفق خواهیم شد. شنبه همه ما برای این مسابقات ثبت نام کردیم ، خوشحالیم که این کار را انجام دادیم ، بیایید در این مسابقات  با هم موفقیت کسب کنیم.
چرا شما رئیس هستید؟🔻
 من اعتراضی ندارم که از فردا ریاست سوپرلیگ را به لاپورتا واگذار کنم ، اما چون 20 سال سابقه دارم انتخاب شدم.
منظورتان از همبستگی چیست؟🔻
وقتی می گوییم همبستگی واقعاً منظورمان این است. برای پیشرفت فوتبال ، همه باید در کنار هم خوب عمل کنند.
مذاکره با یوفا 🔻
اگر با یوفا به توافق نرسیم ، عقب نشینی نخواهیم کرد ، اگر آنها می خواهند تا سال 2024 برای اصلاحات صبر کنند ، می توانند صبر کنند. قرار نیست منتظر بمانیم زیرا به سوپرلیگ نیاز داریم
⁉️ امباپه؟
من اینجا هستم تا در مورد سوپرلیگ صحبت کنم.
مارکا از ما انتقاد می کند❓🔻
 صاحب مارکا مالک تورین است ، باشگاهی که رقیب یوونتوس است ، منطقی است.
پرز خطاب به چفرین و تبایس و اینفانتینو 🔻
 من به دلیل اپیدمی حقوق خود را در شرکت خود کاهش داده ام ، فکر نمی کنم رئیس لالیگا یا اتحادیه اروپا چنین کاری کرده باشد.  من حقوق لبران جیمز را می دانم زیرا اعلام شده است ، چرا من حقوق رئیس فیفا را نمی دانم؟ چرا؟.
من می دانم که لبرون جیمز چه مقدار می گیرد ، در حالی که من نمی دانم رئیس اتحادیه اروپا چه میزان درآمد کسب می کند ، در مادرید ما حقوق را کاهش داده ایم و من نمی دانم که آنها حقوق اتحادیه اروپا را کاهش می دهند یا در لیگ
در حالی که بارسلونا ضرر می کند ، باشگاه های ورشکسته نمی توانند برنده شوند و در انگلیس شش باشگاه بزرگ ضرر می کنند ، در حالی که 14 باشگاه دیگر ضرر نمی کنند ، این درست نیست.
حتی حامیان مالی نیز درگیرند، آدیداس و هواپیمایی امارات با مشکلاتی روبرو شده اند و ما باید با آنها همبستگی نشان دهیم. افرادی هستند که فکر می کنند هیچ اتفاقی نیفتاده است ، من مجبورم برخی کارهای تربیتی را انجام دهم تا توضیح دهم چه اتفاقی افتاده است
رونالدو؟🔻
 کریستیانو به رئال مادرید برنخواهد گشت.
درباره هالند و امباپه 🔻
فقط میتوانم بگویم  هالند و امباپه بازیکنان بسیار خوبی هستند.
هواداران همیشه می‌پرسند امباپه را جدب می‌کنید؟ من به آنها می گویم که آرام باشید ، اما این چیز خوبی است ، رئال مادرید نیز باید تغییر کند ، ما پیروزهای زیادی شده ایم و باید شکوه خود را بدست آوریم ، جهان باید تغییر کند  . من نمی دانم امباپه می خواهد تمدید کند یا نه ، من سالهاست که با او صحبت نکرده ام
درباره این فصل 🔻
ما به دلیل همه گیری در یک وضعیت بحرانی قرار داریم ، خواهیم دید که این فصل از نظر اقتصادی چگونه به پایان می رسد. اتفاقات زیادی می تواند بیفتد.
درباره راموس و بازیکنان 🔻
من او را خیلی دوست دارم اما اکنون ما در یک وضعیت بد هستیم. ما بر سر لیگ مبارزه خواهیم کرد. راموس فصل گذشته با کاهش 10 درصدی حقوق موافقت کرد ، در این فصل موقعیت خود را تغییر داد.
 اودگارد قبل از رفتن حقوق خود را کاهش داد. وینسینیوس فروشی نیست ، قابل لمس است.
درباره بازی دیروز 🔻
 دیروز تقریبا بدون بازیکن بازی کردیم ، نمی خواهم در مورد داوری چیزی بگویم.
درباره مسی 🔻
 امیدوارم حضور مسی در بارسلونا ادامه داشته باشد.
درباره کوید 🔻
 من کاملاً از کرونا بهبود یافته ام ، گاهی احساس خستگی می کنم اما این خستگی بعد از کرونا است و چند ماه طول می کشد ، اما من زندگی عادی دارم.
ایا بازهم اینجا می‌ایید ؟🔻
این اولین بار من در برنامه است و احتمالاً آخرین بار خواهد بود.
درباره ورزشگاه 🔻
 برنابئو جدید در پاییز سال آینده آماده خواهد شد.
در باره رونالدو 🔻
 من کریستیانو رونالدو را خیلی دوست دارم ، او چیزهای زیادی به ما داد.
درباره زیدان 🔻
زیدان بهترین مربی ای است که تاکنون داشته ایم ، او یک افسانه است. او با ما قرارداد دائمی دارد.
پرز الکلاسیکو را برترین می‌داند🔻
وقتی رئال مادرید و بارسلونا بازی می کنند ، دنیا متوقف می شود ، این برای ما یک چیز خاص است که به عنوان مثال در دربی منچستر اتفاق نمی افتد.
وقتی به سوپرلیگ دست پیدا می کنید ، این اولین یا چهاردهم محسوب می شود؟🔻
نه ، پانزدهم خواهد بود ، زیرا چهاردهمین دوره این فصل است.
درباره مورینیو 🔻
مورینیو رقابت ما را بالا برد. ما در 11 فصل گذشته 9 بار به نیمه نهایی رسیده ایم ، این ژن های رقابت است که من به آنها افتخار می کنم.
 من تصوری از نشست  باشگاه های لالیگا روز پنجشنبه ندارم ، امیدوارم شفافیت بیشتری ایجاد شود ، این هدف من است و این وظیفه آنها است . من از رئال مادرید درآمد کسب نمی کنم. اگر پیراهن رئال مادرید می خواهم باید آن را بخرم.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید