| |

مصاحبه مندیلیبار سرمربی تیم سویا قبل از بازی با تیم آاس‌رم در فینال لیگ اروپا فصل ۲۰۲۲/۲۳

به گزارش فوتبال۷۲۴ سویا تنها دو روز تا هفتمین فینال لیگ اروپا فاصله دارد و خوش‌بینی زیادی وجود دارد که آنها هفتمین جام را با خود به خانه خواهند آورد.

 

روی نیمکت‌ها، نبرد جذابی خواهد بود، خوزه لوئیس مندیلیبا به اولین بازی خود می‌رود و سرمربی رم به دنبال حفظ رکورد 100 درصدی خود در فینال‌های اروپایی است.

 

هرچند مندلیبار از خودش جلو نمی زند.

سرمربی باتجربه باسکی در اواخر ماه مارس و پس از خورخه سامپائولی هدایت این تیم را برعهده گرفت و به طور کامل تیم را احیا کرد.

 

او نه تنها طبق دستور آنها را از نبرد سقوط دور کرد، بلکه به فینال در بوداپست رفت. او به Relevo اعتراف می کند که وقتی او مدیریت را بر عهده گرفت اوضاع خوب نبود.

 

🎙”و این حقیقت است. این بدان معنا نیست که آنها تیم خوبی هستند، آنها فوتبالیست های خوبی هستند. درست است که آنها خوب نبودند. اوضاع خوب نبود. آنها از نحوه تمرین و بازی راحت نبودند و از این نظر برای ما راحت تر بود. نمی‌دانم آیا ما به آنها عادی بودن، سادگی، آسانی دادیم یا نه… سپس نتایج به ما کمک کرد. انجام بازی های زیادی در مدت زمان کوتاه به ما کمک کرد که تقریباً همه بازی کنند و احساس یکپارچگی کنند.”

 

 

مندلیبار بیشتر قرن بیست و یکم را با تیم های کوچکتر تر در انتهای لالیگا یا بالای سگوندا کار کرده است. به ویژه، عملکرد او برای حفظ ایبار در لالیگا برای پنج فصل تاریخی بود.

 

اکنون که اعتبار بسیار بیشتری کسب کرده است، چه احساسی دارد؟

 

🎙 من 20 سال است که در لیگ دسته اول هستم و انگار هیچ کس من را نمی شناسد و حالا در سویا باشم و کارهایی را که انجام می دهیم … کاری که در ایبار انجام دادم تقریباً همان کاری است که در سویا انجام می دهم. اتفاقی که می افتد این است که شما با ثروت زندگی می کنید و در اعماق زندگی نمی کنید. من آن را درک نمی کنم، من آن را درک نمی کنم … می دانم که ما در فینال یوفا هستیم و این برای سویا بسیار مهم است، حتی اگر آنها به آن عادت کرده باشند، اما زنده ماندن در پنج فصل با ایبار به اندازه سویا را برای حضور در جمع چهار تیم برتر تلاش مهم است.

 

مندیلیبار به خوبی می داند که همه چیز می تواند در یک لحظه تغییر کند.

 

🎙بیایید ببینیم، این طور است. ما داریم برنده می‌شویم و در فینال هستیم… عکس‌های اینجا و عکس‌های آنجا، اما من همچنین می‌دانم که به محض شکست در دو بازی، از هر طرف به من فحش می‌دهند. شما و هواداران هم همینطور. درست است. ما همه چیز را به سرعت فراموش می کنیم. من دیروز به دنیا نیامدم.»

 

در حالی که تاریخ خود سویا در لیگ اروپا افسانه ای است، سفر شوکه کننده مندیلیبار به فینال اروپا ابعاد افسانه ای دارد. حتی اگر مندیلیبار نکته ای داشته باشد که باید زودتر مورد توجه قرار می گرفت، قطعاً اکنون شایسته آن است

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید