| |

مصاحبه کامل لیونل مسی پس از جدایی از پاری‌سن‌ژرمن و انتقال به اینترمیامی در لیگ امریکا

به گزارش فوتبال۷۲۴ فصل ۲۰۲۲/۲۳ فوتبال اروپا به پایان رسید و در اولین خبر داغ، لیونل مسی قرار بود به بارسلونا بازگردد اما به دلیل مشکلاتی اون نتوانست و حالا برای انتقال به اینترمیامی به آمریکا پرواز میکند

 

او در مصاحبه ای رسمی از علتهای این انتقال و وضعیتش در فرانسه و پیشنهادات کشورهای عربی گفت

لیونل مسی درباره بازگشت به بارسلونا :

 

🎙می خواستم به بارسلونا برگردم، اما حاضر نبودم آینده ام را به دست دیگران بسپارم.

آرزو و اشتیاق زیادی برای بازگشت داشتم، اما بعد از زندگی کردن با آنچه زندگی کردم و در معرض آن قرار گرفتم، نمی خواستم به همان وضعیت برگردم: منتظرم ببینم چه اتفاقی می افتد

 

مسی درباره اینترمیامی:

 

🎙 تصمیم گرفتم به میامی بروم، هنوز 100 درصد انجام نشده است، اما تصمیم گرفتیم با میامی ادامه دهیم.

 

لیونل مسی درباره تصمیم لالیگا :

 

🎙من شنیدم که وقتی لالیگا موافقت کرد که می توانم برگردم، اما این درست نیست، خیلی چیزهای دیگر باید اتفاق می افتاد. دلم برای بارسلونا تنگ شده، بدیهی است که دلم برای بارسلونا تنگ شده است.بعد از قهرمانی در جام جهانی و ناتوانی در بازگشت به بارسلونا، مجبور شدم به اینترمیامی بروم تا فوتبال را جور دیگری تجربه کنم.

 

از باشگاه گفتند 99 درصد به تو بستگی دارد و ژاوی گفت تو دست بالا را داری اما چیزی کم بود، پیشنهادی وجود نداشت. چگونه آن را زندگی کردید؟

 

 

🎙من به همه چیزهایی که گفته می شد و آنچه که بیرون می آمد و آنچه ژاوی می گفت گوش دادم.. اما این کمی از آن چیزی بود که اخیراً می گفت. لالیگا شروع به کار کرده است، اما این واقع بینانه نیست که تصمیم با من باشد، زیرا چیزهای زیادی از دست رفته است و تابستان طولانی ای بوده است که نمی خواهم دوباره آنچه را که قبلا تجربه کرده ام، پشت سر بگذارم. ترجیح می‌دهم تصمیم اولیه را بگیرم که به این موضوع پایان دهم و فقط بنشینم و به تعطیلات و آینده‌ام فکر کنم و در واقع برای چیزی که می‌دانم ممکن است برنامه‌ریزی کنم.

 

سفر شما به پاریس با چه احساساتی به پایان می رسد؟

 

 🎙 با احساسات متفاوت، حقیقت این است که همان طور که قبلاً گفتم، سال اول بسیار سخت بود، گاهی اوقات به دلایل مختلف. در سال دوم در شش ماه اول احساس بسیار خوبی داشتم، در باشگاه و در شهر با خانواده ام خیلی راحت بودم. در نیمه جام جهانی بود و فکر می‌کنم جام جهانی کمی فصل را مشخص کرد، با چنین رقابت مهمی در میانه برای اولین بار، فکر می‌کنم تاثیر زیادی روی فصل داشت. انتظار داشتم جور دیگری تمام شود، اما دو سال گذشت و در کل برایم سخت بود، اما الان دو سال از من گذشته است.

در واقع، سال اول من در اینجا (پاریس) سخت بود. بعد از جدایی ام از بارسلونا، همیشه باشگاه را دنبال می کردم و همیشه خاطراتم با بارسا را به یاد می آوردم.

 

اسطوره مسی:

 

🎙من به تنهایی به میامی می روم، با بوسکتس و آلبا هماهنگ نبودم، نمی دانم آینده آنها چیست.من به بارسلونا برنمی گردم، زمان آن فرا رسیده است که تجربه ای را در ایالات متحده آمریکا تجربه کنم و فوتبال متفاوتی را در آنجا تجربه کنم.

 

مسی درباره جریان الهلال :

 

اگر موضوع پول بود، به خاورمیانه یا جای دیگری می رفتم.»

 

اسطوره مسی درباره تماس با بارسا

 

🎙من دائما با ژاوی در تماس بودم، در مورد مسابقات و شرایط باشگاه صحبت می کردیم. حقیقت این است که ما عادت داشتیم زیاد صحبت کنیم.ولی می خواستم تصمیم خودم را بگیرم و به خودم و خانواده ام فکر کنم.اما از طرفی بعد از تجربه ای که هنگام بیرون آمدن داشتم، نمی خواستم دوباره همان شرایط را تجربه کنم، نمی خواستم منتظر اتفاقی باشم و آینده ام را به دست دیگران بسپارم. .

 

در مورد بازگشت به بارسلونا، آیا قبلاً تصمیم خود را گرفته اید؟

 

🎙بله، این حقیقت است، بدیهی است که من می خواستم برگردم و واقعاً در مورد آن هیجان زده بودم.من خوش شانس هستم چون در فوتبال همه چیز داشتم و الان خیلی به ورزش مربوط نمی شود.من پیشنهادی از یک تیم اروپایی دریافت کردم، اما به آن فکر می کنم، زیرا در ذهنم، اگر فقط می خواستم به اروپا بروم، به بارسلونا می رفتم.

 

در تمام این مدت نام شما در نیوکمپ در کنسرت ها خوانده می شود … چگونه آن را زندگی کردید؟

 

 🎙برای من زیبا بود و از آن لذت بردم، چون حقیقت این است که به طرز عجیبی رفتم، مثل الان با بوسی، جوردی یا مثل اتفاقی که قبلا برای ژاوی و اینیستا افتاد خداحافظی می خواستم. می خواستم از این راه بروم تا بتوانم به خوبی با مردم خداحافظی کنم، با وجود اینکه زمان همه گیری بود و هیچ هواداری در ورزشگاه نبود. به همین دلیل وقتی نامم را در نیوکمپ یا بارسلونا شنیدم خیلی خوشحال شدم. علاوه بر این که عشق همیشه وجود دارد و دو طرفه است، شنیدن آن در نیوکمپ و نبودن آن حس عجیبی بود.در بارسلونا به چیزهای زیادی متهم شدم که در تمام دوران حرفه ای ام مانند نداشت، این کمی ناراحت کننده بود.

 

از بین همه دلایل، چه کسی در تصمیم شما تأثیرگذارتر بود؟

🎙اینکه تصمیم، تصمیم من باشد، و مجبور نباشم دوباره منتظر اتفاقات گذشته باشم. همانطور که به شما گفتم، بعد از اینکه به لطف خدا به همه چیز رسیدم و در نهایت قهرمانی در جام جهانی که خیلی به آن امیدوار بودم، می خواستم با کمی آرامش به دنبال چیز متفاوتی باشم.

 

آیا لاپورتا و ژاوی با شما تماس دارند؟

 

🎙در واقع من کمی با لاپورتا صحبت کردم، شاید فقط یک یا دو بار.. اما از زمانی که ژاوی به عنوان مربی بارسا آمد، خیلی بیشتر و بیشتر با لاپورتا ارتباط برقرار می کنم. ما همچنین در مورد احتمال بازگشت من صحبت کردیم و تین هیجان زده بود. بخاطر مشکلات ما در حال بحث بودیم که آیا من واقعاً برمیگردم و آیا این برای من و تیم بهترین است

 

آیا بابت اخباری که از بارسلونا می رسد تحت فشار هستید؟

 

🎙نه چون خیلی چیزها گفته می شد و نمی دانم از کجا آمده است. اما درزهای زیادی وجود داشت، اخبار زیادی وجود داشت و روزنامه نگاران من را در فشار زیادی قرار دادند. گفتند من در عربستان هستم و بعد گفتند در بارسلونا هستم. خیلی از این اتفاقات افتاد، اما من با آنچه واقعاً اتفاق می‌افتاد سروکار داشتم، نه با آنچه گفته می‌شد.

 

موضوع اقتصادی چقدر در تصمیم شما مهم بود؟ حتی گفته شد که به طور رایگان برای بارسلونا بازی میکردید. درست؟

 

🎙 حقیقت این است که شرایط اقتصادی هیچ وقت برای من مشکل و مانع نبوده است. ما هرگز در مورد قرارداد صحبت نکردیم. فقط یک طرح بود، اما نه طرح رسمی و امضا شده، زیرا هنوز عواملی وجود داشت و ما نمی‌دانستیم ممکن است یا نه. قصدی وجود داشت، اما ما نتوانستیم چیزی ارائه دهیم، حتی در مورد پول به طور رسمی صحبت نکردیم. اگر موضوع پول بود، به عربستان سعودی یا جای دیگری می رفتم. به نظرم خیلی پول مطرح نبود و حقیقت این است که تصمیم من برای طرف مقابل بود نه برای پول.

 

مدت کوتاهی پس از جدایی شما، بارسلونا با فران قرارداد 55 میلیون قرارداد امضا کرد، آیا این برای شما عجیب بود؟

 

🎙نمی دانم بعد از رفتنم و اینکه چطور شد! خیلی ناراحت بودم. در آن زمان من عصبانی بودم زیرا نمی توانستم بمانم و به این زودی باشگاه می توانست خرید کند، اما در آن لحظه باشگاه متوجه شد که می تواند این کار را انجام دهد. با گذشت این دو سال با آن کنار آمدم و دیگر به آن فکر نکردم. وقتی شنیدم هواداران در نیوکمپ نام من را سر می دهند بسیار خوشحال شدم و برای بازگشت به بارسا برگشتم اصلا پول مشکل اصلی نبود.من هرگز نمی خواستم بارسلونا را ترک کنم.همه این دلایل باعث شد تسلیم نشم و منتظر اتفاقی که برای بارسلونا می افتد باشم.من دو سال خیلی بد را در سطح خانواده گذراندم، به پاریس آمدم و در یک هتل اقامت کردم، مدت طولانی من و خانواده ام به مدرسه رفتیم، آن دو سال سرگرمی پیدا نکردم.. ماه بعد از آن را گذراندم. ما جام جهانی را بردیم، که شگفت‌انگیز بود، در سطح شرایط بسیار دشوار بود. خانواده، من می‌خواهم دوباره با خانواده‌ام سرگرمی پیدا کنم

 

در آینده به بارسلونا برمی گردیم؟

 

🎙شاید بله، واضح است که دوست دارم به باشگاه نزدیک باشم و در بارسلونا زندگی کنم. من از هواداران بارسلونا بسیار سپاسگزارم و از عشق آنها به من قدردانی می کنم. امیدوارم روزی یک خداحافظی واقعی از بارسلونا داشته باشم و امیدوارم روزی دوباره به بارسلونا کمک کنم.من همیشه و برای همیشه هوادار بارسلونا خواهم بود

 

مسی درباره اخبار و شایعات:

 

🎙من همیشه نمی توانم مدام خبری را انکار یا تایید کنم. اما تعدادی از روزنامه نگاران را دیدم که دروغ گفتند و هیچ اتفاقی برای آنها نیفتاد. مثلاً می‌گفتند یکی از فرزندانم در پاریس رنج می‌برد و برعکس بود چون نمی‌خواستند پاریس را ترک کنند.

 

آیا کار ناتمامی در بارسلونا دارید ؟

 

🎙 بله، کمی، بله،.. نمی‌توانستم با کسانی که دوست داشتم خداحافظی کنم، آنطور که فکر می‌کنم لیاقتش را داشتم، همانطور که سایر بازیکنان باشگاه شایسته رفتند و خداحافظی کردند، کاش می‌توانستم این کار را بکنم. بدین ترتیب. از طرفی چیزی که دوست نداشتم این بود که یک نگاه زشت وجود داشت و من در مقابل آدم بد فیلم بودم و خیلی از آن خوشم نمی آمد چون اینگونه نبود. به همین دلیل است که دوست دارم روزی با افرادی که با آنها زندگی کرده ام، از آنها لذت برده ام، خداحافظی واقعی داشته باشم. سال‌های زیادی با هم می‌گذرند، و من می‌خواهم همانطور که احساس می‌کنم خداحافظی کنم.

بعد از اینکه فهمیدی به بارسا برنمی گردی، چه تصمیمی گرفتی؟

 

🎙تصمیمم را گرفتم که به میامی بروم. من آن را 100٪ کامل نمیدانم، اما تصمیم گرفتم با این فکر ادامه دهم.ما هرگز نخواستیم بارسا را ترک کنیم، خیلی سخت بود، اما آنها از من حمایت می کنند و این تصمیمی است که ما به عنوان خانواده گرفتیم. آنها همچنین از تغییر جدید خوشحال هستند و همچنین از رفتن ناراحت هستند. در ابتدا سخت بود، اما آنها به فضای پاریس عادت کردند. آنها در مدرسه دوستانی دارند و از جدایی خود رنج می برند. حالا آنها بزرگ شده اند، مخصوصا تیاگو، او شرایط را درک می کند و از اتفاقات آینده خوشحال است.من همیشه از بارسلونا حمایت می کنم و امیدوارم آنها هر سال قهرمان لیگ شوند.و پس از بازنشستگی در بارسلونا زندگی خواهم کرد.

 

لیونل مسی درباره فشارها در بارسا :

 

🎙مطمئناً افرادی در بارسلونا هستند که نمی خواستند من به باشگاه برگردم و قبلاً می خواستند من تیم را ترک کنم و هنوز برخی از افراد در مدیریت بارسلونا هستند که فکر می کنند بازگشت من به باشگاه خوب نیست.من به نقطه ای از زندگی ام رسیدم که می خواستم به طور کامل از کانون توجه خارج شوم

 

آیا فکر می کنید در باشگاه افرادی هستند که شما را دوست ندارند یا فکر می کنند حضور شما باعث ایجاد مشکل می شود؟

 

🎙 نمی‌دانم، اما مطمئناً افرادی هستند که من را نمی‌خواهند همان‌طور که می‌خواستند من برگردم، مثل بسیاری از افرادی که می‌شناسم می‌خواهند من برگردم و آن‌ها این را بیان کردند و آن را انجام دادند. مطمئناً افرادی از مدیریت هستند که نمی خواهند من برگردم و فکر می کنند بازگشت من برای باشگاه خوب نیست.باشگاه بارسلونا امروز اعلام کرد که نمی توانم 100 درصد تضمین بدهد و این به دلیل شرایط باشگاه قابل درک است ولی راستش نمی دونم مدیریت بارسلونا هر کاری که ممکنه انجام داد تا من برگردم یا نه

 

آیا از قهرمانی بارسا در لالیگا راضی بودید؟

 

🎙 به طور طبیعی من آنها را در تمام فصل مانند بقیه هواداران بارسلونا دنبال کردم. سال اول هم دنبالشون کردم. من با ژاوی در مورد برخی مسابقات زیاد صحبت کردم و آنها را از نزدیک دنبال کردم.

 

پیشنهادات از جای دیگر هم بود؟

 

🎙پیشنهادی از یک تیم اروپایی دیگر دریافت کردم اما آن را ارزیابی نکردم زیرا تنها فکرم در اروپا بارسلونا بود. بعد از جام جهانی و ناکامی در رفتن به بارسلونا، می دانستم که زمان آن فرا رسیده است که به آمریکا بروم و از فوتبال به شکل دیگری لذت ببرم. با همان مسئولیت و میل به پیروزی، اما با آرامش بیشتر…

 

دلت چی میخواست؟

 

🎙ای کاش می توانستم برگردم. من همچنین در لحظه ای هستم که می خواهم کمی تمرکز کنم و بیشتر به خانواده ام فکر کنم. همانطور که گفتم، من در دو سال گذشته آنقدر در سطح خانواده بد بودم که از هیچ چیز لذت نمی بردم. من آن را پشت سر گذاشتم که برای من شگفت‌انگیز بود، جایی که جام جهانی را بردیم، اما آن مرحله برای من مرحله سختی بود و می‌خواهم خودم را با سرگرمی، در کنار خانواده و بچه‌هایم و روز عادی دوباره کشف کنم.

 

از بین همه این دلایل، سنگین ترین دلیل تصمیم شما چیست؟

 

🎙 تصمیم خودم را گرفتم تا مجبور نشوم دوباره منتظر بمانم، با این خطر که دو سال پیش همان اتفاق بیفتد. همانطور که گفتم، من هم می‌خواهم بعد از رسیدن به همه چیز و جام جهانی که خیلی می‌خواستم، به دنبال چیز دیگری و کمی آرامش باشم. جام جهانی، چیزی بود که بیش از همه کمبود داشتم، تا از این طرف کارم را در اروپا ببندم و در آمریکا جور دیگری زندگی کنم و با همان مسئولیتی که می خواهم برنده شوم، روز به روز بیشتر لذت ببرم. و کارها را به روشی خوب، اما با آرامش بیشتر انجام دهید.از بازی در آمریکا لذت خواهم برد و با جدیت، مسئولیت پذیری و سرگرمی، اما با آرامش و آسودگی خاطر بازی خواهم کرد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید