کلوپ آژاکس
|

مصاحبه مفصل یورگن کلوپ قبل از بازی لیورپول و برایتون در پریمرلیگ

به گزارش فوتبال۷۲۴ یورگن کلوپ در کنفرانس خود پیش از بازی لیورپول با برایتون به سوالاتی درباره تیم خود پاسخ داد.

قرمزها بعدازظهر شنبه در آنفیلد از تیم گراهام پاتر استقبال می کنند و به دنبال حفظ شروع بدون شکست خود در فصل لیگ برتر هستند.

 

کلوپ در مورد اینکه آیا لیورپول باید بهترین عملکرد خود را برای قهرمانی در لیگ برتر در این فصل داشته باشد یا خیر🔻

بله، اما این تقریباً برای همه تیمها صادق است، نه تنها ما. این استاندارد لیگ است و حضور در آن منطقه از جدول در‌ماه مارس آوریل یا می، به این معنی است که باید در سطح فوق‌العاده‌ای عالی عمل کنید و فوق‌العاده باشید. در این لحظه نمی دانیم که در آن رتبه خواهیم بود یا نه، بنابراین این چیزی است که هرگز نمی توانید در مورد آن مطمئن باشید و به همین دلیل بسیار مهم است که شروع خوبی داشته باشیم. ما تا اینجا شروع خوبی داشتیم اما بدیهی است که تیم های دیگر هم شروع های خوبی داشتند. واقعاً در جدول هیچ اتفاقی نیفتاده، بدیهی است که برخی از باشگاه‌ها احساس می‌کنند که در این بخش ابتدایی فصل کمی کوتاه آمدند، اما همه ما می‌دانیم که این می‌تواند خیلی سریع تغییر کند و سعی می‌کنیم تا جایی که ممکن است ثابت قدم باشیم.
برای آن باید آماده باشیم، مثلاً برای فردا، که یکی از سخت‌ترین بازی‌های لیگ برتر است، کاری که گراهام در برایتون انجام می‌دهد و نحوه بازی آن‌ها نشان دهنده قدرت انها است. این لیگ برتر است، هیچ بازی ای وجود ندارد که بتوانید کمی آسان بگیرید. نه، شما باید همیشه در بهترین حالت خود باشید.

کلوپ در مورد اینکه چگونه او در حین اجرای ترکیب چرخشی بازیکنانش را راضی نگه می دارد🔻

فکر نمی‌کنم ،صادقانه بگویم، و فکر نمی‌کنم این کار را کرده باشم! باید از همه بازیکنان تیم بپرسید. کاری که ما باید انجام دهیم این است که در بازی های فوتبال پیروز شویم، به خصوص زمانی که برای لیورپول بازی می کنید. وقتی در فوتبال هستید، زود یاد می‌گیرید که باید تصمیم‌های یک مربی را بپذیرید و تیم من به وضوح این کار را انجام می‌دهد. این بدان معنا نیست که آنها همیشه از تصمیم خوشحال هستند، بلکه آنها را می پذیرند. وظیفه بازیکن این است که همیشه آنقدر مصمم باشد، در تمرینات خوب باشد، در لحظه ای که وارد می شوید واقعاً تأثیرگذار باشید. این اصل کار است و این معامله در هر تیم فوتبال در جهان است و در اینجا نیز همینطور است. من سعی نمی‌کنم آن‌ها را راضی نگه دارم، بله، می‌خواهم خوشحال باشند، اما می‌خواهم وقتی با حریفی بازی می‌کنیم که امتیاز می‌خواهد امتیازی از دست ندهیم، اگر بخواهید می‌توانید عصبانی باشند. این فقط کارهایی است که در طول هفته ها و ماه ها انجام می دهیم و این وضعیتی است که در آن قرار داریم.

کلوپ درباره وضعیت لیورپول در جدول گفت 🔻

 

28 بازی بعد از این وجود دارد، بنابراین واضح است که هیچ اتفاقی نیفتاده است! این فقط یک شروع بسیار خوب تا اینجای کار بوده است، اما حتی در ابتدا، ما افتهای خود را داشتیم، شاید از نظر نتیجه خیلی زیاد نبود، اما لحظاتی داشتیم که همه از آن راضی نبودیم، بنابراین دائماً چیزهایی برای بهبود داریم و این تنها چیزی است که می‌توانیم داشته باشیم. نگران این نیستیم که بازی‌ها را با نتیجه مضحک بردیم یا هر چیز دیگری، جایی که فکر می‌کنید، “باشه، چطور می‌تواند دائما اتفاق بیفتد؟” اینطور نیست و ما آنقدر احمق نیستیم که چنین فکر کنیم. برای برنده شدن در یک بازی فوتبال، قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که آماده دفاع هستید و این چیزی است که ما سعی می کنیم فردا دوباره مطمئن شویم. بقیه چیزها این است که چگونه می توانید بر روی آن بنا کنید و ما خواهیم دید که چگونه می توانیم آن را انجام دهیم.

کلوپ در مورد اینکه چه نوع چالشی از برایتون انتظار دارد🔻

مطمئن نیستم که هفته گذشته بازی برایتون – [منچستر] سیتی را دیده اید یا خیر. بنابراین، به نظر می رسد از روی امتیاز یک چیز کاملاً واضح است و شاید نیمه اول، بله، سیتی واقعاً خوب بود. اما فکر می‌کنم دو گل در نیمه اول یک گل ضدحمله بود و وقتی به مالکیت توپ نگاه می‌کنید، فکر می‌کنم اگر حق با من باشد، 52-48 بود، اما برای برایتون یک گل بزرگ بود. این یک تیم فوتبالی است و نه فقط فوتبال بازی کردن، آنها یک تهدید واقعی هستند.

آنها سعی می‌کنند خلق موقعیت کنند، خوب دفاع می‌کنند، فکر می‌کنم هنوز تعداد زیادی گل نخورده‌اند – فکر می‌کنم 9 گل – اما در آخرین بازی 4 گل را دریافت کردند، که واقعاً عجیب بود. از دید من فکر می کنم که گل اول می توانست خطا روی دروازه بان باشد و بعد شما هرگز نمی دانید که بازی چگونه خواهد بود. نیمه دوم را هم دیدم و آنها باورنکردنی بودند. نگه داشتن توپ مانند آنها و پاس دادن توپ مانند آنها در مقابل سیتی کار بسیار دشواری است و آنها این کار را انجام دادند. بنابراین ما می دانیم که آنها چه توانایی هایی دارند، اما ما سیتی نیستیم و به وضوح کمی متفاوت بازی می کنیم و بله، این همان کاری است که می خواهیم انجام دهیم. ما می خواهیم برای آنها مشکل ایجاد کنیم و بله، ما آخرین بازی مقابل برایتون را در اینجا باختیم، بنابراین این یک علامت هشدار دیگر است – نه اینکه من به آن نیاز داشتم، اما همینطور است. اما تفاوت بزرگی وجود دارد و بدیهی است که آنفیلد مملو از جمعیت خواهد بود و این معمولا به ما کمک می کند. اما نه تنها، ما باید واقعا خوب باشیم بلکه به مردم با درک درست نیاز داریم. این یک بازی نیست که در آن بر حریف یا چیزهایی مانند آن تسلط داشته باشید. آنها لحظات خود را خواهند داشت، این را نباید فراموش کرد. این همه چیز را در مورد کیفیت برایتون می گوید. آنها لحظات خود را خواهند داشت، ما باید زیاد بدویم، باید فاصله ها را کم کنیم، ما باید واقعاً دفاع عاقلانه داشته باشیم و که توپ را نیز در اختیار داشته باشیم. بنابراین، کار سختی خواهد بود، اما من مشتاقانه منتظر آن هستم و به کاری که گراهام در آنجا انجام می‌دهد احترام می‌گذارم، من واقعاً کار او را تحسین می‌کنم. باید بگویم که او یک مدیر درجه یک است.

کلوپ در مورد اینکه آیا عملکرد ابراهیما کوناته در اولدترافورد باعث ایجاد دردسر او در دفاع میانی شده است یا خیر🔻

من آن را سردرد نمی نامم، اما مشخصاً باید چند تصمیم بگیرم. اما خدا را شکر – زمانی که باید تصمیم بگیرید همیشه نشانه خوبی است زیرا به این معنی است که گزینه هایی دارید. زمان‌های واقعاً بد زمانی هستند که گزینه‌هایی ندارید و تصمیم‌ها تقریباً جلوی شما هستند و هیچ تأثیری روی آن ندارید. بنابراین برخی [تصمیم‌ها] وجود دارد، اما واضح است که خیلی زیاد نیستند. همیشه این است که چه کسی در لحظه به احتمال زیاد به ما کمک می‌کند تا یک بازی را ببریم. این تصمیم را چند سالی است که گرفته ام و این بار هم انجام خواهم داد و امیدوارم باز هم تصمیم درستی باشد.

کلوپ در مورد اینکه چگونه او تیم فعلی خود را با تیمی که تا اواخر فوریه در فصل 2019-2019 لیگ برتر شکست نخورده بود مقایسه می کند🔻

فکر می کنم تیم خیلی تغییر نکرد، درست است؟ جینی بیرون است، این واضح است، اما بقیه چیزها باید تقریباً مشابه باشند. بله، ایبو در حال حاضر و ، دیگو در دسترس است، تیاگو – متأسفانه در دسترس نیست – اما در اطراف است. در واقع، من واقعاً به این چیزها فکر نمی کنم،

کلوپ در پاسخ به اینکه آیا ما بهتر از 18 ماه پیش هستیم؟🔻

 

” این خیلی مهم نیست، شما باید تا آنجا که می توانید در لحظه خوب باشید و بله ما باید پیشرفت کنیم و بله فضا برای بهبود وجود دارد. می دانم چطور به نظر می رسد، اما دنیا کمی شبیه این است: شما 5-0 مقابل یونایتد پیروز می شوید و همه چیز عالی است، اما اینطور نبود. یونایتد موقعیت‌های واضحی داشت که ما به آنها دادیم و نباید در این لحظات به شانس یا مواردی از این دست اعتماد کنیم، بنابراین می‌توانستیم بهتر عمل کنیم. اینطوری صحبت کردیم که در نیمه دوم 4-0 پیش بودیم، چون لازم بود. به پسرها گفتم، “الان، در این لحظه واقعاً مهم است که من را باور کنید: ما باید بهتر بازی کنیم، در غیر این صورت بازی را برای آنها باز می کنیم، زیرا آنها یک گل می زنند، آنها دو گل می زنند، هر چه باشد.” چنین چیزهایی ممکن است رخ دهد. ما نگران این نیستیم، فقط دیدم که در نیمه اول خیلی چیزها را از دست دادیم و این چیزهایی است که باید بهبود دهیم. و نه تنها در آن بازی، ما باید به طور کلی آن را بهبود بخشیم. البته در طرف مقابل، وقتی کارهای هجومیض انجام می دهید، باید موقعیت ها را تمام کنید و بدیهی است که لحظاتی وجود دارد که گل میزنید و لحظاتی وجود دارد که گل نمیزنید

تا اینجای کار در لحظات زیادی گل شده است و به همین دلیل است که امتیازات واقعاً قابل توجهی داریم، اما انتظار نداریم همیشه این اتفاق بیفتد و مشکلی با پیروزی 1-0 در یک بازی نداریم. مسلماً بدیهی است که با نتیجه نزدیک کمی عصبی تر خواهیم بود، اما هنوز مشکلی ندارد، و این چیزی است که ما باید دوباره برای آن آماده باشیم.

 

کلوپ مجددا بر ساختار دفاعی تیم تاکید می‌کند 🔻

 

جایی که ما باید پیشرفت کنیم و سپس پایدار و ثابت باشیم منطقه دفاعی است. و اینکه زمانی که حریف توپ را در اختیار دارد چگونه کار می کنیم. در واقع هیچ دلیلی برای باخت وجود ندارد اگر ما واقعاً خوب این کار را انجام دهیم، اما چون ما انسان هستیم همیشه ممکن است اتفاقاتی بیفتد. اما حتی برای آن باید راه حلی داشته باشیم تا راه حل بعدی بتوانیم آن را اصلاح کنیم. این چیزی است که ما می توانیم در ان 100 درصد پیشرفت کنیم. از نظر تهاجمی نیز می توانیم، اما وقتی گل هایی را که تاکنون به ثمر رساندیم،حفظ نکنیم کار سخت تر می شود.

 

کلوپ در مورد اهمیت آدام لالانا زمانی که در LFC بود و اینکه آیا او استانداردهایی را از نظر پرسینگ در آغاز سرمزبیگری کلوپ تعیین کرد یا خیر🔻

 

راستش دلم برای آدام تنگ شده است. واضح است که ما جلسات زیادی در طول هفته نداریم زیرا اغلب اوقات بازی می کنیم، اما آدام از روز اول تا آخر تقریباً استانداردها را تعیین کرد و این واقعاً تأثیرگذار بود. چیزی که من در مورد او دوست داشتم این بود که یک بازیکن فوتبال با مهارت های فنی و ذهنیت کاری واقعاً نادر در اختیارم بود.
من فکر می کنم همه ما موافقیم، اگر آدام اندکی کمتر مجروح می شد، می توانست در سطح دیگری باشد – و قبلاً عالی بود. بنابراین، یکی از بهترین بازیکنانی که تا به حال با او کار کردم، یک فرد کاملاً باورنکردنی نیز هست. من واقعا مشتاق دیدار دوباره او هستم.

 

کلوپ در مورد اینکه چقدر برای جو گومز سخت بوده است که بعد از مصدومیتش هر چند وقت یکبار بازی نمی کند🔻

 

این اصلا آسان نیست، اما همیشه واضح بود که ما باید در موقعیت خود واکنش نشان می‌دادیم و باید هافبک میانی را وارد زمین می‌کردیم. فکر می‌کنم همه روی آن اتفاق نظر داشتند.
نات فیلیپس را دیدید که نیمه دوم را مقابل پرستون بازی می‌کرد و بازی کاملاً متفاوت شد. بازیکن به بازیکنی که یکی دو سال پیش بود فرق می‌کند.
او یک هافبک میانی درجه یک است و به خوبی بازی نمی کند. جوی هنوز بازی نکرده است، اما پس از مصدومیت های طولانی مدت و مواردی از این دست، اینطور است. بعد برای جوئل تصمیم گرفتیم که کاملا منطقی بود، حالا ایبو در موقعیت بازی قرار گرفته است. ما باید با جوی کنار بیاییم، مخصوصاً در ابتدا، ما سعی می کنیم همچنان با قدرت برخورد کنیم… الان حتی نیم فصل را هم نگذشته است و در مورد این چیزها صحبت می کنیم. امیدوارم هیچ کس در طول سال آسیب نبیند اما این زندگی یک فوتبالیست است. شما باید برای لحظه ای که وارد می شوید در اوج بازی خود باشید و در آن لحظه باید همه را متقاعد کنید، و سیستم این طور است. پسرها با هم خیلی خوب برخورد می کنند، هر پنج نفر. دیدن این واقعاً خوب است، آنها به یکدیگر احترام زیادی می گذارند و ما به آنها. ویژگی های جو باورنکردنی است، همه ما این را می دانیم، این را در لحظات زیادی در روز چهارشنبه دیدیم. اما همین الان ما چندین بازیکن درجه یک فقط در آن پست داریم .درست است وقتی در ترکیب نباشید کار برای شما کمی سخت‌تر می‌شود. اما همیشه در فوتبال اینگونه بود – تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که واقعاً سخت کار کنید تا لحظه شما فرا رسد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید