| | | |

مصاحبه مفصل کارل-هاینتس رومنیگه با نشریه بامس BamS

فوتبال724– کارل-هاینتس رومنیگه پیرامون مسائل گوناگون پاسخگوی نشریه بامس بود.

کارل-هاینتس رومنیگه :

این یک واقعیت است که هانسی فلیک به ما گفت که می خواهد بعد از پایان فصل ما را ترک کند. ما توافق کردیم که بعد از بازی در ماینتس نشست داشته باشیم.

یک چیز باید مشخص باشد: اگر بخواهیم به درخواست هانسی عمل کنیم، همه طرفین باید با هم همکاری کنند تا راه حلی پیدا کنند که بایرن مونیخ نیز از آن راضی باشد. ما در مورد یک مربی صحبت می کنیم که به افتخاری تاریخی رسیده است و از کار با او بسیار خشنود هستیم.

بعد از بازی ما در ماینتس ما به مدت دو هفته بازی نداریم و زمان زیادی داریم. اما من باید در مورد کل این شرایط نکته ای اساسی بگویم. این برای همه ما مهم است: در حال حاضر، مردم حسن صالیحمیدزیچ را مورد هدف قرار داده اند. اما در باشگاه بایرن مونیخ ما به همراه هیئت اجرایی و هیئت نظارت با هم همه تصمیمات، از جمله نقل و انتقالات و مسائل مربوط به تیم را می گیریم – و مربی نیز در این كار دخیل است. بنابراین من فکر نمی كنم كه این نحوه برخورد با حسن بطور علنی و عمومی منصفانه باشد.

در مورد سوپرلیگ اروپا :

بایرن ، دورتموند و پاریس سنت ژرمن به سوپر لیگ دعوت نشده اند؛ نه، هیچ كدام از ما از این قرارداد اطلاع نداشتیم. سوپرلیگ به روشی قانونی و مالی راه اندازی شد – فقط با یك اشتباه: آنها واكنش را بقیه خانواده فوتبال را در نظر نگرفتند. اگر قبلا به چیزی در مورد آن پی می بردم، با همه توانم همراه با دوستانمان از دورتموند و پاریس، و دیگران سعی می کردم از سوپرلیگ جلوگیری کنم.

باشگاه بایرن مونیخ برای چنین رویدادی حضور نخواهد داشت. همه ما در اینجا موضع گیری روشنی داریم: شما نمی توانید با ترتیب دادن رویداد خودتان و با هزینه دیگران، خود را از خانواده فوتبال جدا کنید.

در مورد چرایی شکست سوپرلیگ:

زیرا این پروژه با چنان امتناع بزرگی روبرو شد. واقعیت مهم دیگر این بود که 3 باشگاه بزرگ اروپایی: پاریس سنت ژرمن بایرن و دورتموند در کشتی [بعنوان تیم های ثابت] نبودند. بدون ما سه نفر، سوپرلیگ منحصرا “سوپر” نیست.

الكساندر چفرین كار بزرگی انجام داد. در یک روز آن تلاش كاری را انجام داد كه من قبلا هرگز ندیده بودم. او با همه سهامداران اصلی فوتبال، تمام لیگ های بزرگ، فدراسیونهای ملی و سیاستمداران صحبت كرده است.

چفرین اخیرا در مورد بازسازی یک واحد و حرکت رو به جلو با هم صحبت کرده است. مهمترین چیز این است که این باشگاه ها متوجه اشتباه خود شده اند و آماده اند بدون هیچ گونه اما و اگری به خانواده فوتبال برگردند و همیشه در کنار آن باشند.

درباره اصرار پرز بر ادامه این ایده:

من فلورنتینو را می شناسم. او یک اسپانیایی پر افتخار و رئیس احتمالاً مشهورترین باشگاه جهان است. او فردی بسیار باهوش است که با او می توانید معقولانه صحبت کنید. مهم است که یک پل را از طریق گفتگو بسازید.

آندره از نسلی متفاوت است و فردی با شخصیت متفاوتی از من است. من خودم فوتبال بازی می کردم و همیشه نسبت به آن – نه فقط به پول احساس وظیفه می کردم.

همه ما اشتباه بزرگی مرتکب شده ایم. چه رئال، بارسا، یووه، سیتی، بایرن یا دورتموند: هر ساله ما هزینه های بازیکنان را افزایش می دهیم و هزینه های انتقال بیشتری را می پردازیم – زیرا ما یک هیولای مشترک داشتیم به نام بازار نقل و انتقالات.

کرونا به همه ما آسیب رساند. برخی بیشتر، برخی کمتر. ما باید از این نتیجه گیری کنیم. اکنون باید یک حرکت ابتکاری مشترک را در اروپا آغاز کنیم، که باید بگوید: “هزینه ها را از این بیشتر زیاد نکنید، بلکه آنها را کاهش دهید!”

ما باید دستمزد بازیکنان و هزینه های ایجنتها را کاهش دهیم. و ما باید یک محدودیت دستمزد را در اروپا مانند ایالات متحده در نظر بگیریم.

ایده سوپرلیگ به پایان رسیده است. حتی شاید اتفاق خوبی بود که ما این تماما سیرک را دیدیم، که باعث ناراحتی کل جهان شد. این منجر به این واقعیت شده است که تاجرین، که در فوتبال بسیار زیاد هستند، درک کرده اند که فوتبال چیزی فراتر از تجارت است.

رومانیگ درباره اصلاحات در لیگ قهرمانان اروپا :

من می توانم با اطمینان کامل بگویم آنچه روز دوشنبه کمیته اجرایی یوفا تصمیم گرفت اصلاح کند، به لیگ قهرمانان کمک می کند تا حتی بهتر شود.

قالب جدید مرحله گروهی، همچنین به این دلیل که کار را برای باشگاه های بزرگ بسیار دشوارتر می کند، کل مسابقات را بسیار هیجان انگیزتر و احساسی تر می کند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید