| |

مصاحبه هانسی فلیک با نشریه زیبنا 51

«من فكر می كنم یوليان ناگلزمن از اين تيم بسيار خوشش خواهد آمد زيرا بازیکنان از كيفيت بسيار بالايی برخوردارند و از نگرش بسيار خوبی برخوردار هستند. من هم این موضوع را به او پیامک کردم. اين يك تيم برتر است كه می داند چه چیزی مهم است.

البته (من هوادار  بایرن مونیخ خواهم ماند). این باشگاه برای من بسیار خاص خواهد بود. به عنوان مثال، بعد از قهرمانی در لیگ، کاله رومنیگه با دو لیوان شامپاین برای جشن گرفتن به رختکن من آمد، که فکر میکنم یک حرکت عالی بود.

من در اینجا به عنوان بازیکن بهترین زمان را داشتم و توانستم موفقیت بزرگی را به عنوان مربی جشن بگیرم. بایرن مونیخ باشگاه من است.

[مفهوم] موفقیت به عنوان مربی (با موفقیت از نظر بازیکن) متفاوت است. برای من مهم است که همه احساس راحتی کنند. فقط در این صورت است که می توانید به عملکرد عالی برسید. فکر می کنم ما این کار را انجام دادیم. فقط حیف است که نتوانستیم سال گذشته عناوین زیادمان را با هواداران در ورزشگاه جشن خود را بگیریم.

Image

دل همه حتی دل بازیکنان تازه وارد تیم خیلی برای هواداران تنگ شده است. بعنوان یک بازیکن جدید، به زمان نیاز دارید تا به اوضاع عادت کنید، صرف نظر از اینکه در بایرن مونیخ ستاره برجسته ای باشید یا یک استعداد. طرفداران در فوتبال سهیم هستند.

آنها نظرات مستقیمی به شما در مورد زمین می دهند – هم مثبت و هم منفی. این بسیار مهم است، زیرا در مونیخ مساله همیشه درباره موفقیت داشتن و انجام هر کاری برای موفقیت بوده است.

این تیم به طرز فوق العاده ای عملکرد خوبی ارائه داده است: آنها بندرت استراحت داشتند، تقریبا هیچ [فرصتی برای] آمادگی نداشتند؛ هر سه روز یک بازی را پشت سر گذاشتند – و با این وجود با اقتدار عنوان قهرمانی لیگی را به دست آوردند، که همه ما می گوییم صادقانه ترین [پاکترین] جام است.»

Image

درباره کیمیش :

«فکر می کنم اگر او بتواند بلندپروازی بزرگش را کمی بهتر کنترل کند و آن را در مسیر درست هدایت کند، آنوقت می تواند بهترین فوتبالیست جهان شود. او در حال حاضر یک بازیکن در کلاس جهانی در چندین پست است، اما می تواند یک قدم دیگر بردارد و من برای او همین آرزو را دارم.»

«دیوید آلابا ، که فوق العاده همه کاره است و همیشه با همه جانش بازی می کند، به همین شکل برای تیم مهم بود.»

Image

درباره مولر :

«از نظر من توماس یک پدیده است. او همیشه همه کار را درست در بازی انجام نمی دهد. اما بعنوان مربی او به طور خیلی بیشتر لحظات شادی فراهم میکند تا لحظاتی که شما را نارحت کنند.

او برای این تیم و این باشگاه بسیار معنی دارد. کسی مثل او دیگر هرگز نخواهد بود. آنچه او در زندگی حرفه ای خود بدست آورده بی نظیر است. و مهمتر از آن او شخصی بسیار خاکی [متواضع] و بسیار خوب است.»

Image

در مورد دریافت گل اول چندین بار در این فصل  و سپس کامبک زدن:

«من معتقدم این نتیجه مسیری است که طی 18 ماه گذشته با هم طی کرده ایم. عطش و اعتقاد به قدرت خود در این تیم ماندگار شده است.»

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید